Kawasaki versys 650 deel 4

Choke verminderd lucht, boosterplug zorg voor meer brandstof omdat de motor denkt dat het kouder is.
Volgens mij vorig jaar hier ook al besproken. Toen kwamen we ook tot de conclusie dat een ECU remap een betere oplossing is dan een boosterplug, maar ook een veel duurdere.

Ik ben trouwens wel benieuwd wat er voor die € 85,- gedaan is.
Voor zover ik weet kun je weinig afstellen aan een Versys tenzij je een separate ECU zoals een powercommander gaat plaatsen. Omdat de ECU van een versys niet programmeerbaar zou zijn. Zou je toe kunnen lichten wat er bij jou gedaan is?
Wat ik met de vergelijking choke bedoelde was dat je over de hele linie met een (te)rijk mengsel rijdt. Of dit nu komt door meer brandstof of minder lucht, je systeem vervuilt enorm als je dit ongecontroleerd doet over het hele bereik.

Met mijn huidige euro 4 Versys is niets af te stellen of te programmeren voor dit bedrag. Als ik mijn motor nu soepeler wil laten lopen moet ik een ECU flash laten uitvoeren. Of met een powercommander gaan rijden. Het voorbeeld van €85,-was van een ouder type motor waar dit nog wel kon. Daar de vragensteller een model uit 07 heeft, ga ik ervan uit dat hier nog wel voordelig wat te programmeren valt met een run.
 
Ben an het oriënteren voor een andere motor. Nu een Aprilia Shiver 750.
Ben opzoek naar een allroad met een goede actieradius en bagage mogelijkheden.

De Versys vandaag gereden. Stuurt goed, lekker hoog, voldoende power voor wat ik wil. Zuinig met benzine en bagage oplossingen zijn heel mooi.

Wat ik niet zo fijn vond was de gasreactie. Vorig jaar op 2018 model hetzelfde, dus wilde kijken of deze daar ook last van had. Ze hebben nog glashandel afgesteld, maar hij is nogal aan-uit. Zelfs mijn Vtwin Shiver heeft dat niet zo erg. Dit maakt 30km/u in dorpjes en straatje keren vervelend.

Ik vroeg me af wat jullie daarvan vinden?
Is dit wellicht op te lossen met afstellen / ecu flash / power commander?

De Tracer 700 en Tiger 800 hadden dit namelijk niet.
 
Viel mij vorig jaar bij mijn toenmalige VERSYS 650 ook niet op... de meeste injectiefietsen hebben daar wel een beetje last van, nu al die motoren zo arm zijn afgesteld... moet wel te verhelpen zijn met een Power Commander, maar dan wellicht ten koste van de geroemde zuinigheid van de Versys 650
 
Mijn Shiver is ook een injectie fiets en behoorlijk nukkig, ook niet heel fijn te rijden met 30km/u. Nou is dit bij de Versys wel minder, maar de aan-uit van het gas is wel meer aanwezig dan bij m'n huidige Shiver. Dat is vooral bij kort werk (draaien en keren) hinderlijk.
Misschien is het anders van de modellen met de schakelindicator in het dashboard? Dat was een face-lift geloof ik. Wellicht dat 2015-2017 er geen last van heeft? Anders kan ik dat proberen natuurlijk.
 
Wie gebruikt er hier een bagagerol op zijn Versys?
Ik heb er een gekocht en ben nu aan het kijken voor een bagespin om hem vast te zetten, dat heeft Mn voorkeur. maar twijfel of dit hiermee goed zal lukken? Anders bestel ik toch maar spanbandjes
 
Mijn Shiver is ook een injectie fiets en behoorlijk nukkig, ook niet heel fijn te rijden met 30km/u. Nou is dit bij de Versys wel minder, maar de aan-uit van het gas is wel meer aanwezig dan bij m'n huidige Shiver. Dat is vooral bij kort werk (draaien en keren) hinderlijk.
Misschien is het anders van de modellen met de schakelindicator in het dashboard? Dat was een face-lift geloof ik. Wellicht dat 2015-2017 er geen last van heeft? Anders kan ik dat proberen natuurlijk.
Als hem te nukkig vind, dan ben je niet geschikt voor de Versys. Is nu eenmaal een 2-cilinder en die zijn op lage toeren nou eenmaal zenuwachtiger, dan de 3-cilinders die je noemde. Je moet er of aan wennen, of wat anders kiezen. Je kan van alles vragen, maar jij bent de gene die er last van heeft. Zoiets is puur persoonlijk.. ik heb er nooit moeite mee gehad, bij geen enkele twin die ik had...
 
Wie gebruikt er hier een bagagerol op zijn Versys?
Ik heb er een gekocht en ben nu aan het kijken voor een bagespin om hem vast te zetten, dat heeft Mn voorkeur. maar twijfel of dit hiermee goed zal lukken? Anders bestel ik toch maar spanbandjes

Ik gebruik Rokstraps, werkt perfect bij mij met tasje achterop.
 
Als hem te nukkig vind, dan ben je niet geschikt voor de Versys. Is nu eenmaal een 2-cilinder en die zijn op lage toeren nou eenmaal zenuwachtiger, dan de 3-cilinders die je noemde. Je moet er of aan wennen, of wat anders kiezen. Je kan van alles vragen, maar jij bent de gene die er last van heeft. Zoiets is puur persoonlijk.. ik heb er nooit moeite mee gehad, bij geen enkele twin die ik had...

Dat begrijp ik dat het persoonlijk is. Vond het gewoon typisch. Want heb meerdere twins gehad en dit is de eerste waarbij het me erg opviel.
 
Ze hebben allemaal een nukkig karakter en ze rijden allemaal zenuwachtig op lage snelheden. Dat is twin-life... ;)
 
Zoals beloofd het verbruik met de O2 eliminator. 270 km greden, 12.5 liter verbruikt is dus 1:21.6 acceptabel in mijn ogen.
 
Hallo allemaal

Een Versys 650 staat al een tijdje op mijn verlanglijstje als volgende fiets. Dit forum topic heb ik al redelijk uitgeplozen en inmiddels heb ik ook al een stukje op een 2007 model mogen rijden. Een enorme haast heb ik niet. Dus ik was van plan zo af en toe even te kijken op de gebruikelijk occasionwebsites of er een goede deal te vinden is.

Nu kom ik op MP deze tegen. Vergelijkbare aanbiedingen (bouwjaar, kilometerstand, aankleding) liggen normaal qua vraagprijs al snel zo'n anderhalf a tweeduizend euro hoger. De catch is echter dat de fiets in België te koop aangeboden wordt. Maar zelfs wanneer ik een paar honderd euro aan keuringskosten, BPM en transport er bij optel, lijkt dit een goede deal.

Toch voelt het allemaal wat minder vertrouwd, dan een motor gewoon in Nederland aan te schaffen. De verkoper is pas net actief op MP, de prijs ligt opvallend laag.

Wat is jullie gedachte? Gelijk voor gaan? Of rustig even wachten op een vergelijkbare deal in Nederland? Alvast bedankt!
 
In België is dit toch geen extreem lage prijs voor een 9 jaar oude Versys met deze kilometerstand, hoor...

Hij ziet er alleen niet goed verzorgd uit en daarom zou IK hem niet nemen...

Als een verkoper niet eens de moeite neemt om zijn motor even een wasbeurtje te geven, dan pleit dat niet voor zijn zorgzaamheid...
 
Laatst bewerkt:
Geheel eens met bovenstaande :^

En hij staat ook nog op semi-offroad banden, wat wellicht een hint is naar hoe hij gebruikt is.
Ik zou deze aan mij voorbij laten gaan op basis van de staat zoals hij er uit ziet op de foto.

Los van deze motor hoeft import inderdaad geen rocket science te zijn. Toevallig zaterdag een Gladius gekocht in Duitsland voor een vriendin.
Een verglijkbare (ABS, Kleur, Historie) was in Nederland moeilijk te vinden, dus dan maar over de grens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan