Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Die vriendelijke dealers vragen 10 euro per shim. Heb zelf een hele doos gekocht met 140 shims voor 50 euro bij de bekende chinees.Bij veel dealers hoef je niet gelijk te kopen maar kan je tegen verminderd bedrag je shim ruilen.
Ook zijn er dealers die de shim kunnen afslijpen naar een gewenste maat................
Die vriendelijke dealers vragen 10 euro per shim. Heb zelf een hele doos gekocht met 140 shims voor 50 euro bij de bekende chinees.
Oh ja die van de dealer zijn gesmeden door elfjes in het maanlicht.uiteraard zijn die even slijtvast als de originele.
Ik denk eerder dat die Chinees ze "vergeten" is te harden, en het met de toleranties en de uitzettingscoëfficiënt niet zo nauw neemt / er nog nooit van gehoord heeft.Oh ja die van de dealer zijn gesmeden door elfjes in het maanlicht.
Oh ja die van de dealer zijn gesmeden door elfjes in het maanlicht.
Die vriendelijke dealers vragen 10 euro per shim. Heb zelf een hele doos gekocht met 140 shims voor 50 euro bij de bekende chinees.
Mensen als jij die met zulke claims aankomen zijn niet te overtuigen. Alsof die shims bij de dealer wel aan jouw opgestelde criteria voldoen. Heb je die ook gemeten?. Je antwoord is gebaseerd op een onderbuikgevoel.Ik denk eerder dat die Chinees ze "vergeten" is te harden, en het met de toleranties en de uitzettingscoëfficiënt niet zo nauw neemt / er nog nooit van gehoord heeft.
Dat ga je zeker winnen ja. Ik zie het al voor me dat ik terug ga naar de dealer met mijn blok op schoot en een nieuwe wil hebben. Gaat hij mij heel hard uitlachen. Want ik heb weer de vekeerde olie in gedaan.Van de dealer mag je verwachten dat ie shims heeft liggen bij de fabrikant zelf vandaan, die de kwaliteit kan garanderen. als jij binnen een paar duizend kilometer die shim opvreet en je sloopt daar mee je kop ben je denk ik wel heel blij met die paar euro die je bespaard hebt
Laten we het even omdraaien: probeer eens een reden te bedenken waarom die Chinees een goede kwaliteit zou leveren voor een lage prijs.Mensen als jij die met zulke claims aankomen zijn niet te overtuigen. Alsof die shims bij de dealer wel aan jouw opgestelde criteria voldoen. Heb je die ook gemeten?. Je antwoord is gebaseerd op een onderbuikgevoel.
Dat ga je zeker winnen ja. Ik zie het al voor me dat ik terug ga naar de dealer met mijn blok op schoot en een nieuwe wil hebben. Gaat hij mij heel hard uitlachen. Want ik heb weer de vekeerde olie in gedaan.
Diezelfde fabrikant Kawasaki had voor mijn type motor een kwaal dat de valve retainers te dun waren. Diezelfde fabrikant KTM" waar ik mijn splinternieuwe KTM SuperDuke 1290 GT van gekocht heb heeft nu een kromme schijf aan de voorkant binnen 5000km's. Die zijn blijkbaar ook vergeten het metaal te harden of na te denken of de uitzettingscoëfficiënt binnen de toleranties viel.Oh ja het ligt aan mij, ik zou er niet goed mee om gegaan zijn
Zo kan ik nog wel even doorgaan met een fabrikant als Volkswagen met hun "succesvolle" distributiekettingen die perfect zijn ontworpen.
Maar als je even shims gaat halen bij de chinees dan hebben ze helemaal nergens over nagedacht, en loopt de blok gegarandeerd de soep in.
Wees niet zo naief.
Laten we het even omdraaien: probeer eens een reden te bedenken waarom die Chinees een goede kwaliteit zou leveren voor een lage prijs.
En al die andere artikelen van slechte kwaliteit dan? Remhandles die niet passen, spiegels met vlak glas, banden zonder grip, ledlampjes die meteen kapot gaan en verblinden, auto's die in Europa niet verkocht mogen worden, motorfietsen met slechte remmen... te veel om op te noemen.China is 1 van de grootste staal leveranciers wereldwijd, en wat voor ons goedkoop is, is voor een Chinees veel geld waar ze kwaliteit voor kunnen leveren.
Waar denk je dat de dealer zijn shims vandaan haalt.
Denk maar niet dat een dealer zelf shims produceert, er zijn maar weinig onderdelen die door een dealer zelf gemaakt worden.
Dat weet ik niet en heb het op de gok gewaagd. Opgemeten en de maten klopten. Uit eigen ervaring met twee motoren hebben ze het beide langer dan 25k kms volgehouden. Echter heb ik ook geen zekerheid wanneer ik ze bij de dealer zou halen.Laten we het even omdraaien: probeer eens een reden te bedenken waarom die Chinees een goede kwaliteit zou leveren voor een lage prijs.
Tja er is troep, maar niet alles is troep.En al die andere artikelen van slechte kwaliteit dan? Remhandles die niet passen, spiegels met vlak glas, banden zonder grip, ledlampjes die meteen kapot gaan en verblinden, auto's die in Europa niet verkocht mogen worden, motorfietsen met slechte remmen... te veel om op te noemen.
Denk dat als de gemiddelde hoe lang of so lang hetzelfde zou moeten betalen als wij voor aanschaf en onderhoud van een koekblik of motorfiets, dat er maar heel weinig van zouden rond rijden.
De prijzen van koekblikken en motorfietsen en onderdelen worden aangepast aan het gemiddelde inkomen in het land waar het verkocht moet worden