Wat ik met de vergelijking choke bedoelde was dat je over de hele linie met een (te)rijk mengsel rijdt. Of dit nu komt door meer brandstof of minder lucht, je systeem vervuilt enorm als je dit ongecontroleerd doet over het hele bereik.Choke verminderd lucht, boosterplug zorg voor meer brandstof omdat de motor denkt dat het kouder is.
Volgens mij vorig jaar hier ook al besproken. Toen kwamen we ook tot de conclusie dat een ECU remap een betere oplossing is dan een boosterplug, maar ook een veel duurdere.
Ik ben trouwens wel benieuwd wat er voor die € 85,- gedaan is.
Voor zover ik weet kun je weinig afstellen aan een Versys tenzij je een separate ECU zoals een powercommander gaat plaatsen. Omdat de ECU van een versys niet programmeerbaar zou zijn. Zou je toe kunnen lichten wat er bij jou gedaan is?
Met mijn huidige euro 4 Versys is niets af te stellen of te programmeren voor dit bedrag. Als ik mijn motor nu soepeler wil laten lopen moet ik een ECU flash laten uitvoeren. Of met een powercommander gaan rijden. Het voorbeeld van €85,-was van een ouder type motor waar dit nog wel kon. Daar de vragensteller een model uit 07 heeft, ga ik ervan uit dat hier nog wel voordelig wat te programmeren valt met een run.