KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

Nieuw setje gekocht bij Hans v Wijk. Blijft wennen tov volledig leren pak. Voelt ondanks backprotector, knie, heup, elleboog en schouder protectie anders.
Ga er nog langzamer van rijden….
 

Bijlagen

  • IMG_2052.jpeg
    IMG_2052.jpeg
    442,7 KB · Weergaven: 0
Nieuw setje gekocht bij Hans v Wijk. Blijft wennen tov volledig leren pak. Voelt ondanks backprotector, knie, heup, elleboog en schouder protectie anders.
Ga er nog langzamer van rijden….
Snap ( herken) dat wel. Textiel tov Leer toch flink ander gevoel. Mooie SDR trouwens ;-)
 
Hallo allen,

Ik ben me momenteel wat serieuzer aan het oriënteren op een 1290 SD na ca 10 jaar een 990 SD te hebben gereden.

Aangezien het aanbod van deze motoren in Zweden waar ik momenteel woon wat mager is (als gevolg van ongelofelijke verzekering kosten van gemiddeld 2000€ per jaar voor dit type) heb ik beperkte keus op de Marktplaats van hier.

Nu kwam er voor een vrij goede (relatief gezien dan) deal voorbij voor een 1290 RR uit 2021.

Zeker voor mijn skills is dit absoluut overkill (een normale 1290 overigens ook) maar toch ben ik geïnteresseerd. Weet iemand of de Apex pro suspensie pakket niet veel te oncomfortabel is op straat? Het zou zonde zijn om premium te betalen en dan alsnog minder plezier ervan te hebben dan een standaard.

Zijn er nog andere dingen te overwegen / mee te nemen als het gaat om de RR versie? Ik begrijp dat er iemand hier er ook een heeft, en zou graag horen wie dat ook alweer was.

Grtz Daan
 

Bijlagen

  • IMG_3108.jpeg
    IMG_3108.jpeg
    106,1 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Hallo allen,

Ik ben me momenteel wat serieuzer aan het oriënteren op een 1290 SD na ca 10 jaar een 990 SD te hebben gereden.

Aangezien het aanbod van deze motoren in Zweden waar ik momenteel woon wat mager is (als gevolg van ongelofelijke verzekering kosten van gemiddeld 2000€ per jaar voor dit type) heb ik beperkte keus op de Marktplaats van hier.

Nu kwam er voor een vrij goede (relatief gezien dan) deal voorbij voor een 1290 RR uit 2021.

Zeker voor mijn skills is dit absoluut overkill (een normale 1290 overigens ook) maar toch ben ik geïnteresseerd. Weet iemand of de Apex pro suspensie pakket niet veel te oncomfortabel is op straat? Het zou zonde zijn om premium te betalen en dan alsnog minder plezier ervan te hebben dan een standaard.

Zijn er nog andere dingen te overwegen / mee te nemen als het gaat om de RR versie? Ik begrijp dat er iemand hier er ook een heeft, en zou graag horen wie dat ook alweer was.

Grtz Daan
Katloos en dan die demper, daar zal een geluid uit komen 😮😎
 
Ik zal me bij deze ook maar even voorstellen, rij al 12 jaar motor, altijd superbikes gehad, keer een uitschieter gehad naar een KTM SMC690R (mega fun, maar miste toch vermogen). En sinds 4 jaar ook wat vaker voor de fun op het circuit te vinden, dus de R1 '09 is daar nu volledig voor geprepareerd.

Toch begon ik het straatrijden wel beetje te missen en mijn droommotor sinds 2014 is toch wel de SuperDuke 1290..
Dus sinds Maart ben ik ook trotse eigenaar van een Gen 3 Superduke :)

En ja die Big Smile begon gewoon zeer te doen 😁🤪

Bij deze ook gelijk wel een vraag;
Ik heb best vaak dat mijn quickshifter+ weigert. Ik zit dan echt tegen een blok beton aan te trappen... Ik merk dat de sensor dan niet juist geactiveerd wordt en er gebeurd dan dus ook niks... zachtjes het pookje op en neer wil dan weleens helpen om uiteindelijk wel te schakelen...
Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik heb het schakelen op raceschakelen en op de de korte slag gezet, volgens een of andere Youtuber zou de korte slag werken voor het misschakelen, maar dit moet voor het principe denk ik niet uitmaken... De sensor wordt gewoon niet geactiveerd..
Wat is jullie ervaring, hebben jullie hier ook last van?
Zou ook zo'n Gear Shift Support zoals onderstaand helpen?
1713451592081.png
 

Bijlagen

  • SD3.jpg
    SD3.jpg
    332,6 KB · Weergaven: 0
  • SD2.jpg
    SD2.jpg
    365,1 KB · Weergaven: 0
  • SD1.jpg
    SD1.jpg
    383,9 KB · Weergaven: 0
Hallo allen,

Ik ben me momenteel wat serieuzer aan het oriënteren op een 1290 SD na ca 10 jaar een 990 SD te hebben gereden.

Aangezien het aanbod van deze motoren in Zweden waar ik momenteel woon wat mager is (als gevolg van ongelofelijke verzekering kosten van gemiddeld 2000€ per jaar voor dit type) heb ik beperkte keus op de Marktplaats van hier.

Nu kwam er voor een vrij goede (relatief gezien dan) deal voorbij voor een 1290 RR uit 2021.

Zeker voor mijn skills is dit absoluut overkill (een normale 1290 overigens ook) maar toch ben ik geïnteresseerd. Weet iemand of de Apex pro suspensie pakket niet veel te oncomfortabel is op straat? Het zou zonde zijn om premium te betalen en dan alsnog minder plezier ervan te hebben dan een standaard.

Zijn er nog andere dingen te overwegen / mee te nemen als het gaat om de RR versie? Ik begrijp dat er iemand hier er ook een heeft, en zou graag horen wie dat ook alweer was.

Grtz Daan
Ik ben erachter gekomen dat de 6000km op de teller voornamelijk circuit kilometers zijn, dus ik denk dat ik toch ff verder ga kijken :]
 
Ik zal me bij deze ook maar even voorstellen, rij al 12 jaar motor, altijd superbikes gehad, keer een uitschieter gehad naar een KTM SMC690R (mega fun, maar miste toch vermogen). En sinds 4 jaar ook wat vaker voor de fun op het circuit te vinden, dus de R1 '09 is daar nu volledig voor geprepareerd.

Toch begon ik het straatrijden wel beetje te missen en mijn droommotor sinds 2014 is toch wel de SuperDuke 1290..
Dus sinds Maart ben ik ook trotse eigenaar van een Gen 3 Superduke :)

En ja die Big Smile begon gewoon zeer te doen 😁🤪

Bij deze ook gelijk wel een vraag;
Ik heb best vaak dat mijn quickshifter+ weigert. Ik zit dan echt tegen een blok beton aan te trappen... Ik merk dat de sensor dan niet juist geactiveerd wordt en er gebeurd dan dus ook niks... zachtjes het pookje op en neer wil dan weleens helpen om uiteindelijk wel te schakelen...
Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik heb het schakelen op raceschakelen en op de de korte slag gezet, volgens een of andere Youtuber zou de korte slag werken voor het misschakelen, maar dit moet voor het principe denk ik niet uitmaken... De sensor wordt gewoon niet geactiveerd..
Wat is jullie ervaring, hebben jullie hier ook last van?
Zou ook zo'n Gear Shift Support zoals onderstaand helpen?
Bekijk bijlage 1997400

Gefeliciteerd met de aankoop!

bij mij vanaf 0km vond ik hem niet perfect schakelen met de quickshifter. Ze hebben hem bij de 1000km beurt opnieuw ingeleerd en dat werd stukken beter.
 
mijn SDR schakelt juist boterzacht met quickshifter, een stuk soepeler en zachter dan mijn 1290 adv. Die geeft best een ruige klik. klinkt een beetje random allemaal
 
Ik zal me bij deze ook maar even voorstellen, rij al 12 jaar motor, altijd superbikes gehad, keer een uitschieter gehad naar een KTM SMC690R (mega fun, maar miste toch vermogen). En sinds 4 jaar ook wat vaker voor de fun op het circuit te vinden, dus de R1 '09 is daar nu volledig voor geprepareerd.

Toch begon ik het straatrijden wel beetje te missen en mijn droommotor sinds 2014 is toch wel de SuperDuke 1290..
Dus sinds Maart ben ik ook trotse eigenaar van een Gen 3 Superduke :)

En ja die Big Smile begon gewoon zeer te doen 😁🤪

Bij deze ook gelijk wel een vraag;
Ik heb best vaak dat mijn quickshifter+ weigert. Ik zit dan echt tegen een blok beton aan te trappen... Ik merk dat de sensor dan niet juist geactiveerd wordt en er gebeurd dan dus ook niks... zachtjes het pookje op en neer wil dan weleens helpen om uiteindelijk wel te schakelen...
Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik heb het schakelen op raceschakelen en op de de korte slag gezet, volgens een of andere Youtuber zou de korte slag werken voor het misschakelen, maar dit moet voor het principe denk ik niet uitmaken... De sensor wordt gewoon niet geactiveerd..
Wat is jullie ervaring, hebben jullie hier ook last van?
Zou ook zo'n Gear Shift Support zoals onderstaand helpen?
Bekijk bijlage 1997400
Ik heb het linker uiteinde van de schakelstang verplaatst naar het onderste gaatje (geen GP shift) en daardoor voelde hij al stuk directer aan maar nog niet helemaal naar wens. Heb toen de Racetorx gear support gehaald en nu voelt hij superdirect aan. Je voelt nu echt dat je aan het schakelen bent.

Nou was ik dat schakelgedrag al wat gewend van mijn vorige KTM fietsen maar met deze setup is het echt top! Geen last van misschakelen of uit versnelling schieten.
 
Mocht iemand nog op zoek zijn naar een gen3, bijna nieuw 😉 (<4000km van 04/23), even wachten met zoeken 😎
Ik overweeg mijne te verkopen, ben er nog niet helemaal uit.
 
Kent iemand hier deze Duke? Staat te koop maar vraag me af waarom de originele stickers verwijderd.. looks of …
 

Bijlagen

  • IMG_2817.png
    IMG_2817.png
    310,8 KB · Weergaven: 0
  • IMG_2816.png
    IMG_2816.png
    285,8 KB · Weergaven: 0
Ik zal me bij deze ook maar even voorstellen, rij al 12 jaar motor, altijd superbikes gehad, keer een uitschieter gehad naar een KTM SMC690R (mega fun, maar miste toch vermogen). En sinds 4 jaar ook wat vaker voor de fun op het circuit te vinden, dus de R1 '09 is daar nu volledig voor geprepareerd.

Toch begon ik het straatrijden wel beetje te missen en mijn droommotor sinds 2014 is toch wel de SuperDuke 1290..
Dus sinds Maart ben ik ook trotse eigenaar van een Gen 3 Superduke :)

En ja die Big Smile begon gewoon zeer te doen 😁🤪

Bij deze ook gelijk wel een vraag;
Ik heb best vaak dat mijn quickshifter+ weigert. Ik zit dan echt tegen een blok beton aan te trappen... Ik merk dat de sensor dan niet juist geactiveerd wordt en er gebeurd dan dus ook niks... zachtjes het pookje op en neer wil dan weleens helpen om uiteindelijk wel te schakelen...
Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik heb het schakelen op raceschakelen en op de de korte slag gezet, volgens een of andere Youtuber zou de korte slag werken voor het misschakelen, maar dit moet voor het principe denk ik niet uitmaken... De sensor wordt gewoon niet geactiveerd..
Wat is jullie ervaring, hebben jullie hier ook last van?
Zou ook zo'n Gear Shift Support zoals onderstaand helpen?
Bekijk bijlage 1997400

Je geeft zelf antwoord, als de sensor niet wordt geactiveerd helpt een stukje aluminium ook niet. Opnieuw inleren bij de dealer zou moeten helpen. Je hebt het ook op race schakelen (dus 1 omhoog 5 naar beneden?) gezet? Gok dat de motor dit niet goed herkent en dat inleren de enige optie is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan