KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Ja ik heb die mounting plate ook gekocht en gemonteerd.
Of dit nou echt zoveel beter is dan de originele weet ik niet.
 
Ja dat dus.
Ik heb begin dit jaar 'preventief' een Oberon met die grondplaat gekocht en gemonteerd. Toen ik die grondplaat vergeleek met de originele had ik niet meteen zoiets van 'wauw wat een verschil'.
 
Hier mensen die al eens een progressieve veer (bijvoorbeeld Hyperpro) in hun Adventure hebben gestoken?

Ik raak een beetje snel bodem op het moment. Te veel demping indraaien geeft andere nadelige gevolgen. Zou hem graag iets ''plushier'' hebben.
 
Heb er zelf een MotoBatt MBTX9U ingezet, prima accu en goedkoper dan de Yuasa. Zelfs iets meer startampere's dan de fabriek opgeeft. Gaat nu al 2 jaar prima mee.

Je zou ook nog even rechts onderaan, bij de skidplate het startrelais (C) kunnen checken. Deze willen nog wel eens problemen geven bij de aansluitingen.
Bekijk bijlage 1814577
Bekijk bijlage 1814578
Om precies te zijn, het stukje bij de rode pijl.

Gezien alles qua startvermogen bij de 990 al wat onderbemeten is, is het een goede zaak om alle aansluitingen goed te controleren. Scheelt nogal wat gedoe, nu het wat kouder wordt..
Heb die motobatt erin gezet, ding start weer perfect zoals het hoort.
 
Paar goodies binnen gekomen vandaag.

1666638140022.png


Zo goed als nieuwe schokbreker om mijn 120K oude van zijn taak te ontheffen en een zgan veer om eventueel de oude schokbreker mee op te knappen.

Misschien ga ik zelfs wel een poging wagen 1 van de shocks aan te passen. Wie weet wat er te halen is.
 
Heeft iemand toevallig het bedradingsschema van een 2006 990 Adventure digitaal voorhanden?

En wie weet ook een servicemanual o.i.d.?
 
Ja hoor. De 790S valt lelijk tegen, de R zal wel ok zijn.
Elektronische vering op de 1290 vond ik ronduit slecht tov bv de SMT.
Zo'n beetje de gehele wereld is het erover eens dat de 790/890 het beste van die klasse is, mede vanwege de uitermate goede vering. Dus die is 'wel ok'.
 
Dat gaat dan over de R, de S is echt niets speciaals.

Eerder basic en onderdempt.
Heb je'm gereden?


Zelfs tegenover de tenere:
Suspension matters
There is only 10mm difference in suspension travel between the two bikes, but the Tenere 700’s fully adjustable KYB fork and shock take the cake here. Set up perfectly for off-road use, the Tenere soaked up rough terrain like an enduro bike. You might find its limits at race pace, but for simple trailriding, the KYB set-up was confidence inspiring..

De 'non R' wordt gewoon erg weinig getest of vergeleken.
 
Laatst bewerkt:
Ja, exact daarom dat ik die post. Wat is je punt?

De reputatie van de 790 adv is gebaseerd op reviews van de R, is wat ik wil zeggen.

Wat ik daarvoor wou zeggen is: vroeger hoefde je bij KTM geen 'R' te kopen om top vering te hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht ik doe even een interesse peiling hier onder de liefhebbers. Hij komt voorlopig niet op marktplaats dus grijp je kans ;)

Mijn 950 Adventure uit 2003 is op zoek naar een nieuwe eigenaar. Ik wil een 701 Supermoto kopen.

Specs:
37.xxx km
Hoog voorspatbord
Heidenau K60 banden met veel profiel
Stalen remleidingen
Leovince dempers
Vele delen zwart gespoten oa kuipwerk(glanst mooi), swingarm, klauwen en voorvork.
KTM Ergo zadel
Nieuwe Lithium Accu(-3 kg)
LED knippers
LED achterlicht
LED strip en lampen in voorlicht
KTM alu handkappen
Kettingset in goede staat

Start en loopt goed, heb er afgelopen half jaar zo'n 5000km mee gereden.

De motor heeft geen onderhoudshistorie(wel handleiding erbij) omdat de vorige Belgische eigenaar hem zelf onderhouden heeft en dit helaas niet heeft bijgehouden.

Staat nu op Zilveren SM wielen(inc schijven+tandwielhouder) die eventueel bij de motor te koop zijn voor 500 euro.

Vraagprijs zonder SM wielen 5500 euro, met 6000. Mocht iemand interesse hebben hoor ik het graag.

WhatsApp Image 2022-10-21 at 10.21.59 AM.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan