ktm 790 duke

Slim. Ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben die dit er niet vindt uitzien. Ik begrijp ook dat ‘de jeugd’ het wel mooi zou kunnen vinden. De specs zijn wel erg fraai.
 
Ik vind de koplamp eigenlijk helemaal niet lelijk, maar er zijn idd oplossingen, zelf vind ik deze wel geslaagd.
1723908147710.png
 
Het is allemaal persoonlijke smaak en voorkeur. Die van mij is dan toch een lamp met een lampglas zoals die in de 790 , 390 etc.
 
Toen het model werd gepresenteerd is destijds in de media veel over de koplamp te doen geweest. Het is uiteraard een kwestie van smaak.
Ik snap ook wel dat het erg afwijkt en dat je dit niet mooi kan vinden. Ik vond de koplamp gelijk wel mooi en dat groeide alleen maar eigenlijk.


Recent heb ik mijn 990 laten bestickeren incl. de binnenkant van de koplamp. Dit vind ik juist een mooi effect geven.
1724051122325.jpeg
 
Leuke foto's maar voor wat dient in godsnaam die snelbinder om je kentekenplaathouder heen ?
Haha goede vraag. Ik heb er een hekel aan als me bagage naar voren schuift. Kan dan niet lekker verzitten. Die snelbinder zorgt ervoor dat de bagage niet schuift als ik rem.
 
Nog meer mensen de mail gehad van ktm ? Reactie op de nokkenassen kwestie stond erin.
 
Ja ik ook.
En bij deze screenshots voor wie hem gemist heeft
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240906_223702_Outlook.webp
    Screenshot_20240906_223702_Outlook.webp
    91 KB · Weergaven: 0
  • Screenshot_20240906_223711_Outlook.webp
    Screenshot_20240906_223711_Outlook.webp
    98,8 KB · Weergaven: 0
  • Screenshot_20240906_223721_Outlook.webp
    Screenshot_20240906_223721_Outlook.webp
    98,4 KB · Weergaven: 0
  • Screenshot_20240906_223728_Outlook.webp
    Screenshot_20240906_223728_Outlook.webp
    82,2 KB · Weergaven: 0
Ik heb geen bericht gehad. Mijn 790 is tweedehands gekocht, maar wel bij KTM dealer (Goedhart). 2019 op kenteken gekomen, maar wellicht een 2018 model geweest. Moet ook nog steeds afspreken voor de 30.000 beurt met kleppen controle en twijfel beetje tussen de lokale/universele motorzaak en Goedhart, gezien die een stuk verder weg zit.
 
Ik heb geen bericht gehad. Mijn 790 is tweedehands gekocht, maar wel bij KTM dealer (Goedhart). 2019 op kenteken gekomen, maar wellicht een 2018 model geweest. Moet ook nog steeds afspreken voor de 30.000 beurt met kleppen controle en twijfel beetje tussen de lokale/universele motorzaak en Goedhart, gezien die een stuk verder weg zit.
Ik vind afstand zelf niet zo interessant, zo vaak hoef je (als het goed is) niet te gaan. Wel interessant vind ik een band opbouwen met een dealer, kwaliteit van werk, en de prijs. Ik rij al 20 jaar+ ktm en heb veel profijt van trouw zijn aan Brouwer en Arie Molenaar; altijd gezellig, net even dat extra stapje in service, goede prijs/kwaliteit. Ik weet zeker dat ik een hogere inruilprijs en korting op aanschaf/onderhoud krijg vanwege loyaliteit.
Ik zou zelf voor Arie Molenaar gaan; veel kennis in huis, hele aardige eigenaar, meerdere merken in huis mocht je wisselen, strakke prijzen voor nieuwe fietsen/accessoires. Sowieso persoonlijker en betere ervaringen dan bij goedhart
 
Ik heb geen bericht gehad. Mijn 790 is tweedehands gekocht, maar wel bij KTM dealer (Goedhart). 2019 op kenteken gekomen, maar wellicht een 2018 model geweest. Moet ook nog steeds afspreken voor de 30.000 beurt met kleppen controle en twijfel beetje tussen de lokale/universele motorzaak en Goedhart, gezien die een stuk verder weg zit.
Ik heb een 2021 890 DukeR en die mail ook ontvangen, wel een 2018 790 Duke gehad overigens. Denk dat iedereen die bij KTM bekend is als eigenaar van 790/890/901 die mail krijgt.
 
Ik zit nog te twijfelen om een Duke 790 uit 2018-2020 te kopen vanwegen het nokkenasprobleem. Maar als ik zo lees lossen ze het gratis op mocht bij een officiele dealer hij niet goed meer lijken bij een inspectie?
 
Ik zit nog te twijfelen om een Duke 790 uit 2018-2020 te kopen vanwegen het nokkenasprobleem. Maar als ik zo lees lossen ze het gratis op mocht bij een officiele dealer hij niet goed meer lijken bij een

Ik vraag me alleen af onder welke voorwaarden? Volledig dealer onderhouden?
 
Dit is een aanname, maar de 890 heeft dit probleem niet dus logica zou zeggen van niet.

Ik hoop iets in de trant van 'zolang niemand anders eraan heeft lopen sleutelen'.
De 890 heeft het probleem ook, ktm kennende zullen ze het bij de 990 ook nog wel niet opgelost hebben. Ze kunnen immers ook meer dan 10 jaar slave cilinders produceren die ruk zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jfm
Enige wat ze horen te eisen is dat het onderhoud op tijd is gebeurd.
 
Had steeds koelvloeistof lekkage aan voorzijde van het blok, bij de thermostaat. Dacht eerst dat het bij de slangklem weg kwam. Maar hij lekte bij de tule op het blok. Het leek ook of hij niet helemaal vast zat. Heb de boutjes een beetje ingekort, en de tule met een klein beetje vloeibare pakking ingesmeerd. Slangenklem ook even vervangen, tot nu toe geen lekkage meer *O*
 
Had steeds koelvloeistof lekkage aan voorzijde van het blok, bij de thermostaat. Dacht eerst dat het bij de slangklem weg kwam. Maar hij lekte bij de tule op het blok. Het leek ook of hij niet helemaal vast zat. Heb de boutjes een beetje ingekort, en de tule met een klein beetje vloeibare pakking ingesmeerd. Slangenklem ook even vervangen, tot nu toe geen lekkage meer *O*
Dat is een bekend euvel en bij mij onder garantie gedaan.
 
Dode boel hier jongens, wordt er nog wat gereden. Of staan de 790's allemaal al op de paddocks? Ben nog steeds erg blij met de Ktm, elke ochtend met het knietje aan de grond de afrit af naar het werk _O- Is me nog nooit gelukt op de gsxr, dit jaar +/- 6000 km gereden dus we zijn aardig vriendjes geworden.
Ik vind de vering wel een dingetje, hij is goed in balans, maar het houd niet over. Zit stiekem toch een beetje naar een 890r te kijken*O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan