Koppeling

  • Onderwerp starter Anoniempje669
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Anoniempje669

Guest
Het wegrijden met mijn Dax lukt aardig. Hij schakelt ook vlot op en af. Rijd probleemloos bergop. Alleen om het stapvoets, of het in 2de versnelling afwachtende houding aan te nemen lukt niet echt. Oftewel reageert hij met moeite oftewel te hevig. Ligt allemaal met het bedienen van de koppeling, zeg je dan. Inderdaad, maar als je zo precies moet werken, opdat je geen tolerantie krijgt is het wat moeilijk. Het niet ontkoppelen is het niet, want hij schakelt goed. Het niet koppelen is het ook niet, want hij rijd zonder moeite bergop. Het ligt er tussenin. Hij is gewoon moeilijk onder controle te houden, als je maneuvers doet, om het zo te zeggen.
 
Kabel is nieuw, hendel is gesmeerd. Dat is allemaal, ok. Met een auto heb je ook gekoppeld en ontkoppeld, met daartussen de mogelijkheid om bv. langzaam te vertrekken of aan te schuiven in een file. Bij mijn Dax gaat het koppelen en ontkoppelen, perfect. Alleen daartussen in is hij oncontroleerbaar. ofwel wil hij niet vooruit (kruipen) ofwel pakt hij volledig aan (shciet vooruit).
Stapvoets rijden, dus in eerste of tweede, beetje gas die constant gehouden wordt, voetrem en natuurlijk de hendel die beweegt tss ontkoppelen en koppelen. Rijden met slippende koppeling, dus. Denk dat hij wel slipt, maar dan precies over een hobbelige weg. Hehe, kan het niet beter uitleggen.
 
Wat je beschrijft lijkt op wat je met goedkope auto-koppelingsplaatjes ook hebt; geen aangrijpingstraject, maar een aangrijppunt.
Dus veel gasgeven en koppeling laten opkomen, ipv met de koppeling kunnen "sturen" wat je wilt.

Is het een Dax, dus Honda..., of een Chinees bami-dingesten?
 
Het is een Skyteam Dax, dus Chinees. Het daar op steken, vind ik maar niks. Nu is het met de jaren, wat minder, maar een tijdje geleden, was er veel jeugd dat hier mee rond reed. En als je kijkt naar de Dax clubjes, die rijden ook niet allemaal op een originele Dax. Maar, goed dat is voor mij een andere zaak om over te discussiëren.
Wil gewoon langs deze weg te weten komen wie er ook last mee heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan