KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Joepie, ik heb eindelijk ook mijn GT!
Van de week uit Duitsland gehaald, nu gauw op NL kenteken zetten. Had nog even getwijfeld over een Multistrada maar een proefrit op de GT maakte daar gauw een einde aan.

Nog helemaal origineel dus als iemand nog leuke accessoires, heeft liggen dan hoor ik het graag!

1401907
 
Heb jij depositie van jou hendel verzet?
Of gewoon laten staan..
Als het stuur bij mij in stand 3 en 4 staat vanaf de tank gezien gaat hij bij het draaien altijd tegen mij tomtom aan helaas..
Daarvoor kan je sinds jaar en dag bij bijna iedere motor de stuuruitslag verstellen.
 
Joepie, ik heb eindelijk ook mijn GT!
Van de week uit Duitsland gehaald, nu gauw op NL kenteken zetten. Had nog even getwijfeld over een Multistrada maar een proefrit op de GT maakte daar gauw een einde aan.

Nog helemaal origineel dus als iemand nog leuke accessoires, heeft liggen dan hoor ik het graag!

Bekijk bijlage 1401907
Heb nog een mooie sportdemper voor je in de aanbieding..
 

Bijlagen

  • 64C64F4A-423E-4857-AE43-F8AD058FDD5F.jpeg
    64C64F4A-423E-4857-AE43-F8AD058FDD5F.jpeg
    431,3 KB · Weergaven: 26
  • 00D51A63-E8FE-48F9-96E4-DD2755C56DC7.jpeg
    00D51A63-E8FE-48F9-96E4-DD2755C56DC7.jpeg
    300,3 KB · Weergaven: 26
Neen, je stelt ze gewoon in tot ze net je dashboard niet raken. Beter dat de stops het bereik bepalen dan je dash.
 
gewoon KTM navigation app uit je store halen, kost 9 piek en heb je navi op je ktm dashboard via bluetooth. werkt perfect. (althans voor mij).
Die 9 euro is voor mij niet het probleem. Maar ik vind de "spannende" route optie erg leuk in de TomTom en dat gaat het denk ik in de naviapp niet worden. Ook dit weekend weer op de gekste paadjes en weggetjes geweest in het Teutoburgerland.

Verder heeft de TomTom wel hele goede file-info en manieren om die te omzeilen. Afgelopen zomervakantie zelfs van de weg gegaan omdat ik voor mij op de route een verkeersopstopping zag ontstaan door zware regenval. Dan ga ik liever even koffie drinken en een regenpak aantrekken.
 
  • Leuk
Waarderingen: NapO
Vandaag met de nieuwe veringsinstellingen de noodzaak gezien om hem in comfort te zetten op zeer hobbelige wegen. Ik was ronduit verrast over de verbetering, nauwelijks deining. Minder zacht dan voorheen, maar veel bruikbaarder.

Verder de helft van de rit zonder MTC gereden, beviel eigenlijk prima...
 
Zou het misschien kunnen dat de fueling niet helemaal lekker staat omdat de dBkiller eruit is geweest en dat ie daardoor meer vibreert? :?
Zo, gisteren teruggekomen uit Oostenrijk, was weer een topweek :)

Vanmiddag ff de dBkiller uit de uitlaat getrokken om een testrit te maken. Het vermoeden dat ik hierboven beschreef is bij deze bevestigd.
Zonder dBkiller loopt ie weer als een zonnetje. De vibraties zijn weer op een normaal niveau en ik kon weer easy powerwheelies trekken. De motor liep weer zoals het hoort en met veel meer power.

Voor de vakantie had de dealer m'n dBkiller eruit gehaald en ben ik zonder dBkiller erin naar huis gereden. Ik weet niet of zij iets aan de settings veranderd hebben. Ik zou echter vermoeden dat een motor met O2-sensor zelf zou moeten regelen dat ie goed loopt als je de dBkiller eruit haalt of weer erin steekt? :?
 
Zo, gisteren teruggekomen uit Oostenrijk, was weer een topweek :)

Vanmiddag ff de dBkiller uit de uitlaat getrokken om een testrit te maken. Het vermoeden dat ik hierboven beschreef is bij deze bevestigd.
Zonder dBkiller loopt ie weer als een zonnetje. De vibraties zijn weer op een normaal niveau en ik kon weer easy powerwheelies trekken. De motor liep weer zoals het hoort en met veel meer power.

Voor de vakantie had de dealer m'n dBkiller eruit gehaald en ben ik zonder dBkiller erin naar huis gereden. Ik weet niet of zij iets aan de settings veranderd hebben. Ik zou echter vermoeden dat een motor met O2-sensor zelf zou moeten regelen dat ie goed loopt als je de dBkiller eruit haalt of weer erin steekt? :?

Zet hem op de dyno

‘Veel meer power’, klinkt niet zo logisch maar ben benieuwd :)
 
Zet hem op de dyno

‘Veel meer power’, klinkt niet zo logisch maar ben benieuwd :)
Het gaat niet alleen om de power, maar heel het blok loopt weer normaal. Voorheen klopte die veel harder en had ie die vibraties, kon gewoon voelen dat ie niet lekker liep.
 
Vandaag even rondje Duitsland gedaan, voor de topsnelheid liefhebbers:
- ruit hoogste stand 272 kmh uur.
- ruit laagste stand 289 kmh uur.

Fiets is helemaal standaard. Gasstand track, vering sport. Herhaaldelijk geprobeerd, elke keer zelfde waardes.

Morgen ga ik 'm decatten. Uitlaat laat ik voorlopig nog standaard.
 
Zonder koffers neem ik aan? Op gps?
Ik vandaag 400 km met een tank gebold, nog de hele reserve over. Ff naar Rotterdam en terug. Miljaar mijn billen!
 
Zonder koffers neem ik aan? Op gps?
Ik vandaag 400 km met een tank gebold, nog de hele reserve over. Ff naar Rotterdam en terug. Miljaar mijn billen!
geen koffers, (die heb ik niet) en op de teller....kheb geen gps....kan flitsmeister op de mobiel ff checken? ik nog 500 toeren over maar hij loopt gewoon niet harder. ik overweeg toch wat spullen van rottweiler aan te schaffen, met name dat hele luchtfilter filter verhaal en die milleu meuk die onder mn duozit zit.

Oja, ik heb nu 1800 km gereden, en ik irriteer me ongekend aan het traction control systeem, soms gooi ik er nog wel is een wheelietje uit (op de koppeling in 2de versnelling) halverwege de klim kapt ie het gas er af (zelfs als MTC uit is) als ik over de helft ben en ik kan niet meer over de ruit heel kijken dan blijft ie stabiel...

Of, doe consequent het altijd zo, of niet, maar niet de ene keer wel, de andere keer niet, das eng..... ten tweede ik irriteer me aan de ruit, ik ben redelijk lang 1.88m en de ruit doet het niet lekker tov van mn helm...vandaag in duitsland de hele dag met ruit in de laagste stand gereden ivm de warmte. laatste ding wat me irriteert, ik rij (zoals weinigen) ook met de achterrem, soms is die ter ondersteuning midden in de bocht lekker om m erbij te pakken om je lijn te knijpen naar binnen (doen eerwaarde coureurs ook veel) maar je hebt en weinig gevoel in de achter rem en je moet t pedaal diep intrappen....

De standaard remblokken die eronder zitten is echt niks, geen enkele bite, als ze warm zijn reageren ze wel beter maar de z04's die ik op de gp4rx brembo's op de bmw had was wel even andere koek, met 1 vingertje kon je de aarde tot stoppen dwingen.

mn verlanglijstje na 1800 km:

- decat (morgen)
- pinpas trekken en rottweiler meuk bestellen (middengebied sterker en smeuiger maken, gas reactie zachter bij oppakken)
- die ruit, of meer windbescherming of anders, maar dit is niks. (ze hadden ff beter bij de bmw gs moeten kijken
- remblokken (remschijven, rempomp (t drives erop, met een brembo RCS pomp, en als je geld overhoudt gp4rx erop :P
- koffers bestellen
- niet op te lossen, maar 1-duidige electronica gedrag
- andere banden, pirelli diablo rosso 3 en voor een trackday een keer supercorsa's of slicks (met banden warmers). (t lijkt me eerlijk om op assen te rijden en al die race-lui met racespul op mn kwieke tourmachine het leven zuur te maken... :P
 
Vandaag een aantal keer gedacht dat de toerenbegrenzer bij 8000 rpm ingreep als ik volgas doortrek in 2e..
 
Vandaag even rondje Duitsland gedaan, voor de topsnelheid liefhebbers:
- ruit hoogste stand 272 kmh uur.
- ruit laagste stand 289 kmh uur.

Fiets is helemaal standaard. Gasstand track, vering sport. Herhaaldelijk geprobeerd, elke keer zelfde waardes.

Morgen ga ik 'm decatten. Uitlaat laat ik voorlopig nog standaard.
Leon ik heb je pb gestuurd..
 
  • Leuk
Waarderingen: NapO
geen koffers, (die heb ik niet) en op de teller....kheb geen gps....kan flitsmeister op de mobiel ff checken? ik nog 500 toeren over maar hij loopt gewoon niet harder. ik overweeg toch wat spullen van rottweiler aan te schaffen, met name dat hele luchtfilter filter verhaal en die milleu meuk die onder mn duozit zit.

Oja, ik heb nu 1800 km gereden, en ik irriteer me ongekend aan het traction control systeem, soms gooi ik er nog wel is een wheelietje uit (op de koppeling in 2de versnelling) halverwege de klim kapt ie het gas er af (zelfs als MTC uit is) als ik over de helft ben en ik kan niet meer over de ruit heel kijken dan blijft ie stabiel...

Of, doe consequent het altijd zo, of niet, maar niet de ene keer wel, de andere keer niet, das eng..... ten tweede ik irriteer me aan de ruit, ik ben redelijk lang 1.88m en de ruit doet het niet lekker tov van mn helm...vandaag in duitsland de hele dag met ruit in de laagste stand gereden ivm de warmte. laatste ding wat me irriteert, ik rij (zoals weinigen) ook met de achterrem, soms is die ter ondersteuning midden in de bocht lekker om m erbij te pakken om je lijn te knijpen naar binnen (doen eerwaarde coureurs ook veel) maar je hebt en weinig gevoel in de achter rem en je moet t pedaal diep intrappen....

De standaard remblokken die eronder zitten is echt niks, geen enkele bite, als ze warm zijn reageren ze wel beter maar de z04's die ik op de gp4rx brembo's op de bmw had was wel even andere koek, met 1 vingertje kon je de aarde tot stoppen dwingen.

mn verlanglijstje na 1800 km:

- decat (morgen)
- pinpas trekken en rottweiler meuk bestellen (middengebied sterker en smeuiger maken, gas reactie zachter bij oppakken)
- die ruit, of meer windbescherming of anders, maar dit is niks. (ze hadden ff beter bij de bmw gs moeten kijken
- remblokken (remschijven, rempomp (t drives erop, met een brembo RCS pomp, en als je geld overhoudt gp4rx erop :P
- koffers bestellen
- niet op te lossen, maar 1-duidige electronica gedrag
- andere banden, pirelli diablo rosso 3 en voor een trackday een keer supercorsa's of slicks (met banden warmers). (t lijkt me eerlijk om op assen te rijden en al die race-lui met racespul op mn kwieke tourmachine het leven zuur te maken... :P
Ik weet niet precies wat voor rempomp van Brembo ze gemonteerd hebben, maar het verschil met die op de Panigale 1299S van m'n maat is dag en nacht. Op die Duc trek je met één vinger het ding een centimeter in en je stopt al. Op de KTM kun je de hendel als je je best doet tot aan de gashendel trekken.
Ik had die LCA blokjes van Brembo gemonteerd, maar ik vind dat geen grote verbetering.
 
Terug
Bovenaan Onderaan