Kawasaki Z1 900 Deel 9

Daarom heb ik hem ook laten liggen. Voor 5€ wil ik het risico wel nemen, voor 40€ niet…

Die kickstarter en Z1000A1 handleiding heb ik dan weer wel mee. Bescheiden oogst van een beetje een teleurstellende beurs:
Bekijk bijlage 2078909
Stond om 10 uur scherp met mijn online gekochte kaartje bij de achterdeur. Was toch wel behoorlijk druk!
“Mijn” Z1000A1, met gerepareerde dempers, (wel de originele!), stond ook te pronken bij “Vintage motoren” . Gaat ook al over de 10k…, en dan staat hij niet eens in de org lak. De tank striping zat “op” de blanke lak…..
Nog een mooie org folder van de A1 kunnen kopen en wat rem revisie setjes bij Willem van “Classic Kawa” opgehaald.
Na 4 uur rond gestruind te hebben heb ik de tent verlaten. Had beloofd om bij mijn maat wat schakelaars te vervangen voor leddimmers. Al met al een leuke dag gehad!
 

Bijlagen

  • IMG_6787.webp
    IMG_6787.webp
    434,8 KB · Weergaven: 0
  • IMG_6790.webp
    IMG_6790.webp
    189,1 KB · Weergaven: 0
  • IMG_6794.webp
    IMG_6794.webp
    141,3 KB · Weergaven: 0
  • IMG_6791.webp
    IMG_6791.webp
    199,8 KB · Weergaven: 0
Die Wiljan had inderdaad mooi spul mee. Het is hem helemaal gegund, en hij doet het ook heel slim. Maar als liefhebber van oude motoren heb ik toch een beetje moeite met al die handelaars die wat in se een particuliere business is komen parasiteren. Dat levert zo 20-30-40% inflatie op die als marge verdwijnt in de zakken van mensen die meer van geld dan van oude motoren houden…
 
Die Wiljan had inderdaad mooi spul mee. Het is hem helemaal gegund, en hij doet het ook heel slim. Maar als liefhebber van oude motoren heb ik toch een beetje moeite met al die handelaars die wat in se een particuliere business is komen parasiteren. Dat levert zo 20-30-40% inflatie op die als marge verdwijnt in de zakken van mensen die meer van geld dan van oude motoren houden…
Je hebt helemaal gelijk Tony!!
 
Gelijk heeft Tony, echter zie je dat ook bij zogenaamde "liefhebbers" , die je wat gunt.
Vervolgens zie je de motoren of onderdelen ineens op Marktplaats, of ergens anders voor meer weggaan dan je ze verkocht hebt.
Is me al meerdere keren overkomen, en ik zal vast de enige niet zijn.
 
Daar heb je ook een punt. Maat van me verkocht onlangs een Morini 3 1/2. Kwam er een gast met heel verhaal over hoe z’n Italiaanse vader decennia geleden zo’n zelfde fiets als enige vervoer had, en dat de zoon er nu ook één wou als eerbetoon aan die vader, die net overleden was. Stond één dag later op 2dehands.be voor 2x de verkoopprijs.

Mij zal dit nooit gebeuren, ik koop alleen maar, verkopen lukt me niet :P
 
Daar heb je ook een punt. Maat van me verkocht onlangs een Morini 3 1/2. Kwam er een gast met heel verhaal over hoe z’n Italiaanse vader decennia geleden zo’n zelfde fiets als enige vervoer had, en dat de zoon er nu ook één wou als eerbetoon aan die vader, die net overleden was. Stond één dag later op 2dehands.be voor 2x de verkoopprijs.

Mij zal dit nooit gebeuren, ik koop alleen maar, verkopen lukt me niet :P
Hahaha, die laatste zin _O-
Zo herkenbaar….. ik koop een opknapper voor de handel, maak het ding netjes… en dan niet verkopen omdat ik er aan gehecht ben geraakt , al dat werk.
En voor je het weet heb je 17 kentekens op je naam staan _O-
 
Over Z’s en oude onderdelen gesproken, wat zou een frame van een Z1000 A1/A2 moeten kosten? Dorp verder dan ik woon staat er één te koop en zou wel willen toehappen, maar heb geen idee wat een redelijke prijs is. Zelf dacht ik aan zo’n 400€ (nummer/papieren zijn fishy (Z1B nummer op Z1000 frame), frame moet worden uitgemeten en eventueel gericht, stralen + lakken), verkoper mikt op 1.200€. Wat is wijsheid?
 
Over Z’s en oude onderdelen gesproken, wat zou een frame van een Z1000 A1/A2 moeten kosten? Dorp verder dan ik woon staat er één te koop en zou wel willen toehappen, maar heb geen idee wat een redelijke prijs is. Zelf dacht ik aan zo’n 400€ (nummer/papieren zijn fishy (Z1B nummer op Z1000 frame), frame moet worden uitgemeten en eventueel gericht, stralen + lakken), verkoper mikt op 1.200€. Wat is wijsheid?
Nou je moet wel heeeel erg op hete kolen zitten als je dit frame wil aanschaffen ?
Z1B nummer op een Z1000 frame vind ik al niet pluis.
Ik zou zeggen.....................oud ijzer prijs ? Verkoper mikt op €1200 ? Tja .............dream on !
Verkocht mijn oude Z1 frames voor €300 incl.kentekens,tja very cheap (maar ik heb er ook geen verstand van en gunde die verzamelaars het voordeel van de twijfel)
Maar Tony,wat moet je met nog een bouwval erbij........................maak eerst dat lopende Z1B project eens af........:?
 
Maar Tony,wat moet je met nog een bouwval erbij........................maak eerst dat lopende Z1B project eens af........:?
Daar heb je zeker een punt. Maar het is niet omdat het topic hierover op z'n gat ligt, dat er niet (heel traag)(maar heel stug) aan die Z1B wordt verder gedaan. Zo staat er ondertussen een gericht, gelast en netjes gelakt frame met smart te wachten op de komst van een netjes gestraald blok (in de slaapkamer, mevrouw Tijger Tony is niet héél blij).
IMG_8510.webp

Er is zelfs al een inschrijving, nummerplaat én verzekering (iets met keuring en moeilijke inschrijvingen van oude zooi in BE heden ten dage). 2025 wordt het jaar dat de Kawawraki wordt aangetrapt!
 
We gaan nu wel heel erg off topic… Maar denk jij echt dat er nog een cameraploeg en doorsnoven presentator in mijn garage passen??? Mijn hobby is - letterlijk - niet te filmen Maak me dus geen zorgen…
 
8 hoofdstukken over het rebuilden van een Z1 motorblok (beginnent met Episode1):

Ja altijd leuk om ff te volgen. Heb Allen bij mijn favorieten op Youtube gezet en heb de meeste filmpjes bekeken.
Ik herken mijzelf wel in zijn persoon..........................lekker buiten de box denken en overal een oplossing voor verzinnen.
Hij is alleen veeeeeeeeeeeeeel technischer dan ikke maar dan kan ik mooi de kunst afkijken........................
 
We gaan nu wel heel erg off topic… Maar denk jij echt dat er nog een cameraploeg en doorsnoven presentator in mijn garage passen??? Mijn hobby is - letterlijk - niet te filmen Maak me dus geen zorgen…
Dat dachten al die mannen ook in dat programma, in een mum van tijd werd dat tot bijna niets gereduceerd.:Y})
 
Ja altijd leuk om ff te volgen. Heb Allen bij mijn favorieten op Youtube gezet en heb de meeste filmpjes bekeken.
Ik herken mijzelf wel in zijn persoon..........................lekker buiten de box denken en overal een oplossing voor verzinnen.
Hij is alleen veeeeeeeeeeeeeel technischer dan ikke maar dan kan ik mooi de kunst afkijken........................
Gaaf he, ook nog eens mooie oude tools waar hij mee werkt !
 
Vraagje, De zwarte lak van de hoofdremcilinder is dat: mat, zijdeglans of hoogglans ?
Of met andere woorden hoe kan ik daar t dichtst bij in de buurt komen ?
 
Vraagje, De zwarte lak van de hoofdremcilinder is dat: mat, zijdeglans of hoogglans ?
Of met andere woorden hoe kan ik daar t dichtst bij in de buurt komen ?
Hoi,
Deze zijn niet gelakt maar zwart geanodiseerd. Na verloop van tijd verkleuren deze in een paarse kleur. Origineel neigt de kleur meer naar hoogglans.
 
  • Leuk
Waarderingen: Z900
Hoi,
Deze zijn niet gelakt maar zwart geanodiseerd. Na verloop van tijd verkleuren deze in een paarse kleur. Origineel neigt de kleur meer naar hoogglans.
Kun je in het zwart anodiseren dan ? Misschien bedoel je elektroforese (zwart lakken onder "spanning") ?
 
Laatst bewerkt:
De meeste aluminiumsoorten kunnen prima (zwart) geanodiseerd worden. Hoe gladder het materiaal hoe mooier het resultaat.
Ik vraag me alleen af of in de jaren '70 dit soort delen al geanodiseerd werden... Maar dat is een ander verhaal.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Z900
De meeste aluminiumsoorten kunnen prima (zwart) geanodiseerd worden. Hoe gladder het materiaal hoe mooier het resultaat.
Ik vraag me alleen af of in de jaren '70 dit soort delen al geanodiseerd werden... Maar dat is een ander verhaal.

Ik heb 3 verschillende sites bezocht en kom toch echt tot de conclusie dat het bv zwart maken van aluminium, gebeurt dmv INKLEURING, pas NADAT het aluminium al is geanodiseerd ! (heb zelf ooit gewerkt bij Reynolds Aluminium in H'wijk ;) )

Citaat van een site : Anodiseren is een specialistisch proces, waarbij langs elektrolytische weg een oxidelaag wordt aangebracht. VERVOLGENS is het mogelijk om deze laag een kleur te geven
 
Ik heb voor mijn eigenbouw heel wat delen laten anodiseren bij Anox in Scherpenzeel. Zwart, zilver en rood laten doen daar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan