KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Hoi, nieuw op dit forum. Heb sinds dit jaar een KTM 990 Adventure gekocht. Super blij mee maar wel wat vraagjes.

1. mijn voorremmen piepen als de ziekte (gewoon ff dr uit en vet er aan of iets veel voorkomends en moet ik nieuwe blokken.
2. mijn achterremcylinder heeft alle olie laten lopen. is dat te repareren of moet ik er een nieuwe op (laten) zetten?
3. enig idee hoeveel km jullie op een tank rijden naar mijn idee is ie nogal dorstig en ik rijdt vooral langzaam en onverhard (tet)
4. beetje ivm dat brandstof verbruik. zit er überhaupt een lampje op? bj2006 ik heb t gevoel dat ik m gewoon een keertje leeg rijdt en dan helemaal in the middle of nowhere op een bospad sta te balen :(

Dat was het! Ik hoop dat jullie me kunnen helpen :) De rest van de motor is echt helemaal de bom. Nog nooit zo blij geweest met een motor. (oké misschien mn GT380)
 
Hoi, nieuw op dit forum. Heb sinds dit jaar een KTM 990 Adventure gekocht. Super blij mee maar wel wat vraagjes.

1. mijn voorremmen piepen als de ziekte (gewoon ff dr uit en vet er aan of iets veel voorkomends en moet ik nieuwe blokken.
2. mijn achterremcylinder heeft alle olie laten lopen. is dat te repareren of moet ik er een nieuwe op (laten) zetten?
3. enig idee hoeveel km jullie op een tank rijden naar mijn idee is ie nogal dorstig en ik rijdt vooral langzaam en onverhard (tet)
4. beetje ivm dat brandstof verbruik. zit er überhaupt een lampje op? bj2006 ik heb t gevoel dat ik m gewoon een keertje leeg rijdt en dan helemaal in the middle of nowhere op een bospad sta te balen :(

Dat was het! Ik hoop dat jullie me kunnen helpen :) De rest van de motor is echt helemaal de bom. Nog nooit zo blij geweest met een motor. (oké misschien mn GT380)
Welkom :W

1. Beginnen met een beetje vet achterop de blokken. Je kunt er ook een schuine kant aan slijpen aan de oplopende kant, wil ook nog wel eens helpen.
2. Revisiesetje erin.
3. Je geeft niet aan wat je daadwerkelijk verbuikt... Sowieso is offroad wat lastig vergelijkbaar.
4. Ja. Of die van jou het doet weet ik niet. Hoeveel liter heb je maximaal getankt?
 
Welkom :W

1. Beginnen met een beetje vet achterop de blokken. Je kunt er ook een schuine kant aan slijpen aan de oplopende kant, wil ook nog wel eens helpen.
2. Revisiesetje erin.
3. Je geeft niet aan wat je daadwerkelijk verbuikt... Sowieso is offroad wat lastig vergelijkbaar.
4. Ja. Of die van jou het doet weet ik niet. Hoeveel liter heb je maximaal getankt?

1. Ga ik direct vrijdag ff doen. voorwiel is er zo uit :)
2. Ga ik bestellen. de olie liep langs het rubber er zo uit achter het stapje. komt dus vaker voor...
3/4. klopt haha omdat ik het niet weet. Er ging elke keer zo'n 13 a 14 liter in (beide tanks samen) maar ik lees nu dat er 22! in gaat? Verklaart een boel.
 
1. Ga ik direct vrijdag ff doen. voorwiel is er zo uit :)
2. Ga ik bestellen. de olie liep langs het rubber er zo uit achter het stapje. komt dus vaker voor...
3/4. klopt haha omdat ik het niet weet. Er ging elke keer zo'n 13 a 14 liter in (beide tanks samen) maar ik lees nu dat er 22! in gaat? Verklaart een boel.
2. Geen idee of het veel vaker voorkomt, maar een paar seals vervangen is zo gebeurd :)
3/4. _O-

In de 950 gaat zelfs 24 liter. Mijn lampje gaat bij 17L verbruikt aan. Geen paniek dus :')
 
Welke aux tank heb jij?

Ik had een 5L jerrycan achterop (wel een speciale), maar was geen sier en heeft het koprol incident niet overleefd.
 
Hmm... ik rijd toch niet gezapig of zo, maar ik haal echt wel betere mileage dan dat. Bij rond de 250 (meestal iets meer) gaat m'n lampje pas branden. Dan verbruikt ie dus 1:14 ongeveer. Als ik m'n aux tank gebruik (8 liter onder zadel) en ik doe een beetje m'n best haal ik tegen de 500 kilometer. Maar bij 1:14 die ik meestal toch wel rijd nog steeds dik 400 voor ik moet tanken.
 
Hangt dr ook wel een beetje van af welk rubber natuurlijk.
Ik sta momenteel op TKC 80. Maar mijn meest straatgerichte was K60.
Gooi er een echte straatband onder en het beeld wordt een stuk beter denk ik.
 
Hangt dr ook wel een beetje van af welk rubber natuurlijk.
Ik sta momenteel op TKC 80. Maar mijn meest straatgerichte was K60.
Gooi er een echte straatband onder en het beeld wordt een stuk beter denk ik.
Ik heb ook K60 Scouts nu. toen ik m kocht 11 jaar oude pirellis..

ik ga t ff proberen. dank voor de tips!
 
Ook 8 liter onder t zadel, die Rade Garage tank. Dezelfde als unruled denk ik. Ik heb wel een 990 trouwens, zijn die misschien ook iets minder zuinig? Ik heb ‘m ooit eens laten afstellen op een testbank, omdat ik vermoedde dat ie te rijk stond (omdat ie zoveel zoop met een beetje benzinelucht). Maar toen bleek dat ie te arm stond en is ie nog meer gaan gebruiken :P .
 
Ook 8 liter onder t zadel, die Rade Garage tank. Dezelfde als unruled denk ik. Ik heb wel een 990 trouwens, zijn die misschien ook iets minder zuinig? Ik heb ‘m ooit eens laten afstellen op een testbank, omdat ik vermoedde dat ie te rijk stond (omdat ie zoveel zoop met een beetje benzinelucht). Maar toen bleek dat ie te arm stond en is ie nog meer gaan gebruiken :P .

Ik zie dat jij een 950 S hebt een een "gewone" 990 merk je veel verschil in veerweg?
 
Hangt dr ook wel een beetje van af welk rubber natuurlijk.
Ik sta momenteel op TKC 80. Maar mijn meest straatgerichte was K60.
Gooi er een echte straatband onder en het beeld wordt een stuk beter denk ik.
Met mijn Africa twin van tkc80 (heerlijke band slijt asociaal snel) naar tkc70 gegaan en verbruik ging met normaal rijden van 1op16 naar 1op19. Dus een band doet best veel.
 
Iemand hier toevallig een Verheul motorhoes over zijn SMT?
Ik heb er 1 besteld maar vind deze net te groot.
Het gaat om de 'nr 18' hoes.
 
Ook 8 liter onder t zadel, die Rade Garage tank. Dezelfde als unruled denk ik. Ik heb wel een 990 trouwens, zijn die misschien ook iets minder zuinig? Ik heb ‘m ooit eens laten afstellen op een testbank, omdat ik vermoedde dat ie te rijk stond (omdat ie zoveel zoop met een beetje benzinelucht). Maar toen bleek dat ie te arm stond en is ie nog meer gaan gebruiken :P .

Wist niet dat dit bestond... ook voor de 950SM (SE). Helaas niet meer gevoerd... Misschien nog iemand een exemplaar voor een SE liggen...?
 
Iemand hier op zoek naar een koppelingsdeksel?

 
Wist niet dat dit bestond... ook voor de 950SM (SE). Helaas niet meer gevoerd... Misschien nog iemand een exemplaar voor een SE liggen...?
De laatste keer dat ik onder het zadel van een SM keek zat daar een hoop zooi, waaronder een accu. Weet je zeker dat daar specifiek underseat tanks van waren? :?
 
De laatste keer dat ik onder het zadel van een SM keek zat daar een hoop zooi, waaronder een accu. Weet je zeker dat daar specifiek underseat tanks van waren? :?

Nee, nog niet naar gekeken, maar het lijkt er op dat de tankjes niet meer beschikbaar zijn, dus dat maakt het makkelijk....
 
Beste mensen,

De volgende zaken zijn te koop:

Gereedschapset KTM;
Tanktas origineel KTM, met framebevestiging en regenhoes. Onbeschadigd.
Koplampupgrade LED Philips Luxeon 6. 4000 Lumen, 6500 K. Nooit gebruikt.
Slotjes voor de (aluminium) kofferset SMT

Bij interesse graag contact per whatsapp of telefonisch; 0615615596
 

Bijlagen

  • IMG_5612.JPG
    IMG_5612.JPG
    1,2 MB · Weergaven: 9
  • IMG_1820.JPG
    IMG_1820.JPG
    1 MB · Weergaven: 12
  • IMG_1817.JPG
    IMG_1817.JPG
    1,6 MB · Weergaven: 7
  • thumbnail_IMG_1584.jpg
    thumbnail_IMG_1584.jpg
    49,8 KB · Weergaven: 10
  • thumbnail_IMG_1585.jpg
    thumbnail_IMG_1585.jpg
    40,2 KB · Weergaven: 8
  • IMG_1582.JPG
    IMG_1582.JPG
    46,2 KB · Weergaven: 12
Even een kort vraagje, na een dag rijden viel me op dat er bij het blok een soort van lek zat tussen de twee delen van het blok en de koppeling.
Het lijkt eigenlijk niks te lekken, maar er ligt wel een soort van geel goedje wat semi vloeibaar is.

Iemand enig idee? het lijkt op de foto erger dan het is.
(ik dacht misschien een druppel accu zuur ooit en dat dat wat corrosie heeft veroorzaakt ofzo)
O6qnfiS.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan