Kawasaki Z1 900 Deel 9

Zelfde ervaring als buys, papier nooit lekkage gehad, ook niet bij hergebruik als je de pakking in dezelfde vlotterbak gebruikt en soms maak ik ook mijn pakkingen zelf. Wel tank ik vrijwel altijd 98.
 
  • Leuk
Waarderingen: Z900
[ RG-gamma ]
Meestal zijn de slangen door ouderdom al keihard geworden of bij het kraantje al aan t scheuren dus vervang is ze meteen en da's waarschijnlijk de reden dat ik dus nooit meer problemen heb ?
En inderdaad gaan ook t.z.t. het T-stuk en de verbindingsstukken eens lekken dus meteen de El Cheapo manier toegepast.
Ik heb er wel eens over geschreven dat ik hier ook gewoon stukjes benzineslang toepas.
st4inst3 (436).webpst4inst3 (438).webp
20220520 (8).webp
(het mag weer geen geld kosten in huize Buys)

[Willem } rijke stinkerd ! benzine 98 ! dat kan ik allemaal niet betalen joh !
Zeker als we met 2xmotoren op weg zijn elders gaat er gewoon 95 in :Y anders houden we geen centjes over :N om s'avonds een biertje te kunnen drinken ! _O-
 
Het gaat alleen maar om die rubberen votterbak pakkingen, met de ( rubberen ) benzine leidingen zul je geen last krijgen.
Gelukkig weet jij er als tegelzetter alles van en hoeven wij ons verder geen zorgen te maken.....
Kan ondanks jou geruststelling toch zijn dat de t-stukjes tussen de vlotterkamers en zelfs de benzineleidingen toch echt wel problemen geven door die ethanol troep in de huidige benzine...
Maar wie ben ik als ruim 45 jaar motorfietsmonteur...
GreetZ, Marcel
 
Gelukkig weet jij er als tegelzetter alles van en hoeven wij ons verder geen zorgen te maken.....
Kan ondanks jou geruststelling toch zijn dat de t-stukjes tussen de vlotterkamers en zelfs de benzineleidingen toch echt wel problemen geven door die ethanol troep in de huidige benzine...
Maar wie ben ik als ruim 45 jaar motorfietsmonteur...
GreetZ, Marcel
Tis maar dat ik het weet, misschien andere ( nieuwe ) benzine leidingen monteren, er zijn ook t-stukken met o-ringen die de Ethanol wel aan kunnen. Rubberen benzine leidingen zijn zo wie zo aan ouderdom onderhevig.
 
Hoi, iemand nog een in goede staat verkerende master body cylinder liggen zoals in onderstaande afbeelding (white resevoir !) ?
 

Bijlagen

  • 20241207_193249.webp
    20241207_193249.webp
    342,8 KB · Weergaven: 0
Hoi, even een struggle voorleggen.

Mijn Z900A4 is dus van Aug 1976.
Hij had toen ik m kocht in 1988 de onderstaande (zie foto's) hoofdrem cilinder EN dubbele remschijven.
Nou lees ik in de kawa bijbels dat zelfs voor de EU soms de enkele schijf werd gehanteerd (net als voor alle USA modellen, KZ900A4)
Volgens mij is deze hoofdrem cilinder voor een enkele remschijf voor.

Volgens het Z900A4 EU onderdelen boek is het partnummer van de complete(!) assy : 43015-025
De body alleen heeft geen partnummer in dat zelfde boek.

Wie heeft er nu een foto van de juiste hoofdrem cilinder voor de Z900A4 EU ?
20241209_130714.webp
 
Neen,kan je niet helpen,Geen foto en ook geen goede cilinder.....sorry....
 
  • Leuk
Waarderingen: Z900
Dit is mijn 5/8" (gecheckt, dus de juiste voor de Z900A4) hoofdrem cilinder, is dit (technisch betrouwbaar) te herstellen met bv kneedbaar aluminium o.i.d. ?
20241209_130805.webp
 
Al zal het “vaak ben je te bang” best wel bruikbaar zijn, met remmen zou ik geen risico nemen. En met enkele 10.000en Z900’s gebouwd kom je vast nog wel eens een originele cilinder tegen. Tot zolang zou ik er een repro op zetten - één keer niet kunnen remmen kost vast meer. En wie weet ligt er op de komende central classics wel originele op je te wachten. Zal zelf ook rondkijken…
 
  • Geweldig
Waarderingen: Z900
Al zal het “vaak ben je te bang” best wel bruikbaar zijn, met remmen zou ik geen risico nemen. En met enkele 10.000en Z900’s gebouwd kom je vast nog wel eens een originele cilinder tegen. Tot zolang zou ik er een repro op zetten - één keer niet kunnen remmen kost vast meer. En wie weet ligt er op de komende central classics wel originele op je te wachten. Zal zelf ook rondkijken…

Dast zou mooi zijn als je dat wilt doen, helaas heb ik niet de juiste/in goede staat, op inet kunnen vinden.
Ben al 3 dagen aan het vergelijken welke er nu eigenlijk op moet, mijn oude (op de foto) lijkt nu toch de goede te zijn.
Heb er nu een rechthoekige op zitten (van een Z1000 denk ik), ooit in 1990 een schuivertje gemaakt (gelukkig alleen wat uitstekende delen beschadigd). Oude org. cilinder altijd bewaard.

Nou is alleen maar de eerste gang aan die kant "weg" de rest is OK.
 
Dast zou mooi zijn als je dat wilt doen, helaas heb ik niet de juiste/in goede staat, op inet kunnen vinden.
Ben al 3 dagen aan het vergelijken welke er nu eigenlijk op moet, mijn oude (op de foto) lijkt nu toch de goede te zijn.
Heb er nu een rechthoekige op zitten (van een Z1000 denk ik), ooit in 1990 een schuivertje gemaakt (gelukkig alleen wat uitstekende delen beschadigd). Oude org. cilinder altijd bewaard.

Nou is alleen maar de eerste gang aan die kant "weg" de rest is OK.
Je moet dit model hebben, Z1 900, KZ900, H1, H2 Disc Brake Master Cylinder
1733915992805.webp

Dit is het onderdeelnummer, 43015-032 als je dat nummer invoert in het Google zoekkader krijg je nog meer
leveranciers te zien.
Hier ook te koop; Hier vindt u ons onderdelenoverzicht
1733916512469.webp

Nog 1, let op er zijn verschillende pompen, voor 1schijf en voor 2 schijven:
 
Laatst bewerkt:
Bovenstaande is goed als je veilig wilt stoppen. Wil je je Z900 zo origineel mogelijk (dus rempomp met “Japan Tokico” op de onderzijde) ben je veroordeeld tot tweedehands/NOS (veel geluk daarmee)(ja, er zijn luitjes die het zover willen drijven met hun fiets). Verder maakt Kawasaki het extra uitdagend door geen apart nummer voor de body van de remcilinder op te geven voor de Z900 (voor de Z1 is dit 43016-001) én door in één en dezelfde brochure de Europese want lang spatbord achter Z900 met verschillende rempotjes af te beelden:
image.webp

Voorzijde: metalen, zwart potje…

image.webp

Achterzijde: kunststoffen, wit potje.

Voor vele bijdragers hier allicht dwaas geneuzel, voor sommigen een leuke hobby!
 
  • Geweldig
Waarderingen: Z900
Er bestaat een tweede schijf voor Z900 als kit met no 99996-1002… Al weet ik niet hoe dit in EU/VS zat. Bovenstaande foto is afgaande op het ontbreken van de zadelstrap en de giga garagepoort een VS fiets. Was EU niet standaard dubbele schijf? EU brochures specifieren in elk geval een dubbele schijf:
image.webp
 
Je moet dit model hebben, Z1 900, KZ900, H1, H2 Disc Brake Master Cylinder
Bekijk bijlage 2077792
Dit is het onderdeelnummer, 43015-032 als je dat nummer invoert in het Google zoekkader krijg je nog meer
leveranciers te zien.
Hier ook te koop; Hier vindt u ons onderdelenoverzicht
Bekijk bijlage 2077794
Nog 1, let op er zijn verschillende pompen, voor 1schijf en voor 2 schijven:
Grappig die prijsverschillen, dingen komen allemaal uit dezelfde fabriek.
Helaas heeft CMS ze niet meer, daar waren een paar jaar terug nog ze € 40 ex BTW.
 
Grappig die prijsverschillen, dingen komen allemaal uit dezelfde fabriek.
Helaas heeft CMS ze niet meer, daar waren een paar jaar terug nog ze € 40 ex BTW.
Ik had er ook 1 in de USA gevonden voor rond de 40,- dollar, maar daar komen natuurlijk nog extra invoerkosten en btw bij.
Hier nog voor iets meer, heeft verder veel Z parts,
1 met kunststof reservoir; Master cylinder Double disk (20mm)
 
Laatst bewerkt:
Dank heren, ja het is wat om de juiste org. te vinden.
De 43015-032 is het iig niet die is voor de KZ900-A4/A5 en ook nog eens voor de USA single disc modellen !
Ik heb 3 "bijbels" en nog kom ik er niet uit.
De 43015-025 is voor de Z900A4 European, maar is voor de hele kit en het potje wordt daar weer niet apart vermeld als partnummer.
Deze heeft trouwens geen wit plastic tussenstuk, zoals ik wel had (de beschadigde).
Ook bestaat er een onderdeel nummer van het potje alleen: 43016-002, welke ik in geen in bijbel kan vinden......
 
Bekijk bijlage 2078820
@Z900 Deze ligt op de Central Classics. Piston zat wel muurvast. Daarom, en vanwege 40€ vraagprijs, heb ik m laten liggen. Misschien zie jij er brood in?

Wow, geweldig dat je deze hebt gevonden, 40euro valt ipc wel mee. Heb er net 1 via Ebay gekocht voor 24euro maar zonder plastic reservoir en dop. Is deze 5/8" ? Weet jij of de verkoper het partnummer of waar die vanaf komt ? Als de boring 15.8mm is EN het hij is niet beschadigd aan de buitenkant te zien (op de "verf" na dan), dan mag je m kopen voor me als je dat wilt doen !
 
Laatst bewerkt:
De vraag is ook of die niet binnenin beschadigd is, als het loopvlak van de zuiger beschadigd is krijg dat moeilijk
nog werkend. Een vastzittende zuiger is meestal geen goed teken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan