KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

Heren,

Hoe goed werkt bij jullie de achterrem, 1290 second gen. nog geen 10k.
Bij proefrit deed achterrem niets, bij afleverbeurt in orde gemaakt, althans, ik vind remwerking maar matig, en de slag van het rempedaal groot.
Afgesteld mechanisch maar heb idee dat de slag weer lang is.
Ik heb er nog niet zelf naar gekeken, maar werkt bij jullie de achterrem perfect?
 
Heren,

Hoe goed werkt bij jullie de achterrem, 1290 second gen. nog geen 10k.
Bij proefrit deed achterrem niets, bij afleverbeurt in orde gemaakt, althans, ik vind remwerking maar matig, en de slag van het rempedaal groot.
Afgesteld mechanisch maar heb idee dat de slag weer lang is.
Ik heb er nog niet zelf naar gekeken, maar werkt bij jullie de achterrem perfect?

Achterrem gebruik je altijd in combinatie met de voorrem, wat verwacht je van de achterrem? Slag is idd groot maar daardoor juist beter te doseren.
 
Als eerste vind ik dat het technisch gezien gewoon in orde moet zijn.
Al gebruik ik de achterrem nooit, wil ik toch dat die het doet.
Daarnaast zijn er meerdere toepassingen om een achterrem te gebruiken.
Stoplicht is er 1 van van, maar op bergpassen in haarspeldbochten de achterrem te gebruiken, slepend, kan je vaak strakker door een bocht.
Maar ook bij stevig remmen kan de achterrem meer rust in de motor houden, achterkant komt minder omhoog.

En er valt niets te doseren, lange slag en aan het einde iets van een rem, meer niet.
Heb het zelfde topic gestart op facebook in de 1290 groep. Daar geeft eigenlijk iedereen aan dat de rem zeer matig is.
Zoiets had ik dacht ik al eerder gehoord, en ook wel verwacht na wat ik zelf constateerde.
Als ik zin heb zal ik de rem eens ged nakijken en onluchten ed, en dan eens zien of er nog iets van te maken is. Maar weet dat ik net teveel hoef te verwachten.
 
Als eerste vind ik dat het technisch gezien gewoon in orde moet zijn.
Al gebruik ik de achterrem nooit, wil ik toch dat die het doet.
Daarnaast zijn er meerdere toepassingen om een achterrem te gebruiken.
Stoplicht is er 1 van van, maar op bergpassen in haarspeldbochten de achterrem te gebruiken, slepend, kan je vaak strakker door een bocht.
Maar ook bij stevig remmen kan de achterrem meer rust in de motor houden, achterkant komt minder omhoog.

En er valt niets te doseren, lange slag en aan het einde iets van een rem, meer niet.
Heb het zelfde topic gestart op facebook in de 1290 groep. Daar geeft eigenlijk iedereen aan dat de rem zeer matig is.
Zoiets had ik dacht ik al eerder gehoord, en ook wel verwacht na wat ik zelf constateerde.
Als ik zin heb zal ik de rem eens ged nakijken en onluchten ed, en dan eens zien of er nog iets van te maken is. Maar weet dat ik net teveel hoef te verwachten.
Exact het zelfde probleem. Gen1.
Mn monteur de olie laten verversen tijdens de beurt, maar al vrij snel daarna was hij weer erg slecht.
 
Heren,

Hoe goed werkt bij jullie de achterrem, 1290 second gen. nog geen 10k.
Bij proefrit deed achterrem niets, bij afleverbeurt in orde gemaakt, althans, ik vind remwerking maar matig, en de slag van het rempedaal groot.
Afgesteld mechanisch maar heb idee dat de slag weer lang is.
Ik heb er nog niet zelf naar gekeken, maar werkt bij jullie de achterrem perfect?
Nooit problemen mee gehad...... werkt perfect
 
Als eerste vind ik dat het technisch gezien gewoon in orde moet zijn.
Al gebruik ik de achterrem nooit, wil ik toch dat die het doet.
Daarnaast zijn er meerdere toepassingen om een achterrem te gebruiken.
Stoplicht is er 1 van van, maar op bergpassen in haarspeldbochten de achterrem te gebruiken, slepend, kan je vaak strakker door een bocht.
Maar ook bij stevig remmen kan de achterrem meer rust in de motor houden, achterkant komt minder omhoog.

En er valt niets te doseren, lange slag en aan het einde iets van een rem, meer niet.
Heb het zelfde topic gestart op facebook in de 1290 groep. Daar geeft eigenlijk iedereen aan dat de rem zeer matig is.
Zoiets had ik dacht ik al eerder gehoord, en ook wel verwacht na wat ik zelf constateerde.
Als ik zin heb zal ik de rem eens ged nakijken en onluchten ed, en dan eens zien of er nog iets van te maken is. Maar weet dat ik net teveel hoef te verwachten.
trail braking gebruik ik ‘m ook voor , Je kan de slag iets kleiner krijgen door de baljoint op het te stangetje verder uit te draaien . Tis niet veel , mr helpt wel Andere blokjes ook !

Hier werkt ie ook en klimt zelfs in de abs als t moet !
 
Als eerste vind ik dat het technisch gezien gewoon in orde moet zijn.
Al gebruik ik de achterrem nooit, wil ik toch dat die het doet.
Daarnaast zijn er meerdere toepassingen om een achterrem te gebruiken.
Stoplicht is er 1 van van, maar op bergpassen in haarspeldbochten de achterrem te gebruiken, slepend, kan je vaak strakker door een bocht.
Maar ook bij stevig remmen kan de achterrem meer rust in de motor houden, achterkant komt minder omhoog.

En er valt niets te doseren, lange slag en aan het einde iets van een rem, meer niet.
Heb het zelfde topic gestart op facebook in de 1290 groep. Daar geeft eigenlijk iedereen aan dat de rem zeer matig is.
Zoiets had ik dacht ik al eerder gehoord, en ook wel verwacht na wat ik zelf constateerde.
Als ik zin heb zal ik de rem eens ged nakijken en onluchten ed, en dan eens zien of er nog iets van te maken is. Maar weet dat ik net teveel hoef te verwachten.
Bij mn gen2 nooit last van gehad, in de bergen prima te doseren bij afdalingen.
 
Als eerste vind ik dat het technisch gezien gewoon in orde moet zijn.
Al gebruik ik de achterrem nooit, wil ik toch dat die het doet.
Daarnaast zijn er meerdere toepassingen om een achterrem te gebruiken.
Stoplicht is er 1 van van, maar op bergpassen in haarspeldbochten de achterrem te gebruiken, slepend, kan je vaak strakker door een bocht.
Maar ook bij stevig remmen kan de achterrem meer rust in de motor houden, achterkant komt minder omhoog.

En er valt niets te doseren, lange slag en aan het einde iets van een rem, meer niet.
Heb het zelfde topic gestart op facebook in de 1290 groep. Daar geeft eigenlijk iedereen aan dat de rem zeer matig is.
Zoiets had ik dacht ik al eerder gehoord, en ook wel verwacht na wat ik zelf constateerde.
Als ik zin heb zal ik de rem eens ged nakijken en onluchten ed, en dan eens zien of er nog iets van te maken is. Maar weet dat ik net teveel hoef te verwachten.
De gen3 doet het ook erg goed, zeker vergeleken met de waardeloze achterrem van een Aprilia rsv/tuono. Tot op heden is die van mij goed te doseren.
 
oke, ga binnenkort eens uitgebreid nakijken. Kijken of ik het beter kan krijgen.
 
oke, ga binnenkort eens uitgebreid nakijken. Kijken of ik het beter kan krijgen.
Onderwerp betreft de achterrem is ook wel eens voorbijgekomen in het GT topic. Het kan soms ook te maken hebben met de 'vettige' omgeving waarin de remschijf zich bevind. (Binnen in het achterwiel, waarin overdadig rondvliegend kettingvet ook van invloed kan zijn)
 
Mag Olga IV in de openingspost? Olga III is ingeruild ;-)

IMG_0400.jpg
 
Wie heeft hier een 2023 Superduke R en heeft een poging gedaan er verwarmde handvaten op te krijgen?

KTM heeft in al haar wijsheid besloten de throttle assembly die op vrijwel alle Street modellen wordt gebruikt op de 2023 te vervangen door een 'snellere' versie, zie afbeeldingen. Deze goedkoop (after market) ogende versie is niet meer compatible met de standaard heated grips van KTM waardoor je dus in je hemd staat als je op je dure SDR een paar mooie geïntegreerde grips wilt installeren. KTM heeft aangegeven er mee bezig te zijn maar je kan er vergif op innemen dat ze dat in dit laatste 1290R jaar niet meer gaan doen.

Het advies wat KTM nu via de dealer geeft is Quick Throttle aanschaffen à 232,- en verwarmde grips kopen / monteren à 190 euro. BELACHELIJK.

Ik heb hier een Throttle assembly liggen van een SA, die zijn fysiek volgens mij hetzelfde maar hebben wel een ander nummer. Zou dat gaan werken? Ik zou het eerlijk gezegd geen ramp vinden om de nieuwe Quick turn hiervoor in te ruilen want ik vond de klassieke turn eigenlijk al prima en moest echt wennen aan de Quick turn.

Oh ja, ik heb geprobeerd een set peperdure Oxfords (De allernieuwste met ingebouwde control en thermostaat) er op te zetten maar KTM is zo slim geweest om de throttle tube een fractie dikker te maken waardoor de Oxfords er niet oppassen. De tube Jipieeee
 

Bijlagen

  • IMG_1373.jpg
    IMG_1373.jpg
    163,4 KB · Weergaven: 1
  • IMG_1374.jpg
    IMG_1374.jpg
    154,3 KB · Weergaven: 1
Wie heeft hier een 2023 Superduke R en heeft een poging gedaan er verwarmde handvaten op te krijgen?

KTM heeft in al haar wijsheid besloten de throttle assembly die op vrijwel alle Street modellen wordt gebruikt op de 2023 te vervangen door een 'snellere' versie, zie afbeeldingen. Deze goedkoop (after market) ogende versie is niet meer compatible met de standaard heated grips van KTM waardoor je dus in je hemd staat als je op je dure SDR een paar mooie geïntegreerde grips wilt installeren. KTM heeft aangegeven er mee bezig te zijn maar je kan er vergif op innemen dat ze dat in dit laatste 1290R jaar niet meer gaan doen.

Het advies wat KTM nu via de dealer geeft is Quick Throttle aanschaffen à 232,- en verwarmde grips kopen / monteren à 190 euro. BELACHELIJK.

Ik heb hier een Throttle assembly liggen van een SA, die zijn fysiek volgens mij hetzelfde maar hebben wel een ander nummer. Zou dat gaan werken? Ik zou het eerlijk gezegd geen ramp vinden om de nieuwe Quick turn hiervoor in te ruilen want ik vond de klassieke turn eigenlijk al prima en moest echt wennen aan de Quick turn.

Oh ja, ik heb geprobeerd een set peperdure Oxfords (De allernieuwste met ingebouwde control en thermostaat) er op te zetten maar KTM is zo slim geweest om de throttle tube een fractie dikker te maken waardoor de Oxfords er niet oppassen. De tube Jipieeee
ohw?
ik heb dit jaar op mijn nieuwe 1290R gewoon de originele laten monteren, inmiddels niet meer leverbaar dan?
Ik zie wel dat je een ander type handvat hebt, is dat nu op alle nieuwe modellen? Nee toch?
 
ohw?
ik heb dit jaar op mijn nieuwe 1290R gewoon de originele laten monteren, inmiddels niet meer leverbaar dan?
Ik zie wel dat je een ander type handvat hebt, is dat nu op alle nieuwe modellen? Nee toch?
Heb begin Februari een ''2023'' gekocht en hier inderdaad ook handvatverwarming op gezet. Helaas door een ongeluk in juni ''Dezelfde'' 2023 model terug gekregen vanwege total loss en hier hetzelfde probleem. Bleek de vorige toch een 2022 model te zijn waarop dit wel past. Nieuwe handvatverwarming inderdaad niet te verkrijgen.
 
ohw?
ik heb dit jaar op mijn nieuwe 1290R gewoon de originele laten monteren, inmiddels niet meer leverbaar dan?
Ik zie wel dat je een ander type handvat hebt, is dat nu op alle nieuwe modellen? Nee toch?
Schijnbaar ergens in de 2023 productie is dit aangepast naar dit vage type handvat. KTM zegt omdat de markt er om vroeg (Sneller gas) maar als je het ding bekijkt lijkt besparen op inkoop de voornaamste motivatie.

Het oudere type ziet er veel luxer uit, ook de montage is fraaier. Het throttlehuis nu is veel smaller en geeft behorlijk wat lege ruimte. En ik heb nu links bijvoorbeeld gewoon een handvat over het stuur geschoven gekregen terwijl het oude type echt gemonteerd moest worden.

Mijn maatje heeft een dikke maand geleden ook een SDR gekocht met hetzelfde probleem.

KTM lijkt hier niets aan te gaan doen (Al zeggen ze al maanden er mee bezig te zijn) dus ik voel me eigenlijk wel een beetje bekocht. Wellicht als we gezamenlijk als groep eigenaren van dit nieuwe type optreden dat dat meer indruk maakt.
 
ah, dat is balen.
Ik heb inderdaad een overjarig model (gelukkig dan maar). Zag onderweg al eens dit type handvat op een nieuwe, mijn reactie was waarom er een after-market handvat op een nieuwe SDR gemonteerd was. Ze zeiden dat het een "KTM optie" was.
KTM kennende zal het hier wel bij blijven. '(
 
Wie heeft hier een 2023 Superduke R en heeft een poging gedaan er verwarmde handvaten op te krijgen?

KTM heeft in al haar wijsheid besloten de throttle assembly die op vrijwel alle Street modellen wordt gebruikt op de 2023 te vervangen door een 'snellere' versie, zie afbeeldingen. Deze goedkoop (after market) ogende versie is niet meer compatible met de standaard heated grips van KTM waardoor je dus in je hemd staat als je op je dure SDR een paar mooie geïntegreerde grips wilt installeren. KTM heeft aangegeven er mee bezig te zijn maar je kan er vergif op innemen dat ze dat in dit laatste 1290R jaar niet meer gaan doen.

Het advies wat KTM nu via de dealer geeft is Quick Throttle aanschaffen à 232,- en verwarmde grips kopen / monteren à 190 euro. BELACHELIJK.

Ik heb hier een Throttle assembly liggen van een SA, die zijn fysiek volgens mij hetzelfde maar hebben wel een ander nummer. Zou dat gaan werken? Ik zou het eerlijk gezegd geen ramp vinden om de nieuwe Quick turn hiervoor in te ruilen want ik vond de klassieke turn eigenlijk al prima en moest echt wennen aan de Quick turn.

Oh ja, ik heb geprobeerd een set peperdure Oxfords (De allernieuwste met ingebouwde control en thermostaat) er op te zetten maar KTM is zo slim geweest om de throttle tube een fractie dikker te maken waardoor de Oxfords er niet oppassen. De tube Jipieeee
Ze zijn gemeen ja laten alles zien en werken in de dikste uitvoering,
Tot je m koopt .....
Schijnt bij de nieuwe 990 dat alles werkt tot 1500 km daarna een lock in software , en kun je gaan betalen voor de opties die je wilt activeren .

Slimme marketing truuk . Jammer voor de ktm klant ! Bah :r
 
Ze zijn gemeen ja laten alles zien en werken in de dikste uitvoering,
Tot je m koopt .....
Schijnt bij de nieuwe 990 dat alles werkt tot 1500 km daarna een lock in software , en kun je gaan betalen voor de opties die je wilt activeren .

Slimme marketing truuk . Jammer voor de ktm klant ! Bah :r
Zolang dat van tevoren maar duidelijk gemaakt wordt.
 
Ze zijn gemeen ja laten alles zien en werken in de dikste uitvoering,
Tot je m koopt .....
Schijnt bij de nieuwe 990 dat alles werkt tot 1500 km daarna een lock in software , en kun je gaan betalen voor de opties die je wilt activeren .

Slimme marketing truuk . Jammer voor de ktm klant ! Bah :r
Beetje off topic reactie van je maar als aanvulling er op: Ook op de huidige 890 is dat al het geval. Bij mijn weten nog nog niet op de 1290r van dit jaar.

Ik snap niet zo goed waarom je dit jammer vindt, nu moet je toch ook al voor die zaken betalen? Voordeel is dat je 1500km lang kan uitproberen of je het echt wel nodig hebt.

Wat wel jammer is is dat je er uberhaubt voor moet betalen maar dat is al jaren zo helaas.
 
Terug
Bovenaan Onderaan