ktm 790 duke

Ik ben sinds afgelopen zaterdag trotse eigenaar van een Duke. *O*
Gekocht bij Niwa motoren in Zwaagdijk.
Spullen die te veel waren om mee te nemen hebben ze even netjes in de opslag, zodat ik het later mee kan nemen.
Als opties gekozen voor de korte staart, bar-end mirrors en quickshifter.

Dit weekend de eerste 250km erop gezet, nog een paar honderd km. Dan de goeie olie erin en mag hij echt aan het werk.
58C6FBD9-7F5A-44EF-A21B-2ED4CC37B9B9.jpeg
 
Gefeliciteerd, veel plezier ermee.
Kan het zo niet zien, maar er zit wel een beschermplaatje voor je rechter knipper achter?
 
Een beschermplaatje voor de knipper?
Als bescherming voor de warme uitlaat?

En plezier gaat zeker lukken met dit beestje })
Yep als dat er niet zit dan loop je een zeer groot risico dat het knipperlichtje smelt, zit precies in de hete stroom uitlaatgassen.
Zijn al heel wat knippers zo gesneuveld. Bij de R&G tail tidy (en bij veel andere merken ook) zit er een metalen plaatje voor.
 
Een beschermplaatje voor de knipper?
Als bescherming voor de warme uitlaat?

En plezier gaat zeker lukken met dit beestje })
Idd en dan ziet het er zo uit 😭
Lullige is dat het in de inrij periode goed ging..
Helaas de eerste keer het gas er goed op en dag knipperlicht
 

Bijlagen

  • 20230616_163539.jpg
    20230616_163539.jpg
    209,6 KB · Weergaven: 45
Komt er voor in de plaats?
Dat is nog de grote vraag! Ik heb zeer binnenkort gepland om een dag op een streetfighter V2 te sturen. Ik wil graag nog de de nieuwe street triple uitproberen. Ik mis de sportievere zithouding van mijn Tuono en krijg geen lekker zit gevonden op de Duke.

Toch best veel geld voor een duke van 123 jaar oud 8)7
:) Zeker waar maar de te teller loopt niet verder dan 2020 |(
 
Dat is nog de grote vraag! Ik heb zeer binnenkort gepland om een dag op een streetfighter V2 te sturen. Ik wil graag nog de de nieuwe street triple uitproberen. Ik mis de sportievere zithouding van mijn Tuono en krijg geen lekker zit gevonden op de Duke.
Ik heb juist het tegenover gestelde. Ik heb een 675StreetTripleR gehad. Was een heel fijn ding, maar hij zat me net te krap. Lange ritten, weekendje Eifel of zo, pleegde nogal een aanslag op mijn kniegewrichten. Dat vind ik juist het voordeel bij de KTM, zijn wat ruimer, ook de 1290SDR.
Maar de nieuwe StreetTriple of de Streetfighter zijn zeker ook leuk.
 
Ik heb juist het tegenover gestelde. Ik heb een 675StreetTripleR gehad. Was een heel fijn ding, maar hij zat me net te krap. Lange ritten, weekendje Eifel of zo, pleegde nogal een aanslag op mijn kniegewrichten. Dat vind ik juist het voordeel bij de KTM, zijn wat ruimer, ook de 1290SDR.
Maar de nieuwe StreetTriple of de Streetfighter zijn zeker ook leuk.
Compleet eens met @BurgerKing (buiten zijn hamburgertentkeuze).
De Triumph en Aprilia zijn prachtige machines, maar de KTM zit lekker ruim.
Mee eens, met mijn 1.90 pas ik er prima op. Ik vind het zadel dan wel weer wat
Zoveel mensen zoveel wensen lees ik. De Duke heeft absoluut een ruime zit maar voor mij teveel rechtop. Ik zat heerlijk op de Tuono met soms wat verkrampte benen, op de Duke krijg ik na 1,5 uur pijn aan mijn reet en kom ik er niet vanaf. ik heb ook zeer weinig zitvlees....

Prijs van de motor is bespreekbaar al vind ik deze reëel als ik kijk naar de huidige markt en alle extra onderdelen. Misschien gaan die allemaal eraf om de prijs te verlagen, we will see.
 
Prijs van de motor is bespreekbaar al vind ik deze reëel als ik kijk naar de huidige markt en alle extra onderdelen. Misschien gaan die allemaal eraf om de prijs te verlagen, we will see.
Levert onderaan de streep meer op als je de onderdelen los verkoopt, is alleen meer werk en geduld met eventuele kopers van al je spullen.
 
Levert onderaan de streep meer op als je de onderdelen los verkoopt, is alleen meer werk en geduld met eventuele kopers van al je spullen.
Absoluut. Ik denk niet dat er veel mensen een gebruikte met opties kopen voor hetzelfde geld als een nieuwe zonder opties.
Maar iedereen z'n eigen :).
Allemaal bekend maar ik heb geen haast. Daarbij is de prijs niet in beton gegoten ;)

Eerst maar eens een betere motor vinden dan de Duke 890 R voor op straat...
 
Heb de Duke 890R nu een week, en er al bijna 500km opzitten. Man wat een apparaat, stuurt super licht, is goed afgeveerd(en afgesteld) en vermogen genoeg. Dit verveeld nooit denk ik :] De 23e gaan we naar Assen ben benieuwd hoe die zich daar gedraagt.

Wel ben ik nog opzoek naar een setje passagier steunen en een duo zadel, zodat de vrouw ook een keer mee kan. Heeft iemand hier die misschien nog liggen en er vanaf moet?
 
Wel ben ik nog opzoek naar een setje passagier steunen en een duo zadel, zodat de vrouw ook een keer mee kan. Heeft iemand hier die misschien nog liggen en er vanaf moet?
Misschien dealer effe bellen waar je hem gekocht hebt? Spullen zitten er bij, wellicht liggen ze daar nog ergens op de plank.
 
Iemand interesse in een ixil race extrem carbon slip-on? Met goedkeuring en vet geluid.
Zat op een 890 duke r 2021
Nw prijs 400
Vr.prijs al verkocht
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dit weekend mijn Duke goed gepoetst na een onverwachte regenbui. Bij het schoonmaken van de achterwielen/velgen zag ik dat op meerdere plekken de lak weg lijkt. Ik heb de velgen schoongemaakt met autoshampoo. Hebben anderen hiermee ervaringen? Ik lees her en der op (internationale) fora wel dat de verf op de velgen van matige kwaliteit is.
 

Bijlagen

  • 4D77E34F-ED4D-48AB-9C6F-8E07B6F503C7.jpeg
    4D77E34F-ED4D-48AB-9C6F-8E07B6F503C7.jpeg
    119 KB · Weergaven: 44
  • A0F2456D-1A0D-423C-8678-A0B94D073A1B.jpeg
    A0F2456D-1A0D-423C-8678-A0B94D073A1B.jpeg
    133,8 KB · Weergaven: 41
  • 05E880AF-0883-49C4-B0AA-4E0C45AA5671.jpeg
    05E880AF-0883-49C4-B0AA-4E0C45AA5671.jpeg
    116,8 KB · Weergaven: 42
Laatst bewerkt:
Heb ik bij mijn 890R nog geen last van. Reinigen doe ik met schoonmaak vloeistof van Louis, afspuiten met tuinslang, restjes kettingvet die er dan nog opzitten verwijderen met WD40.
Was het ding hooguit 2 keer per jaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan