Stond om 10 uur scherp met mijn online gekochte kaartje bij de achterdeur. Was toch wel behoorlijk druk!Daarom heb ik hem ook laten liggen. Voor 5€ wil ik het risico wel nemen, voor 40€ niet…
Die kickstarter en Z1000A1 handleiding heb ik dan weer wel mee. Bescheiden oogst van een beetje een teleurstellende beurs:
Bekijk bijlage 2078909
Je hebt helemaal gelijk Tony!!Die Wiljan had inderdaad mooi spul mee. Het is hem helemaal gegund, en hij doet het ook heel slim. Maar als liefhebber van oude motoren heb ik toch een beetje moeite met al die handelaars die wat in se een particuliere business is komen parasiteren. Dat levert zo 20-30-40% inflatie op die als marge verdwijnt in de zakken van mensen die meer van geld dan van oude motoren houden…
Hahaha, die laatste zinDaar heb je ook een punt. Maat van me verkocht onlangs een Morini 3 1/2. Kwam er een gast met heel verhaal over hoe z’n Italiaanse vader decennia geleden zo’n zelfde fiets als enige vervoer had, en dat de zoon er nu ook één wou als eerbetoon aan die vader, die net overleden was. Stond één dag later op 2dehands.be voor 2x de verkoopprijs.
Mij zal dit nooit gebeuren, ik koop alleen maar, verkopen lukt me niet
Nou je moet wel heeeel erg op hete kolen zitten als je dit frame wil aanschaffen ?Over Z’s en oude onderdelen gesproken, wat zou een frame van een Z1000 A1/A2 moeten kosten? Dorp verder dan ik woon staat er één te koop en zou wel willen toehappen, maar heb geen idee wat een redelijke prijs is. Zelf dacht ik aan zo’n 400€ (nummer/papieren zijn fishy (Z1B nummer op Z1000 frame), frame moet worden uitgemeten en eventueel gericht, stralen + lakken), verkoper mikt op 1.200€. Wat is wijsheid?
Daar heb je zeker een punt. Maar het is niet omdat het topic hierover op z'n gat ligt, dat er niet (heel traag)(maar heel stug) aan die Z1B wordt verder gedaan. Zo staat er ondertussen een gericht, gelast en netjes gelakt frame met smart te wachten op de komst van een netjes gestraald blok (in de slaapkamer, mevrouw Tijger Tony is niet héél blij).Maar Tony,wat moet je met nog een bouwval erbij........................maak eerst dat lopende Z1B project eens af........
Ik krijg hoofdpijn van die vent?Meer iets als onderstaande
Ja altijd leuk om ff te volgen. Heb Allen bij mijn favorieten op Youtube gezet en heb de meeste filmpjes bekeken.8 hoofdstukken over het rebuilden van een Z1 motorblok (beginnent met Episode1):
Dat dachten al die mannen ook in dat programma, in een mum van tijd werd dat tot bijna niets gereduceerd.We gaan nu wel heel erg off topic… Maar denk jij echt dat er nog een cameraploeg en doorsnoven presentator in mijn garage passen??? Mijn hobby is - letterlijk - niet te filmen Maak me dus geen zorgen…
Gaaf he, ook nog eens mooie oude tools waar hij mee werkt !Ja altijd leuk om ff te volgen. Heb Allen bij mijn favorieten op Youtube gezet en heb de meeste filmpjes bekeken.
Ik herken mijzelf wel in zijn persoon..........................lekker buiten de box denken en overal een oplossing voor verzinnen.
Hij is alleen veeeeeeeeeeeeeel technischer dan ikke maar dan kan ik mooi de kunst afkijken........................
Hoi,Vraagje, De zwarte lak van de hoofdremcilinder is dat: mat, zijdeglans of hoogglans ?
Of met andere woorden hoe kan ik daar t dichtst bij in de buurt komen ?
Kun je in het zwart anodiseren dan ? Misschien bedoel je elektroforese (zwart lakken onder "spanning") ?Hoi,
Deze zijn niet gelakt maar zwart geanodiseerd. Na verloop van tijd verkleuren deze in een paarse kleur. Origineel neigt de kleur meer naar hoogglans.
De meeste aluminiumsoorten kunnen prima (zwart) geanodiseerd worden. Hoe gladder het materiaal hoe mooier het resultaat.
Ik vraag me alleen af of in de jaren '70 dit soort delen al geanodiseerd werden... Maar dat is een ander verhaal.