KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

Ik ben nog steeds heel blij met mijn KTM ,voor mij hoeft een nieuwe niet,ik heb er trouwens het geld niet voor,maar dan nog vind ik nog altijd mijn model de mooiste,dus erg tevreden
 
Ga er maar van uit dat de motor al betaald is aan KTM zelfs al voordat de dealer hem geleverd heeft gekregen.

Zo was het in ieder geval een paar jaar geleden in de cross wereld wat KTM betrof.
Je moest ook de hele reeks afnemen, terwijl je daar geen behoefte aan had.
dus 2 x 50cc, 2x 65cc, 2x 85 cc, 4x125cc, 6x 250cc en 6 x 450 cc.
ja maar ik wil 12x een 250!!, Gaat niet, moet je later nog maar eens proberen

Zoiets in die trant, weet het niet exact, maar wel rechtstreeks te horen gekregen toendertijd van een dealer
Klopt, dat is wat ik destijds ook van Joep (JTX) heb begrepen.
 
T regent…… , hebben we nog niet gehad dit jaar .

op ,24 proost 🍻
 

Bijlagen

  • 2C5966F8-5744-4CC6-AC3E-410402B9F658.jpeg
    2C5966F8-5744-4CC6-AC3E-410402B9F658.jpeg
    197,7 KB · Weergaven: 0
Met de 6000 km/jaar rij ik nog wel een jaar of 20 op de mijne, dan valt de afschrijving wel weer mee. Hoef in de tussentijd ook niets anders, de 1290 zal mij toch altijd de baas blijven..
 
Als eerste vind ik dat het technisch gezien gewoon in orde moet zijn.
Al gebruik ik de achterrem nooit, wil ik toch dat die het doet.
Daarnaast zijn er meerdere toepassingen om een achterrem te gebruiken.
Stoplicht is er 1 van van, maar op bergpassen in haarspeldbochten de achterrem te gebruiken, slepend, kan je vaak strakker door een bocht.
Maar ook bij stevig remmen kan de achterrem meer rust in de motor houden, achterkant komt minder omhoog.

En er valt niets te doseren, lange slag en aan het einde iets van een rem, meer niet.
Heb het zelfde topic gestart op facebook in de 1290 groep. Daar geeft eigenlijk iedereen aan dat de rem zeer matig is.
Zoiets had ik dacht ik al eerder gehoord, en ook wel verwacht na wat ik zelf constateerde.
Als ik zin heb zal ik de rem eens ged nakijken en onluchten ed, en dan eens zien of er nog iets van te maken is. Maar weet dat ik net teveel hoef te verwachten.
Al naar gekeken toevallig?
Ben benieuwd naar je bevindingen.
 
Ik ben toe aan een nieuw rubber aan de achterkant. Heb nu ook S22 op mijn voorkant zitten. Nu is de S23 ook nieuw van Bridgstone, is het af te raden om twee verschillende types (S22 voor en S23 achter) te combineren? Of lekker op save gaan en de S22 ook achter op te zetten?
 
Ik ben toe aan een nieuw rubber aan de achterkant. Heb nu ook S22 op mijn voorkant zitten. Nu is de S23 ook nieuw van Bridgstone, is het af te raden om twee verschillende types (S22 voor en S23 achter) te combineren? Of lekker op save gaan en de S22 ook achter op te zetten?
Meestal is een type band op elkaar af gestemd (voor en achter). Van de reviews die ik gezien heb over de S23 is deze slijtvaster geworden en is daarbij de grip iets verbeterd. Over de vorm van de band heb ik niks gehoord. Maar of de vorm hetzelfde is gebleven als de S22.... Geen idee.

Zelf zou ik op safe spelen. Die achterband is toch snel genoeg versleten om te wisselen naar een complete set S23. :]
 
Al naar gekeken toevallig?
Ben benieuwd naar je bevindingen.
Nee, nog steeds niet, sorry
Ik vind het te koud in de schuur :)
Plus moet nog steeds even een 60 mm dop en een sterkere momentsleutel bestellen.
om achterwiel lost te halen
 
Meestal is een type band op elkaar af gestemd (voor en achter). Van de reviews die ik gezien heb over de S23 is deze slijtvaster geworden en is daarbij de grip iets verbeterd. Over de vorm van de band heb ik niks gehoord. Maar of de vorm hetzelfde is gebleven als de S22.... Geen idee.

Zelf zou ik op safe spelen. Die achterband is toch snel genoeg versleten om te wisselen naar een complete set S23. :]
Het zal mekaar toch niet bijten ?
 
Ik kom er nu achter dat ik een 200 achterband op mijn Gen1 heb, fabrieksaf is het 190, ga ik hier verschil in merken?
 
Het zal mekaar toch niet bijten ?
Hoeft niet, kan wel.

Ik kan me nog de aankondiging van een nieuwe set sportbanden herinneren (Michelin pilot sport of Metzeler M??) waarbij dit specifiek aangegeven stond. Een "spitsere" voorband en om voor een stabiel geheel te zorgen een "vlakkere" achterband.
 
Jawel....... motor staat iets meer " op z'n kop "..... hier door zal hij iets makkelijker insturen.
Als je dit niet kan waarderen, kan je de voorvork poten, minder door de kroonplaat laten steken.
Ahhh dat is denk ik wel wenselijk, vind dat ik altijd aardig moet werken om hem om.te gooien. Bedankt, we gaan het meemaken!
 
Hoeft niet, kan wel.

Ik kan me nog de aankondiging van een nieuwe set sportbanden herinneren (Michelin pilot sport of Metzeler M??) waarbij dit specifiek aangegeven stond. Een "spitsere" voorband en om voor een stabiel geheel te zorgen een "vlakkere" achterband.
Tja......... maar het gaat in dit geval toch over de S22 en nieuwe S23.
Verwacht jij dan een andere vorm van de voorband ?
In de testen wordt enkel hogere grip en betere levensduur besproken.
( die Michelin Pilot Power zaten in 1998 onder m'n nieuwe R1 vanaf fabriek ).
We zijn 25 jaar verder.
 
Tja......... maar het gaat in dit geval toch over de S22 en nieuwe S23.
Verwacht jij dan een andere vorm van de voorband ?
In de testen wordt enkel hogere grip en betere levensduur besproken.
( die Michelin Pilot Power zaten in 1998 onder m'n nieuwe R1 vanaf fabriek ).
We zijn 25 jaar verder.
Nee bedoel meer dat er nu een 200 op mijn gen1 zit, en dat er fabrieks af een 190 op zit.
 
Tja......... maar het gaat in dit geval toch over de S22 en nieuwe S23.
Verwacht jij dan een andere vorm van de voorband ?
In de testen wordt enkel hogere grip en betere levensduur besproken.
( die Michelin Pilot Power zaten in 1998 onder m'n nieuwe R1 vanaf fabriek ).
We zijn 25 jaar verder.
Pilot power zijn ze misschien in '98 mee begonnen maar die krijgt om de zoveel ook een update met een hoger nummertje. En waar ik had dat gelezen was in dit millennium, jaartje of 6 geleden. En daar deed het nummertje ook alleen '+1' net als nu met de S22 naar S23.

Nogmaals, grote kans dat het prima gaat maar ík zou er nog een S22 opleggen en zodra het een paar weken goed weer is is de achterband op en kan er voor en achter een S23 op (mits dat zo'n set niet veel duurder is dan een S22).
 
Heeft iemand hier een dashboard cover voor de GEN 2 welke die kan aanbevelen? Ik kom er een aantal tegen, die van Materya ziet er wel redelijk uit, maar ik vind ze allemaal verschrikkelijk duur ten opzichte van andere modellen/gens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan