BurgerKing
MF veteraan
- 20 okt 2002
- 9.784
- 5.267
Je hebt 30 dagen bedenktijd tochHad ik al gezegd dat ik een SuperDuke gekocht heb
sorry
Mooie brommer
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Je hebt 30 dagen bedenktijd tochHad ik al gezegd dat ik een SuperDuke gekocht heb
sorry
Eh... Nee, wat??Had ik al gezegd dat ik een SuperDuke gekocht heb
sorry
En kan je deze functie zelf aanzetten in menu of is dat een setting die alleen de dealer kan doen?Zelf uitgaande pinkers werken heel goed op de SD, maar helemaal niet op gelijk welke andere motor, dus heel erg vervelend als je meer dan 1 brommer hebt (toch voor de mensen achter je die dan op die permanent pinkende pinker moeten gapen).
Wel gaan ze soms wat snel uit en moest ik ze hier en daar een tweede keer aanzetten.
Gents,
Korts vraagje. Onlang de SAS en EVAP removal gedaan ivm Akrapovic mapping. Nu merk ik op dat m’n tank toch wat vacuüm zuigt wanneer ik deze open bij het tanken. Slangetje verkeerd gedaan of normaal?
En kan je deze functie zelf aanzetten in menu of is dat een setting die alleen de dealer kan doen?
Dat zijn geen verkeerde getallen heVorige week de gen3 bij Tovami in goes laten afstellen op de testbank (direct op de ecu dus ook close loop deel), vandaag de eerste lange rit en wat een groot verschil. Quickshifter is soepeler en sneller, veel meer trek vermogen onder in de toeren en veel minder aan/uit bij gas dicht. Ook is de snelheidsbegrenser er af al had dat van mij niet gehoeven. De sensoren in de uitslaat zij uitgeschakeld zodat de motor zelf hier geen correctie meer doet in close loop gedeelte.
Op hun bank 159 NM bij 7800 toeren en 189 pk. Omdat ik veel in Duitsland rij met originele cat/middendemper, wel de servo er uit, einddemper vervangen en andere luchtfilter.
Al met al heel blij mee, euro5 en andere emissie meuk komt de lc8 niet ten goede.
Ja dat dus, de getallen boeien mij eigenlijk niet. Hij loopt stukken beter, en met name in de eerste helft van de toeren waar je toch wel een groot deel van je tijd op de fiets doorbrengt.Die bank in Goes staat aardig positief (of geeft in elk geval krukas pk's aan) belangrijker is dat die daar ook op souplesse wordt afgesteld, ooit mn 690 laten afstellen met maar 1 eis, aan/uit effect moest zoveel mogelijk weg. De tovenaar in Goes heeft er toen voor 90% verbetering in gebracht (Y)
Dat er anno 2023 nog steeds mensen zijn die spreken van "emissie meuk" kan ik werkelijk niet begrijpen. Maar goed, waarschijnlijk een zinloze discussie hier dus laten we daar maar niet aan beginnen.Vorige week de gen3 bij Tovami in goes laten afstellen op de testbank (direct op de ecu dus ook close loop deel), vandaag de eerste lange rit en wat een groot verschil. Quickshifter is soepeler en sneller, veel meer trek vermogen onder in de toeren en veel minder aan/uit bij gas dicht. Ook is de snelheidsbegrenser er af al had dat van mij niet gehoeven. De sensoren in de uitslaat zij uitgeschakeld zodat de motor zelf hier geen correctie meer doet in close loop gedeelte.
Op hun bank 159 NM bij 7800 toeren en 189 pk. Omdat ik veel in Duitsland rij met originele cat/middendemper, wel de servo er uit, einddemper vervangen en andere luchtfilter.
Al met al heel blij mee, euro5 en andere emissie meuk komt de lc8 niet ten goede.
Deels denk ik, je zit nog steeds met de beperkingen in de close loop parameters. Je Air-Fuel ratio's moeten dus binnen deze vooraf gestelde parameters vallen als je deze niet overschijft in de ECU en enkel weerstandjes zou plaatsen denk ik. De ECU kan standaard maar beperkte correcties toepassen in het close loop deel van de mapping. Dit is ook waarom enkel een power commander op moderene motoren hier weinig gaat doen voor dit deel van je map.Dat er anno 2023 nog steeds mensen zijn die spreken van "emissie meuk" kan ik werkelijk niet begrijpen. Maar goed, waarschijnlijk een zinloze discussie hier dus laten we daar maar niet aan beginnen.
De lambda-sensoren had je overigens ook kunnen vervangen door weerstandjes van een paar Euro, dan heb je hetzelfde effect met meer power onderin.
Deels denk ik, je zit nog steeds met de beperkingen in de close loop parameters. Je Air-Fuel ratio's moeten dus binnen deze vooraf gestelde parameters vallen als je deze niet overschijft in de ECU en enkel weerstandjes zou plaatsen denk ik. De ECU kan standaard maar beperkte correcties toepassen in het close loop deel van de mapping. Dit is ook waarom enkel een power commander op moderene motoren hier weinig gaat doen voor dit deel van je map.
Dat werkt tegenwoordig niet meer, een gen3 heeft 3 sensoren. Als die sensoren lange tijd dezelfde waarde geven dan gaat de motor ook in noodloop. Uitschakelen of waardes aanpassen via de ecu is de enige oplossing.Dat er anno 2023 nog steeds mensen zijn die spreken van "emissie meuk" kan ik werkelijk niet begrijpen. Maar goed, waarschijnlijk een zinloze discussie hier dus laten we daar maar niet aan beginnen.
De lambda-sensoren had je overigens ook kunnen vervangen door weerstandjes van een paar Euro, dan heb je hetzelfde effect met meer power onderin.
Als ze nou eens over een v4 na dachten .......had ik wel willen zien hoe ze dat hadden gefixt . gaat er nooit komen waarschijnlijk .
Hoop ik niet het moet wel een tweepitter blijven,dat geluid is niet geëvenaard,Als ze nou eens over een v4 na dachten .......had ik wel willen zien hoe ze dat hadden gefixt . gaat er nooit komen waarschijnlijk .
Ah ok, bij de oudere modellen is 't wel mogelijk.Dat werkt tegenwoordig niet meer, een gen3 heeft 3 sensoren. Als die sensoren lange tijd dezelfde waarde geven dan gaat de motor ook in noodloop. Uitschakelen of waardes aanpassen via de ecu is de enige oplossing.