KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

Heren,
1 - verwarmde handvaten, kan je die functie na monteren zelf aanzetten in de settings of moet de dealer eerst weer wat doen?
2 - ITAR, knipperlichten die vanzelf uitgaan, is dat handig/werkt het? ook settings of dealer?
3 - alarm? ook aan te zetten via settings of dealer, of is daar meer voor nodig?
4 - de-cat, meer vermogen/feller, maar hier en daar lees ik ook dat het koppel in middengebied wegneemt? Klopt dat?
5 - plus geluid na de-cat? te doen in Duitsland of net teveel ?
 
1 kun je zelf aanzetten, zelfs als je geen verwarmde handvaten hebt maar dan krijg je een error
2 geen idee
3 geen idee
4 zeker feller, perfect icm een akramap (paar tientjes bij de dealer)
Over gebrek aan koppel hoef je je echt geen zorgen te maken bij een sd
5 decat met standaard demper vindt ik qua geluid perfect (looks iets minder)
met de akra zoals jij die hebt is het to much (voor de polizei..)

2 tandjes meer achter doet ook wonderen
 
Laatst bewerkt:
Zelf uitgaande pinkers werken heel goed op de SD, maar helemaal niet op gelijk welke andere motor, dus heel erg vervelend als je meer dan 1 brommer hebt (toch voor de mensen achter je die dan op die permanent pinkende pinker moeten gapen).

Wel gaan ze soms wat snel uit en moest ik ze hier en daar een tweede keer aanzetten.
 
Zelf uitgaande pinkers werken heel goed op de SD, maar helemaal niet op gelijk welke andere motor, dus heel erg vervelend als je meer dan 1 brommer hebt (toch voor de mensen achter je die dan op die permanent pinkende pinker moeten gapen).

Wel gaan ze soms wat snel uit en moest ik ze hier en daar een tweede keer aanzetten.
En kan je deze functie zelf aanzetten in menu of is dat een setting die alleen de dealer kan doen?
 
Gents,

Korts vraagje. Onlang de SAS en EVAP removal gedaan ivm Akrapovic mapping. Nu merk ik op dat m’n tank toch wat vacuüm zuigt wanneer ik deze open bij het tanken. Slangetje verkeerd gedaan of normaal?
 
Gents,

Korts vraagje. Onlang de SAS en EVAP removal gedaan ivm Akrapovic mapping. Nu merk ik op dat m’n tank toch wat vacuüm zuigt wanneer ik deze open bij het tanken. Slangetje verkeerd gedaan of normaal?

Nee is niet normaal, ik denk dat je ontluchting klem zit. Heb je een gen2/3 met eva canister? Die kan je namelijk demonteren voor meer ruimte onder de buddy.

En kan je deze functie zelf aanzetten in menu of is dat een setting die alleen de dealer kan doen?

Staat bij mijn gen2 standaard aan en kan je niet uit zetten, is ook geen extra optie ofzo, gewoon standaard uitrusting.
 
oh check, ik heb het al volgens mij. Ik had een afvoerslang naast de tank afgedopt teruggeplaatst. Is natuurlijk de enige slang die nog lucht aanzuigt nu.
 
Laatst bewerkt:
Vorige week de gen3 bij Tovami in goes laten afstellen op de testbank (direct op de ecu dus ook close loop deel), vandaag de eerste lange rit en wat een groot verschil. Quickshifter is soepeler en sneller, veel meer trek vermogen onder in de toeren en veel minder aan/uit bij gas dicht. Ook is de snelheidsbegrenser er af al had dat van mij niet gehoeven. De sensoren in de uitslaat zij uitgeschakeld zodat de motor zelf hier geen correctie meer doet in close loop gedeelte.

Op hun bank 159 NM bij 7800 toeren en 189 pk. Omdat ik veel in Duitsland rij met originele cat/middendemper, wel de servo er uit, einddemper vervangen en andere luchtfilter.

Al met al heel blij mee, euro5 en andere emissie meuk komt de lc8 niet ten goede.
 
Vorige week de gen3 bij Tovami in goes laten afstellen op de testbank (direct op de ecu dus ook close loop deel), vandaag de eerste lange rit en wat een groot verschil. Quickshifter is soepeler en sneller, veel meer trek vermogen onder in de toeren en veel minder aan/uit bij gas dicht. Ook is de snelheidsbegrenser er af al had dat van mij niet gehoeven. De sensoren in de uitslaat zij uitgeschakeld zodat de motor zelf hier geen correctie meer doet in close loop gedeelte.

Op hun bank 159 NM bij 7800 toeren en 189 pk. Omdat ik veel in Duitsland rij met originele cat/middendemper, wel de servo er uit, einddemper vervangen en andere luchtfilter.

Al met al heel blij mee, euro5 en andere emissie meuk komt de lc8 niet ten goede.
Dat zijn geen verkeerde getallen he
 
Die bank in Goes staat aardig positief (of geeft in elk geval krukas pk's aan) belangrijker is dat die daar ook op souplesse wordt afgesteld, ooit mn 690 laten afstellen met maar 1 eis, aan/uit effect moest zoveel mogelijk weg. De tovenaar in Goes heeft er toen voor 90% verbetering in gebracht (Y)
 
Die bank in Goes staat aardig positief (of geeft in elk geval krukas pk's aan) belangrijker is dat die daar ook op souplesse wordt afgesteld, ooit mn 690 laten afstellen met maar 1 eis, aan/uit effect moest zoveel mogelijk weg. De tovenaar in Goes heeft er toen voor 90% verbetering in gebracht (Y)
Ja dat dus, de getallen boeien mij eigenlijk niet. Hij loopt stukken beter, en met name in de eerste helft van de toeren waar je toch wel een groot deel van je tijd op de fiets doorbrengt.

Slecht wegdek I.c.m. de quick turn throttle (65%) is nu wel te doen *D. Veel minder aan uit met name in de eerste twee versnellingen.
 
Vorige week de gen3 bij Tovami in goes laten afstellen op de testbank (direct op de ecu dus ook close loop deel), vandaag de eerste lange rit en wat een groot verschil. Quickshifter is soepeler en sneller, veel meer trek vermogen onder in de toeren en veel minder aan/uit bij gas dicht. Ook is de snelheidsbegrenser er af al had dat van mij niet gehoeven. De sensoren in de uitslaat zij uitgeschakeld zodat de motor zelf hier geen correctie meer doet in close loop gedeelte.

Op hun bank 159 NM bij 7800 toeren en 189 pk. Omdat ik veel in Duitsland rij met originele cat/middendemper, wel de servo er uit, einddemper vervangen en andere luchtfilter.

Al met al heel blij mee, euro5 en andere emissie meuk komt de lc8 niet ten goede.
Dat er anno 2023 nog steeds mensen zijn die spreken van "emissie meuk" kan ik werkelijk niet begrijpen. Maar goed, waarschijnlijk een zinloze discussie hier dus laten we daar maar niet aan beginnen.

De lambda-sensoren had je overigens ook kunnen vervangen door weerstandjes van een paar Euro, dan heb je hetzelfde effect met meer power onderin.
 
Dat er anno 2023 nog steeds mensen zijn die spreken van "emissie meuk" kan ik werkelijk niet begrijpen. Maar goed, waarschijnlijk een zinloze discussie hier dus laten we daar maar niet aan beginnen.

De lambda-sensoren had je overigens ook kunnen vervangen door weerstandjes van een paar Euro, dan heb je hetzelfde effect met meer power onderin.
Deels denk ik, je zit nog steeds met de beperkingen in de close loop parameters. Je Air-Fuel ratio's moeten dus binnen deze vooraf gestelde parameters vallen als je deze niet overschijft in de ECU en enkel weerstandjes zou plaatsen denk ik. De ECU kan standaard maar beperkte correcties toepassen in het close loop deel van de mapping. Dit is ook waarom enkel een power commander op moderene motoren hier weinig gaat doen voor dit deel van je map.
 
Deels denk ik, je zit nog steeds met de beperkingen in de close loop parameters. Je Air-Fuel ratio's moeten dus binnen deze vooraf gestelde parameters vallen als je deze niet overschijft in de ECU en enkel weerstandjes zou plaatsen denk ik. De ECU kan standaard maar beperkte correcties toepassen in het close loop deel van de mapping. Dit is ook waarom enkel een power commander op moderene motoren hier weinig gaat doen voor dit deel van je map.


Ik word hier zelf loopie van !
 
Dat er anno 2023 nog steeds mensen zijn die spreken van "emissie meuk" kan ik werkelijk niet begrijpen. Maar goed, waarschijnlijk een zinloze discussie hier dus laten we daar maar niet aan beginnen.

De lambda-sensoren had je overigens ook kunnen vervangen door weerstandjes van een paar Euro, dan heb je hetzelfde effect met meer power onderin.
Dat werkt tegenwoordig niet meer, een gen3 heeft 3 sensoren. Als die sensoren lange tijd dezelfde waarde geven dan gaat de motor ook in noodloop. Uitschakelen of waardes aanpassen via de ecu is de enige oplossing.
 
Hoop het ook niet, niet voor niks overgestapt van Aprilia naar KTM.
V-Twin blijft toch iets hebben wat de rest niet heeft, V4 keuze is er al voldoende ;)
 
Dat werkt tegenwoordig niet meer, een gen3 heeft 3 sensoren. Als die sensoren lange tijd dezelfde waarde geven dan gaat de motor ook in noodloop. Uitschakelen of waardes aanpassen via de ecu is de enige oplossing.
Ah ok, bij de oudere modellen is 't wel mogelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan