Zoiets dacht ik al, ik had al even gekeken bij mijn eigen buddyseat. In principe hoeft die strap niet muurvast te zitten maar enkel gefixeerd te worden omdat de achterste strap al aan het subframe vastzit. Wel handig zo. dank!Het is een beetje lastig te zien, maar heb een brede tywrap gepakt en daar een gaatje in geprikt. Daar het boutje door gedraaid wat in de buddy zit.
Zoals er in het artikel wordt aangegeven zou het zijn opgelost met de extra zeef en bredere volgers. Echter heeft dit niet geholpen aangezien er ook gevallen bekend zijn van modellen met bouwjaren na deze aanpassingen.As with all recalls, a full manufacturer service history is a requirement, but in this instance, we are supporting those who don’t have a perfect service history as well
Vandaag ben ik blij man, nadat ik meerdere keren hier heb aangegeven dat jullie met klem de nokken goed moesten laten controleren bij de grote beurt is het eindelijk zover.
KTM gaat de kosten van het nokkenasdrama vergoeden.
KTM confirm goodwill scheme will cover the costs of all historic and future LC8c camshaft repairs
Zoals er in het artikel wordt aangegeven zou het zijn opgelost met de extra zeef en bredere volgers. Echter heeft dit niet geholpen aangezien er ook gevallen bekend zijn van modellen met bouwjaren na deze aanpassingen.
Het is fijn om dan toch de zekerheid te hebben dat KTM de kosten gaat dekken wanneer de nokken beginnen in te lopen.
Dat is best te overzien en het lijkt er op dat het dingen zijn die makkelijk/snel opgelost kunnen worden, muv versnellingsbakken. Het meeste lijkt ook wel goed garantiewerkDe Duke heeft hier en daar zijn kinderziektes en dat zie je overal wel met KTM's.
<.....>
Tja, dat is dan maar zo denk ik dan. Maar dan hoop ik wel dat de dealer (ben van plan Goedhart te bellen) daar soepel mee is.De nieuwe KTM's komen met 2+2 jaar garantie, wanneer je je aan de onderhoudsintervallen houdt heb je niets te vrezen.
Als je echt pechvogel bent (c'est moi) dan ben je hem in die 4 jaar tijd waarschijnlijk 1 of 2 keer voor een paar maandjes kwijt.
Is de 790 dan wel een goed idee als eerste motor?Ik heb de GSX8s niet gereden maar ik denk niet dat hij aan het speelse en agressieve karakter van de 790 kan tippen.
Stripple is ook wel een enorm stuk duurder, en ik vind ze ook niet mooi. Heb ook naar de trident gekeken. Dat vind ik echt een prachtig ding, wel compleet anders dan de KTM en die 3-cilinder is geweldig. Alleen bij de trident 660 schijnt de gasrepons lui te zijn, wat ze - zo luidt het - opgelost hebben in het 2025 model. Een KTM spreekt me wel meer aan dus vandaar alle vragen.Striple 765 RS is echt een heerlijke bike als je net wat meer vertrouwen in je motor wil hebben op hogere snelheden. De Duke is een stukje wendbaarder waardoor je hem echt speels door de kortere bochtjes kan gooien. Tot 120-130 vind ik hem nog stabiel en vertrouwd aanvoelen daarna vind het wat sketchy worden. De Striple heeft daar geen last van maar is door de iets sportievere zithouding iets minder wendbaar in de kortere meanderende stukjes. De eerste 3 jaar van de Striple 765 heeft soms last van kleppen die naar beneden willen vallen, dit is vanaf circa 2021 opgelost. Komt meestal ook voor binnen de eerste 20-25k km.
Ja ik heb het bandje strakker gezet na mijn proefrit, daar zat wel flink wat speling tussen. Als ik een maat kleiner neem past mijn hoofd niet meer.als je helm omhoog gaat bij 130kmh dan zit je helm te ruim...
Ja misschien moet ik het iets beter uitleggen dan dat mijn helm "omhoog waait bij 130".Dan past een ander merk waarschijnlijk beter bij de vorm van je schedel. Ik heb bijvoorbeeld echt een arai hoofd, shoei zit veel minder fijn. Bandje mag bij mij los zitten, de helm gaat nergens naar toe
Wellicht kan ik je helpen je keuze te vereenvoudigen? Het antwoord is KTM.Update!
Ik heb gister op zowel de 790 als de GSX-8S gereden en hoewel ze op papier redelijk hetzelfde zijn, kan ik vertellen dat de KTM toch wel een (paar) level(s) boven de GSX-8S staat. De beleving op een KTM is zó veel intenser. Het is rauwer, directer, vele malen lichter en 't geluid is ook echt veel -prominenter- aanwezig.
Dat gezegd hebbende, je vangt ook VEEL meer wind, en met veel bedoel ik dat af en toe mijn helm omhoog kwam van de wind... Ik vond op internet een windschermpje welke niet eens zo heel erg lelijk is maar goed, dat is misschien ook weer niet de bedoeling van een naked maar als het rijcomfort op de snelweg met +/- 130kmh dragelijk word is voor mij de kogel door de kerk; dan word het de KTM.
Dan de Suzuki, een stuk zwaarder en dat voel je ook wel. Het helpt wel dat het daardoor allemaal wat degelijker aan voelt en ook de algemene kwaliteit van de motor voelt wat beter aan. Op de snelweg is de Suzuki ook een stuk prettiger om mee te rijden. Waar ik bij de KTM niet wist hoe snel ik er weer vanaf moest, had ik het idee dat ik op de Suzuki wel -rustig- een rondje Nederland kon doen, ook zonder een windscherm te bekijken. In vergelijking met de KTM zit je ook iets verder naar achter en wat rechterop, waardoor ik een minder zware rechterhand heb.
Potverdrie wat een moeilijke keus..
Ik merk dat ik het vooral lastig vind om te kiezen welke ik nou liever zou rijden voor de lange rit. KTM met een windschermpje of een Suzuki.
Kortom; allebei geweldige motoren met toch een verschillende doelgroep.
Haha dit helpt alvast een stuk! Vanwaar dit antwoord? Wat spreekt jou zo aan?Wellicht kan ik je helpen je keuze te vereenvoudigen? Het antwoord is KTM.
Beetje als een vergelijking vragen tussen vlees en vegetarisch bij de slager.Haha dit helpt alvast een stuk! Vanwaar dit antwoord? Wat spreekt jou zo aan?
Smaken verschillen uiteraard, dat zal het grootste verschil maken. Maar ff in het kort; KTM heeft nu eenmaal de reputatie om simpelweg badass te zijn, maakt kwalitatief hoogwaardige motoren waarbij je veel koopt voor betrekkelijk weinig geld. KTM is toegewijd aan prestaties, vergevorderd design en is synoniem geworden voor adrenalinepompende ritten. En wat betreft de kwaaltjes? Die ga je bij elk merk aantreffen, laat je gevoel ook spreken. succes man!Haha dit helpt alvast een stuk! Vanwaar dit antwoord? Wat spreekt jou zo aan?
Hey! Wellicht is de BMW F900R iets wat in je straatje past! Heerlijk vlotte motor met 105pk en alle mogelijke snufjes die je je kunt voorstellen. Ook goed betaalbaar.Update!
Ik heb gister op zowel de 790 als de GSX-8S gereden en hoewel ze op papier redelijk hetzelfde zijn, kan ik vertellen dat de KTM toch wel een (paar) level(s) boven de GSX-8S staat. De beleving op een KTM is zó veel intenser. Het is rauwer, directer, vele malen lichter en 't geluid is ook echt veel -prominenter- aanwezig.
Dat gezegd hebbende, je vangt ook VEEL meer wind, en met veel bedoel ik dat af en toe mijn helm omhoog kwam van de wind... Ik vond op internet een windschermpje welke niet eens zo heel erg lelijk is maar goed, dat is misschien ook weer niet de bedoeling van een naked maar als het rijcomfort op de snelweg met +/- 130kmh dragelijk word is voor mij de kogel door de kerk; dan word het de KTM.
Dan de Suzuki, een stuk zwaarder en dat voel je ook wel. Het helpt wel dat het daardoor allemaal wat degelijker aan voelt en ook de algemene kwaliteit van de motor voelt wat beter aan. Op de snelweg is de Suzuki ook een stuk prettiger om mee te rijden. Waar ik bij de KTM niet wist hoe snel ik er weer vanaf moest, had ik het idee dat ik op de Suzuki wel -rustig- een rondje Nederland kon doen, ook zonder een windscherm te bekijken. In vergelijking met de KTM zit je ook iets verder naar achter en wat rechterop, waardoor ik een minder zware rechterhand heb.
Potverdrie wat een moeilijke keus..
Ik merk dat ik het vooral lastig vind om te kiezen welke ik nou liever zou rijden voor de lange rit. KTM met een windschermpje of een Suzuki.
Kortom; allebei geweldige motoren met toch een verschillende doelgroep.