KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Vind hem gaaf, stuurt heerlijk, zit prima, die 15pk minder tov 890DukeR stoort me niet zo, hij is daardoor wel erg makkelijk te rijden. Alleen de voorrem vind ik niet zo overtuigend in vergelijking met de 890DukeR (en de 990SMT)
 
Heren, een vraagje aan de kenners hier. Mijn 990 06 adventure vliegt sinds kort bij een koude start een paar tellen naar de 3000 toeren, om daarna terug te vallen naar de 1500. Enig idee waar ik het zoeken moet?
 
Goedemiddag, ik heb een Ktm 950 sm uit 2006 en ik ga binnenkort naar de Harz een paar dagen sturen. Voorheen reed ik met een rugtas, maar ik wil nu een tailbag monteren, bijv. de sw motech 350. Het liefst zonder extra rekje. Ik zou het graag aan de standaard handvatten willen vastmaken, maar ik weet niet of de hoge uitlaten problemen geven met de straps. Hebben jullie ervaring met een tailbag en het vastzetten op de Ktm?
 
Goedemiddag, ik heb een Ktm 950 sm uit 2006 en ik ga binnenkort naar de Harz een paar dagen sturen. Voorheen reed ik met een rugtas, maar ik wil nu een tailbag monteren, bijv. de sw motech 350. Het liefst zonder extra rekje. Ik zou het graag aan de standaard handvatten willen vastmaken, maar ik weet niet of de hoge uitlaten problemen geven met de straps. Hebben jullie ervaring met een tailbag en het vastzetten op de Ktm?
Ktm heeft ook van deze zadel tassen. Je maak je vast aan het zadel.
Weet alleen niet of dit groot genoeg voor je is.

 
Goedemiddag, ik heb een Ktm 950 sm uit 2006 en ik ga binnenkort naar de Harz een paar dagen sturen. Voorheen reed ik met een rugtas, maar ik wil nu een tailbag monteren, bijv. de sw motech 350. Het liefst zonder extra rekje. Ik zou het graag aan de standaard handvatten willen vastmaken, maar ik weet niet of de hoge uitlaten problemen geven met de straps. Hebben jullie ervaring met een tailbag en het vastzetten op de Ktm?

Ik had een tailbag van Oxford en deze zat vast aan de handvatten. Zo reed ik naar Italië, ging prima 😎

IMG_1717.jpeg
 
Goedemiddag, ik heb een Ktm 950 sm uit 2006 en ik ga binnenkort naar de Harz een paar dagen sturen. Voorheen reed ik met een rugtas, maar ik wil nu een tailbag monteren, bijv. de sw motech 350. Het liefst zonder extra rekje. Ik zou het graag aan de standaard handvatten willen vastmaken, maar ik weet niet of de hoge uitlaten problemen geven met de straps. Hebben jullie ervaring met een tailbag en het vastzetten op de Ktm?
Een ding, als je de standaard uitlaatdempers er nog op hebt zitten....zorg dan wel dat die tas er ver van uit de buurt blijft.
Dingen worden echt heet en branden zo een gat in je bagage.
Ooit eens getest.....daardoor laatste paar dagen van mijn kampeerreis alleen campings met een zachte grasmat opgezocht aangezien zo'n Thermarest met 6 extra gaten erin niet zo goed meer werkt. 8-)
 
Dank alvast voor de reacties, zien er goed uit, alleen die Ktm tas is wel prijzig. Volgens mij kan je er gemakkelijk iets aan vast knopen. Zal eens langs een winkel gaan. Ik heb carbonnen dempers, dus de hitte zal het probleem niet zijn.
Hahaha dat is niet fijn je slaapmat met gaten....
 
Vraagje.

Van mijn 990 Adventure 2007 heeft afgelopen week de koppeling master cilinder de geest gegeven. Hij pompt nog wel, maar via het rubbertje lekt het naar buiten.
In de haarspeldbochten best lastig, maar gelukkig was er iemand die een bus 2T olie in de tas had. Dat er in gegooid en zo een paar dagen vakantie af kunnen maken.

Nu werkt op zich alles wel, maar hij blijft natuurlijk lek. Reviseren kan, maar dan zit ik nog steeds vast aan die specifieke olie.
Ik heb al een Oberon slave cilinder welke tegen Dot 4 zou moeten kunnen. Het mooiste zou zijn om ook een master cilinder te hebben die hier tegen kan. Kan ik hier zomaar willekeurige master cylinders van bijvoorbeeld een 690 of moderne enduro voor kunnen pakken of moet dat een specifiek model zijn?
 
Vraagje.

Van mijn 990 Adventure 2007 heeft afgelopen week de koppeling master cilinder de geest gegeven. Hij pompt nog wel, maar via het rubbertje lekt het naar buiten.
In de haarspeldbochten best lastig, maar gelukkig was er iemand die een bus 2T olie in de tas had. Dat er in gegooid en zo een paar dagen vakantie af kunnen maken.

Nu werkt op zich alles wel, maar hij blijft natuurlijk lek. Reviseren kan, maar dan zit ik nog steeds vast aan die specifieke olie.
Ik heb al een Oberon slave cilinder welke tegen Dot 4 zou moeten kunnen. Het mooiste zou zijn om ook een master cilinder te hebben die hier tegen kan. Kan ik hier zomaar willekeurige master cylinders van bijvoorbeeld een 690 of moderne enduro voor kunnen pakken of moet dat een specifiek model zijn?
Waarom dot4🤔 Ben je bang dat de boel gaat koken of zo. Of meer gemak van 1 type olie voor remmen en koppeling?


Maar volgens mij (tenminste wat ik tegen kom op internet) is dat een specifieke master cylinder. Voorbeeld:
 

Bijlagen

  • IMG_5108.png
    IMG_5108.png
    78,2 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
Waarom dot4🤔 Ben je bang dat de boel gaat koken of zo. Of meer gemak van 1 type olie voor remmen en koppeling?


Maar volgens mij (tenminste wat ik tegen kom op internet) is dat een specifieke master cylinder. Voorbeeld:
Voor het gemak dat je bij wel een lekkage om wat voor reden dan ook ergens op reis niet 150km hoeft om te rijden voor een KTM dealer, maar dat je bij willekeurige garage/bouwmarkt/tankstation/hypermarche terecht kunt.

In de Pyreneeën begin de slave cilinder ineens te lekken bijvoorbeeld.
 
Voor het gemak dat je bij wel een lekkage om wat voor reden dan ook ergens op reis niet 150km hoeft om te rijden voor een KTM dealer, maar dat je bij willekeurige garage/bouwmarkt/tankstation/hypermarche terecht kunt.

In de Pyreneeën begin de slave cilinder ineens te lekken bijvoorbeeld.
Dan ga je naar een fietswinkel en koop je remvloeistof voor MTB's (hoewel tegenwoordig bijna alles met schijfremmen rijdt), hebben ze vast wel in Frankrijk....een fietswinkel 8-)
Kon je d'r ook niet hydrauliek olie voor Citroëns in kappen?
 
Dan ga je naar een fietswinkel en koop je remvloeistof voor MTB's (hoewel tegenwoordig bijna alles met schijfremmen rijdt), hebben ze vast wel in Frankrijk....een fietswinkel 8-)
Kon je d'r ook niet hydrauliek olie voor Citroëns in kappen?
Ik wil gewoon van het gezeik af dat ik er voor naar iets specialistisch moet terwijl het alternatief zo gemakkelijk te krijgen is.
Ook fietsenwinkels moet je vaak nog vrij specifiek naar op zoek. Terwijl er in bijna elke plekje een garage zit. Daarbij heb ik ook een stronthekel aan met Fransen communiceren, Dot 4 staat gewoon in het schap _O-
 
Voor het gemak dat je bij wel een lekkage om wat voor reden dan ook ergens op reis niet 150km hoeft om te rijden voor een KTM dealer, maar dat je bij willekeurige garage/bouwmarkt/tankstation/hypermarche terecht kunt.

In de Pyreneeën begin de slave cilinder ineens te lekken bijvoorbeeld.
Of je gaat naar de supermarkt of 1 of ander lokaal winkeltje, en koopt een fles olijfolie. Werkt ie net zo goed mee. Heb ik een aantal jaar geleden ook mee gereden in een weekend in Duitsland toen de master ook vond dat ie moest gaan zweten. Eenmaal thuis nieuwe zuiger met rubbers er in, de boel doorgespoeld met LHM en doet het nog steeds.
 
Of je gaat naar de supermarkt of 1 of ander lokaal winkeltje, en koopt een fles olijfolie. Werkt ie net zo goed mee. Heb ik een aantal jaar geleden ook mee gereden in een weekend in Duitsland toen de master ook vond dat ie moest gaan zweten. Eenmaal thuis nieuwe zuiger met rubbers er in, de boel doorgespoeld met LHM en doet het nog steeds.
Zoals ik nu heb gedaan dus 2T olie er in.

Maar dan nog wil ik van het gezeik af dat alleen voor deze koppeling dan weer zo'n bus speciale olie in de garage staan. 3 Beta's in de schuur met hydraulische koppeling waar Dot 4 in gaat, maar voor deze moet het weer speciaal.
Inmiddels heb ik een olie assortiment waar menig garage jaloers op is.

Als ik dan nu toch al geld moet gaan uitgeven maak ik het dus liever in 1 keer goed zodat het allemaal wat makkelijker te onderhouden is en ik eindelijk wat kliekjes olie van van alles en nog wat kan weg donderen.
 
Ik wil gewoon van het gezeik af dat ik er voor naar iets specialistisch moet terwijl het alternatief zo gemakkelijk te krijgen is.
Ook fietsenwinkels moet je vaak nog vrij specifiek naar op zoek. Terwijl er in bijna elke plekje een garage zit. Daarbij heb ik ook een stronthekel aan met Fransen communiceren, Dot 4 staat gewoon in het schap _O-
Heb me d'r nooit zo mee beziggehouden, de eerste jaren dat ik met de 950Adv en later de SMT onderweg was, was het met de tent en had ik altijd olijfolie bij me om te braden. Pas toen ik later hoteltrips ging doen met de SMT dacht ik ineens bij mezelf...'hee shit ik heb geen olijfolie bij me...wat als'....vaak ben je bang ;)
 
Heb me d'r nooit zo mee beziggehouden, de eerste jaren dat ik met de 950Adv en later de SMT onderweg was, was het met de tent en had ik altijd olijfolie bij me om te braden. Pas toen ik later hoteltrips ging doen met de SMT dacht ik ineens bij mezelf...'hee shit ik heb geen olijfolie bij me...wat als'....vaak ben je bang ;)
Hadden die motoren er ook 120K op staan en was je dan ook 6 weken weg?
 
Zoals ik nu heb gedaan dus 2T olie er in.

Maar dan nog wil ik van het gezeik af dat alleen voor deze koppeling dan weer zo'n bus speciale olie in de garage staan. 3 Beta's in de schuur met hydraulische koppeling waar Dot 4 in gaat, maar voor deze moet het weer speciaal.
Inmiddels heb ik een olie assortiment waar menig garage jaloers op is.

Als ik dan nu toch al geld moet gaan uitgeven maak ik het dus liever in 1 keer goed zodat het allemaal wat makkelijker te onderhouden is en ik eindelijk wat kliekjes olie van van alles en nog wat kan weg donderen.
Snap het. Is dan zeker makkelijker. Ik ga dan geen 6 weken weg, maar ondertussen alweer over de 140k op de 990 adv staan.
En moet nu ook aan de 2t olie. Pas een vooroorlogse DKW gedoneerd gekregen in losse onderdelen
 
Terug
Bovenaan Onderaan