Koffie zelf maken onderweg: hoe pakken jullie dat aan?

Je moet jezelf dus moed indrinken om net als de grote jongens een bocht om te gaan?
Hou dan gewoon op met motorrijden alsjeblief.
Soms is opstaan zonder alcohol al moeilijk. Dan raad je mensen toch ook niet aan om te stoppen met leven?
 
Decathlon thermoskan ”heetstoken“ met kokend water (cooker), daarna koffie erin vanuit het Nespresso apparaat en ik heb de hele dag prima koffie.
Dat is inderdaad belangrijk bij een thermosfles, eerst even laten staan met heer water, dat dan er weer uit en dan pas de warme drank erin. Dan blijft het de hele dag heet.
 
Wij gaan vaak toch voor de brander met percolator bialetti. Klein flesje MSR gas, MSR Pocket Rocket erop en de percolator vast gevuld met koffie.
Water erbij, brander aan en lekker bakkie zetten.

-edit-
Plaatje van vorig jaar onderweg:
img_1485-jpeg.1850245
Die setup heb ik vaker gezien

IMG_5195.jpeg


Pocketrocket, bialetti en buiten beeld een Rubitec bonenmaler

Test: Rubytec Robusta, verse bonenkoffie op de camping
 
Laatst bewerkt:
Gasbrandertjes zijn wat dat betreft wel echt fijn. Kookte vroeger op de camping ook altijd op wasbenzine. Maar gas geeft echt wel hetzelfde vermogen en kan heel klein en compact.
 
Bekijk bijlage 1915000
Het kost wat tijd maar dan krijg je toch wel een verèkkes lekker bakske koffie.
Als ik terug ben ga ik toch eens kijken voor een gasbrander.
Ik heb alles in een aluminium kist en de benzine ruik je altijd.
Wel even opletten er zijn verschillen in vermogens voor die eenpitters.
Ik heb m van campingaz en die is redelijk maar de plastic bayonet aansluiting op het gasbusje voelt wel erg plastic. Zou voor een ander merk kijken.
 
Anno 2023 aan de oploskoffie is toch wel bijzonder. Maar ieder z'n ding. Over smaak valt immers niet te twisten. Stel dat er ook oplosbier zou bestaan. Zou je dat dan ook nemen? Just asking.........
Bah, oplosbier... ik brouw mijn bier altijd ter plekke als ik op vakantie ben. Het gaat ook om de ervaring, plus het is vers en smaakt beter :+


Die koffie tubruk is wel een goeie. Voldoet ook prima aan de KISS regel. Ga ik deze vakantie ook maar doen denk ik. Dat gek*t altijd met percolators of mokapotten, en het schoonmaken van die dingen frustreert mij gewoon B|.

Als ik terug ben ga ik toch eens kijken voor een gasbrander.
Ik heb alles in een aluminium kist en de benzine ruik je altijd.
precies dit... Dacht ik super slim te zijn omdat er natuurlijk overal benzine te krijgen is, dus dan zit je nooit met een lege brander. Iemand ooit al eens geprobeerd om zo een benzinebranderflesje fatsoenlijk op te vullen ?:/
Plus de GEUR, godverdikkemedosie. Állés stonk naar de benzine, vreten, kleren, tent, slaapzak. Soms als ik aan de pomp sta of n carburateur loshaal snuif ik wel eens wat van die machtige geur op, lekkah. maar als je er ook in moet slapen is het toch wat minder.
Plus het geluid. Alsof er een straaljager opstijgt vanaf de camping.

Toch ook maar eens een gasbrandertje kopen.
 
Uitstekend voorbeeld van wat ik topzwaar vind, sat gaar bij ons geheid om
 
Terug
Bovenaan Onderaan