Kawasaki ZXR 400 topic deel 44:laat het voorjaar maar komen!

Race Ready :P
20230414_182052.jpg
20230414_181940.jpg
20230414_181925.jpg
20230414_181906.jpg
20230414_181846.jpg


Nu ik nog:+
 
Ziet er goed uit Downsider. Waar ga je naartoe?

Ik heb voor aanstaande vrijdag een dag in Lelystad gepland, om eens kennis te maken met circuitrijden.

Nu is gisteren de nokkenaskettingspanner van mijn ZXR400 L9 1999 (toch) overleden. Is er toevallig iemand waarvan ik er een kan lenen of overnemen.
Nieuw, gebruikt, zelf demonteren/terugplaatsen?

Heb er al een besteld, maar die komt waarschijnlijk niet op tijd. Hulp wordt zeer gewaardeerd :)
 
zeker dat het de spanner zelf is en niet de geleider waar hij tegen duwt ? die durven al eens breken.
Hmm, geen dubbelcheck gedaan. Heb de spanner 1300km geleden opnieuw gemonteerd na geratel en toen was het opgelost. Hij leek toen niet in te schuiven namelijk.

Nu heb ik de spanner nog eens gemonteerd, geratel bleef. Vervolgens met half uitgestoken spanner teruggeplaatst en aangedraaid met deksel open en zag de spanner zo inschuiven.

Vandaar mijn vermoeden. Geleider zou ik vanavond nog even kunnen controleren. Alle onderdelen mbt nokkenasketting zouden 7000km oud moeten zijn, dus het is wel bijzonder.
 
Ziet er goed uit Downsider. Waar ga je naartoe?

Ik heb voor aanstaande vrijdag een dag in Lelystad gepland, om eens kennis te maken met circuitrijden.

Nu is gisteren de nokkenaskettingspanner van mijn ZXR400 L9 1999 (toch) overleden. Is er toevallig iemand waarvan ik er een kan lenen of overnemen.
Nieuw, gebruikt, zelf demonteren/terugplaatsen?

Heb er al een besteld, maar die komt waarschijnlijk niet op tijd. Hulp wordt zeer gewaardeerd :)

Rij alle dagen via de SAM.
Ondertussen, dit jaar, met de ZXR, midland (Lelystad) en hierden gereden
 
zeker dat het de spanner zelf is en niet de geleider waar hij tegen duwt ? die durven al eens breken.
Geleider niet volledig gedemonteerd, dus niet visueel gecontroleerd. Hij is in ieder geval niet volledig gebroken. Alles lijkt me normaal te werken. Bedankt voor de tip.

De enige dubbelcheck zou de richting van de stoter nog kunnen zijn, deze zat met de hoge uitstekende kant naar buiten en de lage kant naar binnen. Lijkt me correct?

Het enige wat ik zie, is dat de spanner zich terug laat duwen als ik de spanner half uit laat schuiven en vervolgens de inbusbouten aandraai waarmee hij vast zit.
1300km terug was het probleem opgelost door dezelfde spanner opnieuw te monteren. Het doet zich alleen voor bij warm blok, voornamelijk bij 4-5k rpm en abrupt loslaten gas.

Afwachten wat een nieuwe spanner doet en anders gaat hij naar de garage denk ik.
Motorcircuittraining heeft iig een motor beschikbaar, dus we zijn teruggeschaald van probleem naar duur ongemak. ;)
 
Geleider niet volledig gedemonteerd, dus niet visueel gecontroleerd. Hij is in ieder geval niet volledig gebroken. Alles lijkt me normaal te werken. Bedankt voor de tip.

De enige dubbelcheck zou de richting van de stoter nog kunnen zijn, deze zat met de hoge uitstekende kant naar buiten en de lage kant naar binnen. Lijkt me correct?

Het enige wat ik zie, is dat de spanner zich terug laat duwen als ik de spanner half uit laat schuiven en vervolgens de inbusbouten aandraai waarmee hij vast zit.
1300km terug was het probleem opgelost door dezelfde spanner opnieuw te monteren. Het doet zich alleen voor bij warm blok, voornamelijk bij 4-5k rpm en abrupt loslaten gas.

Afwachten wat een nieuwe spanner doet en anders gaat hij naar de garage denk ik.
Motorcircuittraining heeft iig een motor beschikbaar, dus we zijn teruggeschaald van probleem naar duur ongemak. ;)
Als de spanner weer teruggedrukt kan worden zonder de vergrendeling in te drukken, is de spanner inderdaad kapot volgens mij.
De richting van de stoter zoals je beschrijft klopt trouwens.
 
Geleider niet volledig gedemonteerd, dus niet visueel gecontroleerd. Hij is in ieder geval niet volledig gebroken. Alles lijkt me normaal te werken.
om hem visueel te kontroleren moet je hem er uit halen, en dat lukt dan weer alleen als je het blok vooraan laat zakken .
ze breken maar half door (toch die die ik gezien heb), waardoor ze veel "soepeler" worden en de spanner veel verder ingaat. tot zelfs tot zijn eind zonder dat er genoeg spanning op de ketting komt en je tikkende geluiden krijgt
 
Nieuwe spanner en de symptomen zijn weg. Lekte bij de proefrit nog wel veel olie (ook op de achterband) omdat ik de juiste o-ring niet had. Gister om 12u alle problemen verholpen en om 3u stonden we in Lelystad.
Kan het iedereen aanraden, leuk om te doen.
 

Bijlagen

  • leukopdefoto_1664761-large.jpg
    leukopdefoto_1664761-large.jpg
    47,4 KB · Weergaven: 22
Hallo allemaal, ik heb gemerkt dat mn achterdemper een beetje aan het eind van zijn latijn is (niet genoeg rebound meer)..

Tot een km of 70 kan ik nog flink met de motor smijten maar daarboven vind ik m eigenlijk moeilijk/instabiel insturen en moet echt werken om de goeie lijn aan te houden.
Bij hard remmen kan de achterkant ook wat gaan stuiteren of als ik flink gas geef bij uit de bocht komen voelt ie bijna als n chopper aan (achterkant zakt helemaal in).
De balans qua vering (voor/achter) is dan ook ver te zoeken.

Ik vroeg me dus af wat voor ervaringen mensen hebben met n after market demper voor de zxr, is zon YSS iets of is dat goedkoop is duurkoop.
of toch iets van Hyperpro?
 
Hallo allemaal, ik heb gemerkt dat mn achterdemper een beetje aan het eind van zijn latijn is (niet genoeg rebound meer)..

Tot een km of 70 kan ik nog flink met de motor smijten maar daarboven vind ik m eigenlijk moeilijk/instabiel insturen en moet echt werken om de goeie lijn aan te houden.
Bij hard remmen kan de achterkant ook wat gaan stuiteren of als ik flink gas geef bij uit de bocht komen voelt ie bijna als n chopper aan (achterkant zakt helemaal in).
De balans qua vering (voor/achter) is dan ook ver te zoeken.

Ik vroeg me dus af wat voor ervaringen mensen hebben met n after market demper voor de zxr, is zon YSS iets of is dat goedkoop is duurkoop.
of toch iets van Hyperpro?
YSS, is prima.
 
xlmoto
Dus bv deze zou in ieder geval veel beter dan zon oude oem zijn
Ja,het grootste deel van de SAM classic EVO rijders rijdt ermee.
En daar is een deel bij dat aardig kan sturen.

Of ga naar de hoofdvestiging in Schijndel
 
Laatst bewerkt:
Moet jullie helaas nog n keer om hulp vragen😫
Er zitten scheuren in mn inlaatrubbers en trekt daar valse lucht..
Probleem is deze zijn nergens meer nieuw te koop, 2e hands vind ik eigenlijk ook niks.
Zijn er andere opties? (ander model rubbers, zelf flens met slang(klemmen) maken?)
 
Vloeibaar dakrubber. Epdm lijm.
Je lacht.
Het werkt.
Als het werkt is niks te gek 👍
Is die epdm dan om de rubbers helemaal vol te blubberen? of alleen de scheuren te vullen.. had al uit nood de scheuren met sec lijm gevuld, was iets beter maarja paar drempels later..

Of Bison rubber seal?
 
Als het werkt is niks te gek 👍
Is die epdm dan om de rubbers helemaal vol te blubberen? of alleen de scheuren te vullen.. had al uit nood de scheuren met sec lijm gevuld, was iets beter maarja paar drempels later..

Of Bison rubber seal?
Scheuren dichten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan