KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Is er iemand die hier een KTM 950 heeft waar ik op kan proefrijden? (in Friesland)
Ik betaal er wel voor als dat moet, en ik heb ervaring met de KTM 990 dus ik kan zo'n motor wel hanteren.
 
Ik denk statorkabels, mijn 1290 had dat ook. Maar enkel als de motor draaide en druk opbouwde.
 
Gaan we nakijken!
Ziet er zo uit:
IMG_20220201_200726 (1).jpg


Zit hier, op de voorste cilinder:
olie.jpg
 
Weer wat dichterbij. Kleppenstellen afgerond, plaatje achter de ECU nagemaakt uit wat dikker plastic en de Facet pomp met fittingen en filter erop gemonteerd.

Nu nog de slangen vanaf de tapjes op maat maken, wat draden verleggen en verlengen, connectors kopen/monteren en dan kan ik het brandstofgedeelte (hopelijk) afstrepen.

A5FB08CD-B324-4504-91F6-EA2B86CDF55C.jpegC142DD79-2E45-4245-993A-5FC1B8974CE2.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: zen
Hey allen!
Ik ben al een aantal jaar eigenaar van een KTM 990 SM-T, maar de laatste 1,5 jaar heeft die vooral stilgestaan buiten een handvol ritjes door renovaties en geboortes van m'n zonen. Hij stond deze winter in m'n (niet verwarmd) tuinhuis met het zadel eraf en aan de druppellader. Nu lijkt echter dat de tank wat vervormd is (ik vermoed door de ethanol benzine?) en het zadel er enorm moeilijk terug op en af te krijgen. Zowel het erop klikken als het eraf halen was 10-15 minuten sleuren en vloeken, alles behalve aangenaam.
Iemand dit al eens meegemaakt? Kan ik er nog iets aan doen of is dit jammer genoeg permanent? Nieuwe tank zoeken lijkt mij bijna niet de moeite...
 
Hey allen!
Ik ben al een aantal jaar eigenaar van een KTM 990 SM-T, maar de laatste 1,5 jaar heeft die vooral stilgestaan buiten een handvol ritjes door renovaties en geboortes van m'n zonen. Hij stond deze winter in m'n (niet verwarmd) tuinhuis met het zadel eraf en aan de druppellader. Nu lijkt echter dat de tank wat vervormd is (ik vermoed door de ethanol benzine?) en het zadel er enorm moeilijk terug op en af te krijgen. Zowel het erop klikken als het eraf halen was 10-15 minuten sleuren en vloeken, alles behalve aangenaam.
Iemand dit al eens meegemaakt? Kan ik er nog iets aan doen of is dit jammer genoeg permanent? Nieuwe tank zoeken lijkt mij bijna niet de moeite...
Is je zadel niet wat van vorm gewijzigd? Die tank gaat niet zomaar uitzetten neem ik aan. Ik vind de voorkant van het zadel op mijn SMT maar 'flut' en ik kan me best inbeelden dat als hij langere tijd niet 'uit elkaar wordt geduwd' door de tank, dat hij dan krapper zal worden aan de voorkant. Met moeilijk monteren als gevolg.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, die indruk kreeg ik ook van online even rond te kijken...
Het probleem is vooral dat hij niet meer in de sluiting achteraan klikt, zadel staat precies net een tikkeltje meer naar achter. Ik vermoed niet dat ik afstelmogelijkheden heb op het slot daar, maar kan het wel eens demonteren om te kijken
 
Deze verkoper had een tijd lang 2 tanken te koop staan voor €50 ps. Ik heb ‘t vermoeden dat ‘ie ze niet verkocht heeft, dus misschien even een berichtje sturen. Waren niet heel netjes, maar wellicht kan je er iets mee.

0DE83254-C865-43AD-A197-A13E18E780D6.jpeg
 
Simpele brackets gemaakt en tank zit muurvast zo. Was van plan ze op ‘t frame te lassen, maar misschien laat ik ‘t wel gewoon zo. O-)

0E574E98-47C0-4DA0-95C3-3E3CABA2BC43.jpeg
 
Vandaag de SMT ook voor het eerst dit jaar uitgelaten, was wel ff wennen na een paar maand alleen maar op de CB500 gereden te hebben.

Moest eerst ook nog even beunen, middenbok geïnstalleerd maar daardoor werkt de zijstandaard switch wss niet meer. Magneetje aan geductapet en ik kon vertrekken :9
 
Iemand ervaring met revisie koppelingshendel? Mijne blijkt boven bij de master lek te zijn.... of pakken jullie meteen een nieuwe pomp?
Jazeker, heb de mijne 4 jaar geleden een keer gereviseerd omdat die ook lek was, werkt nog steeds goed.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan