KTM 1290 Superduke Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou nog maar eens achter je oren krabben. Eén vriend heeft in 3 jaar tijd twee maal een nieuw motorblok gekregen. Het eesrte blok was af fabriek al niet goed en rookte enorm bij hard remmen........De laatste reparatie is niet eens afgerond omdat de dealer al meer dan een half jaar op onderdelen zat te wachten. Van ellende is de motor ingeruild.Hij is nu nog niet klaar en we zijn al weer 6 maande verder |( Een tweede vriend heeft er ook een gehad. In minder dan 2 jaar tijd heeft de motor meer dan een half jaar bij de dealer gestaan. Ook mega blok problemen. Aftersales en service bij aprilia? Vergeet het maar. De Tuono V4R is een geweldige motor. Ik heb er mee gereden. Ik had er bijna één gekocht. Door alle ellnde van mijn vrienden ben ik er maar vanaf gestapt. Als je eenmaal problemen krijgt dan wens ik je succes. De keuze is aan jou........ ;)
 
Ik zou nog maar eens achter je oren krabben. Eén vriend heeft in 3 jaar tijd twee maal een nieuw motorblok gekregen. Het eesrte blok was af fabriek al niet goed een rookte enorm bij had=rd remmen........De laatste reparatie is niet afgerond omdat de dealer al meer dan een half jaar op onderdelen zat te wachten. Van ellende is de motor ingeruild. Een tweede vriend heeft er ook een gehad. In 2 jaar tijd heeft de mtor meer dan een half jaar bij de dealer gestaan. Ook mega blok problemen. Aftersales en service bij aprilia? Vergeet het maar. De Tuono V4R is een geweldige motor.Ik heb er mee gereden. Ik had er bijna één gekocht. Door alle ellnde van mijn vrienden ben ik er maar vanaf gestapt. Als je eenmaal problemen krijgt dan wens ik je succes. De keuze is aan jou........ ;)

Ik heb ruim 40.000 km met een Tuono V4R 1000 gereden en betrekkelijk weinig problemen gehad.
Enkel de nokkenas ketting spanners zijn onder garantie vervangen.

Maar zelfs een 1100 is net opgewassen tegen het vermogen van de SDR.
Qua comfort en gebruiks gemak ook al niet.
De Tuono is wel veel stabieler........tis daarom ook een super bike frame.
 
Ik heb ruim 40.000 km met een Tuono V4R 1000 gereden en betrekkelijk weinig problemen gehad.
Enkel de nokkenas ketting spanners zijn onder garantie vervangen.

Maar zelfs een 1100 is net opgewassen tegen het vermogen van de SDR.
Qua comfort en gebruiks gemak ook al niet.
De Tuono is wel veel stabieler........tis daarom ook een super bike frame.
Gaat mij niet welke motor beter is , maar de betrouwbaarheid ;)
Dan heb je geluk. Als je kijkt hoeveel appies er verkocht zijn en KTM's en het afzet tegen het aantal problemen, dan scoort Aprilia heel slecht......
 
Gaat mij niet welke motor beter is , maar de betrouwbaarheid ;)
Dan heb je geluk. Als je kijkt hoeveel appies er verkocht zijn en KTM's en het afzet tegen het aantal problemen, dan scoort Aprilia heel slecht......
Over de afterservice maar niet te spreken.
heb btw ook een v4 1000 tuono gehad.
blok open geweest waterlekkage in het blok.
snel opgeruimd en nooit meer.
 
Over de afterservice maar niet te spreken.
heb btw ook een v4 1000 tuono gehad.
blok open geweest waterlekkage in het blok.
snel opgeruimd en nooit meer.

Oke....nu weer even serieus , dan !

Ik kreeg steeds meer vrije slag op m'n koppelingshendel.
Vervolgens heeft de dealer er onder garantie een nieuwe koppelingspomp opgezet.
Dat ging een 2.500 km goed......maar het euvel is weer terug !!
Heeft iemand van jullie dezelfde ervaring met z'n SDR ???
 
Oke....nu weer even serieus , dan !

Ik kreeg steeds meer vrije slag op m'n koppelingshendel.
Vervolgens heeft de dealer er onder garantie een nieuwe koppelingspomp opgezet.
Dat ging een 2.500 km goed......maar het euvel is weer terug !!
Heeft iemand van jullie dezelfde ervaring met z'n SDR ???
De 990 had fit ook. Oberon is een oplossing.
 
of Sigutech, Evoluzione....weet alleen niet of die al slave cylinders maken voor 1190/1290 :?
 
Laatst bewerkt:
Zo net weer even het beest uitgelaten, wat een wereld motor is het ook. Dat geluid en het vermogen en het sturen is echt ongekend.

Nieuwe pp triple clamp en pp wp stuurdemper gemonteerd! Slaan is weg en hij voelt stabieler aan in de bochten.

Weet iemand of er zwaardere veren voor de shock achter te verkrijgen zijn?
Achter afgesteld maar blijft toch te zacht vergeleken met voor.
 
Zo net weer even het beest uitgelaten, wat een wereld motor is het ook. Dat geluid en het vermogen en het sturen is echt ongekend.

Nieuwe pp triple clamp en pp wp stuurdemper gemonteerd! Slaan is weg en hij voelt stabieler aan in de bochten.

Weet iemand of er zwaardere veren voor de shock achter te verkrijgen zijn?
Achter afgesteld maar blijft toch te zacht vergeleken met voor.

Er zijn altijd andere veren te krijgen. Vraag gewoon eens bij HK bijvoorbeeld.
 
rij je nou op die settings die ik doorgegeven had ferry? Je moet ook nie zoveel freten aanboord he, kan je achterveren blijven bestellen :+
 
Laatst bewerkt:
Hebben mensen hier problemen gehad met de accu?

Ik wou hem starten na 4 weken zonder druppel lader erop en zo dood als het maar kon. Nachtje aan de oplader en 1x starten stil zetten en starten en niks meer.

Heb er nu een jmt accu in, starten als een malle.
Scheelt een berg gewicht zeg zeker een kilo of 3-4 dat ze dat niet meteen vanuit de fabriek doen.

Gebruiken jullie altijd een druppel lader als hij stil staat?
 
Hebben mensen hier problemen gehad met de accu?

Ik wou hem starten na 4 weken zonder druppel lader erop en zo dood als het maar kon. Nachtje aan de oplader en 1x starten stil zetten en starten en niks meer.

Heb er nu een jmt accu in, starten als een malle.
Scheelt een berg gewicht zeg zeker een kilo of 3-4 dat ze dat niet meteen vanuit de fabriek doen.

Gebruiken jullie altijd een druppel lader als hij stil staat?
Ik heb mijn SD in januari gekocht en toen meteen een JMT erin gezet (het type dat wordt aanbevolen). Daar wilde die niet op starten, ook na lang opladen niet, twee keer ronddraaien en leeg.

Toen maar een Shido gekocht, waar ik al goede ervaringen mee had op meerdere motoren (KTM SMT, Yamaha WR250F, KTM350 sixdays). Die deed het in een keer, en heeft me nooit in de steek gelaten. Laad ik ook niet bij tussendoor, is nooit nodig geweest, ook niet na meerdere weken tot wel een maand of zo niet rijden tijdens de koudere perioden in het voorjaar . Maar goed, veel langer heeft de motor ook niet ongebruikt gestaan, dus ik kan met deze nog niet beoordelen hoe die het na een tijd ongebrukt nog doet. Maar zoals gezegd, bij mijn andere motoren erg goede ervaringen, ook na de winterstop. Lithium ion accu's staan niet voor niets bekend als accu's met een erg lage zelfontlading.
 
Ik heb mijn SD in januari gekocht en toen meteen een JMT erin gezet (het type dat wordt aanbevolen). Daar wilde die niet op starten, ook na lang opladen niet, twee keer ronddraaien en leeg.

Toen maar een Shido gekocht, waar ik al goede ervaringen mee had op meerdere motoren (KTM SMT, Yamaha WR250F, KTM350 sixdays). Die deed het in een keer, en heeft me nooit in de steek gelaten. Laad ik ook niet bij tussendoor, is nooit nodig geweest, ook niet na meerdere weken tot wel een maand of zo niet rijden tijdens de koudere perioden in het voorjaar . Maar goed, veel langer heeft de motor ook niet ongebruikt gestaan, dus ik kan met deze nog niet beoordelen hoe die het na een tijd ongebrukt nog doet. Maar zoals gezegd, bij mijn andere motoren erg goede ervaringen, ook na de winterstop. Lithium ion accu's staan niet voor niets bekend als accu's met een erg lage zelfontlading.



Iedereen al in winterslaap ???? :Y
 
van de week nog even gereden,blijft lekker. Maar ga er toch aan denken om hem weer te koop te zetten, ondanks dat het mijn droommotor is heb ik er te weinig tijd voor ..

Dan kan ik me vol op de circuit en offroad hobby's concentreren en vind ik het niet zo zonde als ik hem elke keer moet laten staan ivm de andere liefdes...
 
Grappig, ik heb er juist 1 bij gekocht. We hadden al een 1290GT gehaald in juli, maar nu is ook de '16 Z1000SX ingeruild voor een 1290R SE.

538350C2-A37B-45F8-ACDF-A236CD790A5F_zpsvizi8brb.jpg
 
Laatst bewerkt:
Doe je goed McShine, ik heb er aan zitten denken om m'n 990SMT in te ruilen voor een 1290 SD-GT maar vind zelf dat ie toch te dicht tegen de 1290 SDR zit
 
Grappig, ik heb er juist 1 bij gekocht. We hadden al een 1290GT gehaald in juli, maar nu is ook de '16 Z1000SX ingeruild voor een 1290R SE.

[afbeelding]
Gefeliciteerd. Daar heb je echt een formidabele set top of the bill, state of the art bikes mee in huis! Heb de GT nog steeds niet geprobeerd. Toch benieuwd hoe die zich verhoudt tot de R.
 
van de week nog even gereden,blijft lekker. Maar ga er toch aan denken om hem weer te koop te zetten, ondanks dat het mijn droommotor is heb ik er te weinig tijd voor ..

Dan kan ik me vol op de circuit en offroad hobby's concentreren en vind ik het niet zo zonde als ik hem elke keer moet laten staan ivm de andere liefdes...

Een paar ritjes per jaar zou voor mij al voldoende zijn, om mijn droommotor in mijn garage te hebben staan :] :]

Of ik zou er écht niet de knaken voor hebben om 'm dan te kunnen houden.
 
Door Motorcyclist Magazine uitgeroepen tot beste naked van 2016! *O*

2016 Best Naked Bike - KTM 1290 Super Duke R
The sheer volume of power on tap from the 2016 KTM 1290 Super Duke R at all times defies logic and any other engine in the class.
We strain at every opportunity to describe KTM’s 1,301cc, 75-degree V-twin in all of its glory, and we never quite succeed—but that won’t stop us from trying again, right now. KTM’s ability to encapsulate an industrial, diesel-like amount of torque and a mind-altering top-end rush into one, quick-revving and impeccably tuned powerplant constantly blows us away. The sheer volume of power on tap at all times defies logic and any other engine in the class. To top it all off, if you simply choose not to twist the grip very much you’ll be treated to a completely docile ’round-towner, puttering along as gently as you please. It is the science and art of engine design, balanced to perfection.
The Super Duke is also surprisingly comfortable for an open-class naked, in part because it wasn’t penned in by borrowing a chassis from a superbike. The clean-slate design allowed KTM to design precisely around the naked-bike ideology—upright enough for long days on a super-sport tour, yet narrow and aggressive enough for intermediate track use. In fact, it will take a quick pace on a racetrack before the Super Duke’s lack of precision is evident. Aside from that, it is nearly perfect.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan