zen
MF veteraan
- 14 jun 2005
- 4.977
- 745
En wat vond je van de 890 smt?Gisteren rondje gereden op m'n SMT.
Bekijk bijlage 1881369
Een proefrit gemaakt op de nieuwe 890SMT
Bekijk bijlage 1881372
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En wat vond je van de 890 smt?Gisteren rondje gereden op m'n SMT.
Bekijk bijlage 1881369
Een proefrit gemaakt op de nieuwe 890SMT
Bekijk bijlage 1881372
Ktm heeft ook van deze zadel tassen. Je maak je vast aan het zadel.Goedemiddag, ik heb een Ktm 950 sm uit 2006 en ik ga binnenkort naar de Harz een paar dagen sturen. Voorheen reed ik met een rugtas, maar ik wil nu een tailbag monteren, bijv. de sw motech 350. Het liefst zonder extra rekje. Ik zou het graag aan de standaard handvatten willen vastmaken, maar ik weet niet of de hoge uitlaten problemen geven met de straps. Hebben jullie ervaring met een tailbag en het vastzetten op de Ktm?
Goedemiddag, ik heb een Ktm 950 sm uit 2006 en ik ga binnenkort naar de Harz een paar dagen sturen. Voorheen reed ik met een rugtas, maar ik wil nu een tailbag monteren, bijv. de sw motech 350. Het liefst zonder extra rekje. Ik zou het graag aan de standaard handvatten willen vastmaken, maar ik weet niet of de hoge uitlaten problemen geven met de straps. Hebben jullie ervaring met een tailbag en het vastzetten op de Ktm?
Ktm heeft ook van deze zadel tassen. Je maak je vast aan het zadel.
Weet alleen niet of dit groot genoeg voor je is.
Een ding, als je de standaard uitlaatdempers er nog op hebt zitten....zorg dan wel dat die tas er ver van uit de buurt blijft.Goedemiddag, ik heb een Ktm 950 sm uit 2006 en ik ga binnenkort naar de Harz een paar dagen sturen. Voorheen reed ik met een rugtas, maar ik wil nu een tailbag monteren, bijv. de sw motech 350. Het liefst zonder extra rekje. Ik zou het graag aan de standaard handvatten willen vastmaken, maar ik weet niet of de hoge uitlaten problemen geven met de straps. Hebben jullie ervaring met een tailbag en het vastzetten op de Ktm?
Waarom dot4 Ben je bang dat de boel gaat koken of zo. Of meer gemak van 1 type olie voor remmen en koppeling?Vraagje.
Van mijn 990 Adventure 2007 heeft afgelopen week de koppeling master cilinder de geest gegeven. Hij pompt nog wel, maar via het rubbertje lekt het naar buiten.
In de haarspeldbochten best lastig, maar gelukkig was er iemand die een bus 2T olie in de tas had. Dat er in gegooid en zo een paar dagen vakantie af kunnen maken.
Nu werkt op zich alles wel, maar hij blijft natuurlijk lek. Reviseren kan, maar dan zit ik nog steeds vast aan die specifieke olie.
Ik heb al een Oberon slave cilinder welke tegen Dot 4 zou moeten kunnen. Het mooiste zou zijn om ook een master cilinder te hebben die hier tegen kan. Kan ik hier zomaar willekeurige master cylinders van bijvoorbeeld een 690 of moderne enduro voor kunnen pakken of moet dat een specifiek model zijn?
Voor het gemak dat je bij wel een lekkage om wat voor reden dan ook ergens op reis niet 150km hoeft om te rijden voor een KTM dealer, maar dat je bij willekeurige garage/bouwmarkt/tankstation/hypermarche terecht kunt.Waarom dot4 Ben je bang dat de boel gaat koken of zo. Of meer gemak van 1 type olie voor remmen en koppeling?
Maar volgens mij (tenminste wat ik tegen kom op internet) is dat een specifieke master cylinder. Voorbeeld:
Dan ga je naar een fietswinkel en koop je remvloeistof voor MTB's (hoewel tegenwoordig bijna alles met schijfremmen rijdt), hebben ze vast wel in Frankrijk....een fietswinkelVoor het gemak dat je bij wel een lekkage om wat voor reden dan ook ergens op reis niet 150km hoeft om te rijden voor een KTM dealer, maar dat je bij willekeurige garage/bouwmarkt/tankstation/hypermarche terecht kunt.
In de Pyreneeën begin de slave cilinder ineens te lekken bijvoorbeeld.
Ik wil gewoon van het gezeik af dat ik er voor naar iets specialistisch moet terwijl het alternatief zo gemakkelijk te krijgen is.Dan ga je naar een fietswinkel en koop je remvloeistof voor MTB's (hoewel tegenwoordig bijna alles met schijfremmen rijdt), hebben ze vast wel in Frankrijk....een fietswinkel
Kon je d'r ook niet hydrauliek olie voor Citroëns in kappen?
Of je gaat naar de supermarkt of 1 of ander lokaal winkeltje, en koopt een fles olijfolie. Werkt ie net zo goed mee. Heb ik een aantal jaar geleden ook mee gereden in een weekend in Duitsland toen de master ook vond dat ie moest gaan zweten. Eenmaal thuis nieuwe zuiger met rubbers er in, de boel doorgespoeld met LHM en doet het nog steeds.Voor het gemak dat je bij wel een lekkage om wat voor reden dan ook ergens op reis niet 150km hoeft om te rijden voor een KTM dealer, maar dat je bij willekeurige garage/bouwmarkt/tankstation/hypermarche terecht kunt.
In de Pyreneeën begin de slave cilinder ineens te lekken bijvoorbeeld.
Zoals ik nu heb gedaan dus 2T olie er in.Of je gaat naar de supermarkt of 1 of ander lokaal winkeltje, en koopt een fles olijfolie. Werkt ie net zo goed mee. Heb ik een aantal jaar geleden ook mee gereden in een weekend in Duitsland toen de master ook vond dat ie moest gaan zweten. Eenmaal thuis nieuwe zuiger met rubbers er in, de boel doorgespoeld met LHM en doet het nog steeds.
Heb me d'r nooit zo mee beziggehouden, de eerste jaren dat ik met de 950Adv en later de SMT onderweg was, was het met de tent en had ik altijd olijfolie bij me om te braden. Pas toen ik later hoteltrips ging doen met de SMT dacht ik ineens bij mezelf...'hee shit ik heb geen olijfolie bij me...wat als'....vaak ben je bangIk wil gewoon van het gezeik af dat ik er voor naar iets specialistisch moet terwijl het alternatief zo gemakkelijk te krijgen is.
Ook fietsenwinkels moet je vaak nog vrij specifiek naar op zoek. Terwijl er in bijna elke plekje een garage zit. Daarbij heb ik ook een stronthekel aan met Fransen communiceren, Dot 4 staat gewoon in het schap
Hadden die motoren er ook 120K op staan en was je dan ook 6 weken weg?Heb me d'r nooit zo mee beziggehouden, de eerste jaren dat ik met de 950Adv en later de SMT onderweg was, was het met de tent en had ik altijd olijfolie bij me om te braden. Pas toen ik later hoteltrips ging doen met de SMT dacht ik ineens bij mezelf...'hee shit ik heb geen olijfolie bij me...wat als'....vaak ben je bang
Oh sorry hoor.Hadden die motoren er ook 120K op staan en was je dan ook 6 weken weg?
Snap het. Is dan zeker makkelijker. Ik ga dan geen 6 weken weg, maar ondertussen alweer over de 140k op de 990 adv staan.Zoals ik nu heb gedaan dus 2T olie er in.
Maar dan nog wil ik van het gezeik af dat alleen voor deze koppeling dan weer zo'n bus speciale olie in de garage staan. 3 Beta's in de schuur met hydraulische koppeling waar Dot 4 in gaat, maar voor deze moet het weer speciaal.
Inmiddels heb ik een olie assortiment waar menig garage jaloers op is.
Als ik dan nu toch al geld moet gaan uitgeven maak ik het dus liever in 1 keer goed zodat het allemaal wat makkelijker te onderhouden is en ik eindelijk wat kliekjes olie van van alles en nog wat kan weg donderen.