Ik heb 'm gekocht bij Jager in Hoogeveen. Ik heb mijn XT660X erop ingeruild. Daar had ik een Fuel-mod op zitten. En ik moet zeggen dat dat qua effect goed werkte.Leuke fiets Patrick! Ik kom net terug van een weekje Dolomieten en daar zag ik bizar veel 690's rijden. Een populaire fiets dus in zuid-duitsland/oostenrijk/italie!!
Als je de motor wil afstellen kan je dit het beste op de standaard ECU doen, dus geen piggyback systeem(power commander) of fop-weerstanden (o2mod/dongle). In Goes zit een tuner die heel bekend is met de 690 blokken en die heeft destijds mijn SMCR perfect afgesteld, net of ik er een andere motor voor terug kreeg.
edit: zo te zien gekocht bij mulders motoren? Dus je bent in het noorden georienteerd, dan is er ook een tuner in Sleen die de ECU kan regelen, op de originele ECU kunnen ze naast brandstof, ook de ontsteking en gas reactie afstellen. Dus onderin kunnen ze hem soepeler maken zodat het rijden door de bebouwde kom wat aangenamer is.
Ik ben niet echt georiënteerd op het noorden. Ik woon in Zeewolde. Zowel Goes als Veendam is behoorlijk uit de richting voor mij. Zo ook Sleen
Iets centraal in Nederland zou geweldig zijn. Zelfs de KTM dealer in de buurt heeft het over een Dongle of Mod ... maar ik heb dus gewoon mijn twijfels. Waar ik uit uit ben, is het zo goed mogelijjk afgesteld krijgen van de Duke. Liefst met het behoud van karakter.
Ik heb er hier in de buurt nog niet echt op gelet... maar veel KTM's heb ik hier nog niet echt gezien geloof ik.