KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

Heb ooit een gesprek gehad met een 1 mans motor zaak en hij vertelde dat hij geen banden mocht bestellen bij de bekende goedkope leveranciers maar bij de importeur voor “normale” prijs vanwege contracten.
Hetzelfde verhaal als een café eigenaar die meer voor bier betaald aan de brouwer als in de supermarkt.
 
Volgens mij heb ik vorig jaar 325,- voor een set S22 betaald (geen losse wielen aangeleverd, gewoon de complete motor). Kreeg er een leuk praatje en een paar bakken goede koffie bij.

@Robert2210 Wij wonen in de zelfde regio, waar ga jij voor je banden? Bovenstaande was bij Motorbanden Zeeland. Ga al een paar jaar bij hem voor de bandjes. Prima kerel :t Ja het zal wel wat goedkoper kunnen door zelf de wielen er uit te gaan halen maar dit vind ik ook dikke prima.
Da's toch een nette prijs ?
Motor opbokken, wielen er uit, banden eraf en nieuw erom.
Balanceren en wielen monteren..... uurtje werk , met een uurloon( tje ) van € 60,--
Dan kosten de bandjes € 265,--
Dikke prima, toch ?
 
Da's toch een nette prijs ?
Motor opbokken, wielen er uit, banden eraf en nieuw erom.
Balanceren en wielen monteren..... uurtje werk , met een uurloon( tje ) van € 60,--
Dan kosten de bandjes € 265,--
Dikke prima, toch ?

Helemaal eens, mij hoor je niet klagen. In het begin wel.. toen was de koffie slecht. Maar de Senseo is weg en er stond de laatste keer een bonen apparaat ;)
 
Heb ooit een gesprek gehad met een 1 mans motor zaak en hij vertelde dat hij geen banden mocht bestellen bij de bekende goedkope leveranciers maar bij de importeur voor “normale” prijs vanwege contracten.
Hetzelfde verhaal als een café eigenaar die meer voor bier betaald aan de brouwer als in de supermarkt.
Daarom bestaan dat soort café-eigenaren nauwelijks meer. Natuurlijke selectie.
 
Volgens mij heb ik vorig jaar 325,- voor een set S22 betaald (geen losse wielen aangeleverd, gewoon de complete motor). Kreeg er een leuk praatje en een paar bakken goede koffie bij.

@Robert2210 Wij wonen in de zelfde regio, waar ga jij voor je banden? Bovenstaande was bij Motorbanden Zeeland. Ga al een paar jaar bij hem voor de bandjes. Prima kerel :t Ja het zal wel wat goedkoper kunnen door zelf de wielen er uit te gaan halen maar dit vind ik ook dikke prima.
Ha Roy, jep motorbanden zeeland, exact t zelfde wat ik voor de banden heb neer gelegd. Ik kom er graag.
 
  • Leuk
Waarderingen: R0y.
Daarom bestaan dat soort café-eigenaren nauwelijks meer. Natuurlijke selectie.
Ik ken een cafébaas die dan ook het absolute minimum van de brouwerij afneemt en verder gewoon flesjes koopt in de supermarkt. :]
 
Het zou al helpen moest ie zelf wat minder vaak onder z'n tap hangen... :+

De verhouding 'voor eigen gebruik / voor verkoop' is misschien een beetje scheefgelopen zeg maar.
 
Ik ken een cafébaas die dan ook het absolute minimum van de brouwerij afneemt en verder gewoon flesjes koopt in de supermarkt. :]
Verkeerde keuzes gemaakt. Ik betaal een fractie van supermarkt prijzen, en dat zonder enige vorm van contract.
 
Wel, of 'ie nog echt keuzes maakt is ook betwijfelbaar...
Eens je ervan uitgaat dat 'in bier eigenlijk alles zit wat je nodig hebt om te overleven' en je als je wat te mager staat 'ipv iets te eten ook gewoon verdikt door pale ale ipv gewone pils te drinken', is het stadium 'verkeerde keuzes gemaakt' misschien wel al enkele decennia voorbij.
Leuke sfeer wel, in dat cafétje. Hele leuke sfeer. Veel motards. Zware motards. Enfin...
 
Wel, of 'ie nog echt keuzes maakt is ook betwijfelbaar...
Eens je ervan uitgaat dat 'in bier eigenlijk alles zit wat je nodig hebt om te overleven' en je als je wat te mager staat 'ipv iets te eten ook gewoon verdikt door pale ale ipv gewone pils te drinken', is het stadium 'verkeerde keuzes gemaakt' misschien wel al enkele decennia voorbij.
Leuke sfeer wel, in dat cafétje. Hele leuke sfeer. Veel motards. Zware motards. Enfin...
Dit is in d'n Bels zeker?

Wel fijn als je zelf je beste klant bent :')
 
Volgens mij heb ik vorig jaar 325,- voor een set S22 betaald (geen losse wielen aangeleverd, gewoon de complete motor). Kreeg er een leuk praatje en een paar bakken goede koffie bij.

@Robert2210 Wij wonen in de zelfde regio, waar ga jij voor je banden? Bovenstaande was bij Motorbanden Zeeland. Ga al een paar jaar bij hem voor de bandjes. Prima kerel :t Ja het zal wel wat goedkoper kunnen door zelf de wielen er uit te gaan halen maar dit vind ik ook dikke prima.
Thanks voor de tip, mocht ik nieuwe bandjes nodig hebben op de 790 weet ik waar ik moet gaan kijken :)
 
  • Leuk
Waarderingen: R0y.
Iemand enig idee hoe ik die vieze powerpart stickers eraf krijg? Fohn mischien? Bang om de lak mee te trekken.

Of verwijderen zonder fohn en met wasbenzine stickerresten verwijderen?
 

Bijlagen

  • 20211221_142609.jpg
    20211221_142609.jpg
    309,5 KB · Weergaven: 57
Bedoel je die Akrapovic/Pankl sticker onder de tankspoiler? Als het goed is, zit daar geen laag blanke lak overheen. Dan zou een föhn en een beetje geduld genoeg moeten zijn. Een doekje met gele Dasty tegen de lijmresten.
 
nee het gaat om de complete stickerset. dus ook tankfairings.

Heb het bij mijn oude dukes geprobeert met ontvetter alleen dit maakt het niet week. met wasbenzine werkte het wel. Alleen de oude dukes hebben ongelakte tankfairings. Deze niet , vandaar mijn vraag
 
nee het gaat om de complete stickerset. dus ook tankfairings.

Heb het bij mijn oude dukes geprobeert met ontvetter alleen dit maakt het niet week. met wasbenzine werkte het wel. Alleen de oude dukes hebben ongelakte tankfairings. Deze niet , vandaar mijn vraag
ik snapte je al. Ik heb al eens een set verwijdert. gewoon warm maken en er af trekken, dan met een nagel lak remover achtig spul de resten verwijderen.
 
helaas heeft mijn ex de aceton meegenomen :') kan ik ook wasbenzine gebruiken of zal dit de lak aantasten?
Aceton werkt goed om lijmresten te verwijderen, maar ik zou me wel zorgen maken over de lak. Het is niet voor niets nagelLAKremover :P

Starten met een hittepistool of een föhn zou ik doen, dan strek je stickers er meestal zo vanaf :Y
 
Hmmm ik had ook zo een dikke, met soort aluminium laagje folie, PP sticker op mijn monoseatcover. Deze was lastig te verwijderen den de lijmresten die overbleven was een egale plak van +/- 1mm dik. Veel geprobeerd maar uiteindelijk was HG Sticker verwijderaar de beste!

Succes!
 
Aceton werkt goed om lijmresten te verwijderen, maar ik zou me wel zorgen maken over de lak. Het is niet voor niets nagelLAKremover :P

Starten met een hittepistool of een föhn zou ik doen, dan strek je stickers er meestal zo vanaf :Y
Géén aceton gebruiken!! Verbleekt je lak. Mijn betonnen wasbak (antraciet) is wit uitgeslagen in de badkamer door die troep. Zeer agressief. Wellicht verwarmen i.c.m hg stickerverwijderaar. En wd40 werkt perfect voor de lijmresten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan