KTM Duke 690 IV topic drei

Nog niet, ga ze nog monteren.. Benieuwd hoe 't staat 😁

@Psygho77, moest jij de header loshalen of was dit bij jou niet nodig?
 
Laatst bewerkt:
Stel: je rijdt een 690 (R) met een Akrapoviç demper (KTM onderdeelnummer: 76005979200) en om welke reden dan ook raakt die demper beschadigt. Je wilt 'm herstellen en hebt daar bijvoorbeeld een nieuwe popnagelstrip voor nodig.
Al snel kom je er dan achter dat 1 popnagelstrip niet geleverd wordt en je zit vast aan een revisie set: mantel, dempingmateriaal, twee popnagelstrips en popnagels. En dat is, met een kleine 200 euro een verre van voordelige set.
KTM/Akra hebben eea goed dichtgetimmerd en niemand weet het onderdeelnummer van die ene passende popnagelstrip.

Tot nu toe dan, want ik heb na heel veel wereldwijd speur- en meetwerk de code weten te kraken.
Ik geef hierbij het onderdeelnummer, doe er indien ooit nodig je voordeel mee: P-TT19, prijs ± 2 tientjes.
 
Heeft iemand hier ervaring om de bestaande sticketset van KTM te vervangen door een after- market of KTM power parts sticker set?
Zijn de bestaande stickets makkelijk te verwijderen en is het eenvoudig om de nieuwe te plakken ?
 
Grotere schijf voorop gezet, zo te zien? Remt dat nu beter dan?, of is dat een circuit dingetje, dat hij langer koel blijft? Want qua remmen doet hij prima vindt ik... wellicht op circuit, dat het een ander verhaal wordt..
 
Na bijna 3 jaar in de lappenmand weer voldoende hersteld om te rijden maar de tijd van knieën tegen de borst / een te krappe kniehoek is definitief over. Wil wel graag een compacte lichte en sportief sturende motor; bijvoorbeeld de Duke 690. Zitpositie van de non-R uitvoering is super maar vind de meerwaarde van de demping/vering en elektronica van 2016-> R uitvoering wel erg hoog. Voor het beste van beide werelden; is het simpelweg een kwestie van een mooie R uitzoeken en rearsets verwijderen en spulletje direct op frame monteren of komt er meer bij kijken?
 
Geen idéé..
Maar dit lokt mij ook wel, om net evrn iets minder gehoekt op de r te zitten.
Heb geen last maar iets minder kniehoek, is altijd goed....

Zit soms nu wel al met mijn laars aan de grond, bij de zijkant teen, zeg maar, dus graag niet ten koste van de hellingshoek..
 
Lagere stepjes gaat onvermijdelijk ten koste van max hellingshoek maar daar maak ik mij niet zo druk om (mocht je zelf wel tekortkomen dan kun je evt nog je zithouding aanpassen, tenen op stepjes / no duckfeet en/ of lichaam dieper & motor meer rechtop. Kijk ook eens naar veer voorspanning achter, als je deze wat verhoogt zal motor minder diep inzakken aan achterkant bij kuil en uit accelereren. En als het eenvoudig omzetten is, kun je altijd de rearsets monteren voor circuitdagje).
 
Helaas vanwege zeer ongeplande aanschaf nieuwe blik op 4wielen, staat mijn Duke 690 R, met vele opties, te koop.

Zie ook het te koop gedeelte.. jammer maar helaas... 20.000km per jaar noodzakelijk, of 3000 per jaar plezier km, dan is de keus helaas snel gemaakt...
 
Helaas vanwege zeer ongeplande aanschaf nieuwe blik op 4wielen, staat mijn Duke 690 R, met vele opties, te koop.

Zie ook het te koop gedeelte.. jammer maar helaas... 20.000km per jaar noodzakelijk, of 3000 per jaar plezier km, dan is de keus helaas snel gemaakt...

Jammer Psycho, je hebt hem eigenlijk pas net.
 
Eindelijk klaar ! Luchtfilter huis vervangen en aangepast , korte kentekenplaat( dank Jacksparrow) , O2 controller geplaatst, olie en filters vervangen , kleppen gesteld ,ketting en tandwielen , remvloeistof vervangen en motor helemaal schoongemaakt !
 

Bijlagen

  • IMG_20210902_145815.jpg
    IMG_20210902_145815.jpg
    416,1 KB · Weergaven: 39
Hoi het lijkt me wel leuk op een 690 duke tekopen , gewoon om leuk mee over een dijkje te raggen 🙈
Nu zie ik een R uit 2015 ( in prachtige staat ) en een gewone uit 2016 ( ook met een paar km erop) , welke zouden jullie nemen
Ik heb gelezen dat de ene een balans as heeft maar de andere verstelbare vering
 
Kleine tegenslag, koplamp moet opnieuw gesteld worden maar de schroef om de koplamp mee te verstellen is dol.... Iemand nog een oplossing voordat ik heel de koplamp los moet halen ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan