Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Kwastert's XJ900 Hybrid met EZS RX1, derde hoofdstuk alweer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Halflive, je hebt op alle punten gelijk. Maar dit is hoe Yamaha het vroeger bedacht heeft. En als ik hem achter de schokker afsteun wordt de kracht op de afsteuning wel groter, mede gezien de hoek die die dan maakt.
Ja, door de hoek worden de krachten groter, maar hij zal een 20mm buisje nog steeds niet krom drukken. Als je de drukstang om je band moet buigen zal hij eerder gaan wijken. Er zijn ook motorfietsen waarbij de achterrem alleen met een lip op de achterbrug afgesteund is.
 
Ik weet het. Een vroege R6 heeft dat ook.
 
Ja, simpel, past dat niet (met enige aanpassing) op jouw motor? Veel simpeler. Een R6 heeft natuurlijk kettingspanners, dat maakt het ontwerp iets anders omdat het moet glijden.
 
Een R6 heeft ook maar een heel klein schijfje. Dus kleine krachtjes. Maar ik heb nog weer een ideetje, wat vanavond uitgewerkt wordt!
 
Vanavond een nieuwe rem reactie ankerstang gemaakt. Versie twee is wel hufterproof denk ik.
 
foto 1

Edit: wat is er met het forum aan de hand, ik kan geen fotos plaatsen
 
Het heeft even geduurt, maar ik kan weer foto's plaatsen zonder foutmelding. Dus nog maar eentje!
 
En nu snel een nwe brug eromheen boetseren!
 
goed bezig. ben benieuwt straks naar de foto van hoe het was en straks is.
 
je had ook de klauw van een xjr kunnen nemen en hem dan onderaan plaatsen, genoeg ruimte voor je reactiestang dan. maar het is leuker om met bestaande dingen iets te freubelen. gaat mooi zo
 
Deze klauw had ook aan de onderkant gekunt. Maar dan moet ik een andere, langere remleiding hebben. Dan maak ik liever een ankerstang en laat mn remleidingen zitten.
 
Vanavond de opening in m'n echte brug gemaakt. Ook het rem-ankerstang-bevestigings-punt heb ik op de brug gelast. Daarna de brug in de zinspray gezet. En terwijl de brug lag te drogen hem van alle kanten eens goed bekeken. Volgens mij moet het kunnen, ondanks het gat in de cardan tunnel. De band langs de onder brace zal krapjes worden.
 
Laatst bewerkt:
Ondertussen keken er ook een paar vage kennissen. Die hadden toch wat bedenkingen over dat gat. Na enig heen-en-weer gediscussieer over gaten, slijptollen en "vaake bu-j te bange" toch maar een volgende stap gezet. Gelukkig had ik nog wat ijzer liggen, waar toevallig ook al een mooie bocht in gebogen was. Buisje is 32 x3.5
 
Dus gelijk maar knopen doorgehakt! Morgen montage
 
Voor de oplettende dan wel geintresseerde kijker: op de achtergrond van de foto's is een twijfelaar te zien. (bed )

Dat is onder andere het werk waarvoor de verf waar ik de zijspan mee gespoten heb bedoeld is. In dit geval zijdeglans 9010. Superstrak, al zeg ik het zelf, strakker dan die spuitbussencoat op m'n achterbrug ( maar dat wordt dan ook niet betaald, dat bed wel )
 
Laatst bewerkt:
Dat bed boeit me niet zo, maar ik wil d at wiel er wel heel graag in zien zitten!

Het is al even zaterdag, dus hoe ver ben je er mee?
 
Dat bed boeit me niet zo, maar ik wil d at wiel er wel heel graag in zien zitten!

Het is al even zaterdag, dus hoe ver ben je er mee?

Ff de kofie op drinken en doorrrrrrrrrrrrr.........
 
Dat bed boeit me niet zo, maar ik wil d at wiel er wel heel graag in zien zitten!

Het is al even zaterdag, dus hoe ver ben je er mee?

Erwin geef die man even de tijd voor zijn koffie haha
 
Precies! Je zit hem zo op te jagen dat hij niet eens de tijd heeft om twee effen te typen in z'n koffie!
Goed bezig Lasterd!
 
Het zal nou toch onderhand wel een keer klaar zijn.
Waarom moet dat hier ook altijd zo lang duren
 
Precisie?? Ik doe gewoon maar wat hoor!

Wel even checken of het wiel wel redelijk rond is , maar dat valt mee. Rond zat!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.