Kawasaki versys 650 deel 4

Ok dan , waarom van en Versys 1000 naar een 650 dan , vanwege de wendbaarheid van de 650 of vond je de 1000 te zwaar dan , zelf ook voor een 650 gaan kijken maar bij mij is het de 1000 geworden omdat ik veel met vrouw lief achter op rijd dus was de 650 te licht en ook te klein om met zijn tweetjes te kunnen rijden .

Het meisje vind achterop meerijden niks, ik reed de 1000 verder puur voor woon-werk. Hiervoor vond ik de 1000 net even te log. Daarnaast miste ik wat bij de 1000. Vermogen zat hoor, maar qua bochtenwerk en beleving daagt hij me niet uit.
De 650 stuur je met 2 vingers in je neus door de file heen, rijdt daarmee nog makkelijker dan de 1000. Voor de spielerei en beleving stap ik wel op mijn Duc S4R:]
 
Goed dat je het even nagevraagd hebt toch. Ik heb de set zelf ook in werkendam laten monteren alleen heb ik de voor veer ook laten doen. Misschien zit daar een verschil.
 
Mag ik een zoekopdracht uitzetten?
Aangezien hier de Versys 650 liefhebbers te vinden zijn *D

Ik ben op zoek naar een Versys 650. Minimaal 2007, max. 40.000 km op de teller.
Bonuswensen: (top)koffer, windschermverhoger (spoiler), handvatverwarming en onderkuip.

Mocht iemand iets in de aanbieding hebben, zie ik een PB graag tegemoet!
 
Mag ik een zoekopdracht uitzetten?
Aangezien hier de Versys 650 liefhebbers te vinden zijn *D

Ik ben op zoek naar een Versys 650. Minimaal 2007, max. 40.000 km op de teller.
Bonuswensen: (top)koffer, windschermverhoger (spoiler), handvatverwarming en onderkuip.

Mocht iemand iets in de aanbieding hebben, zie ik een PB graag tegemoet!

Zou gewoon op MP kijken. Staan er genoeg.
 
Mag ik een zoekopdracht uitzetten?
Aangezien hier de Versys 650 liefhebbers te vinden zijn *D

Ik ben op zoek naar een Versys 650. Minimaal 2007, max. 40.000 km op de teller.
Bonuswensen: (top)koffer, windschermverhoger (spoiler), handvatverwarming en onderkuip.

Mocht iemand iets in de aanbieding hebben, zie ik een PB graag tegemoet!

Voor een goede prijs is alles te koop O-)O-)

Onderkuip heb ik volgens mij nog nooit gezien op een versys?
 
Voor een goede prijs is alles te koop O-)O-)

Onderkuip heb ik volgens mij nog nooit gezien op een versys?

Haha ja, ik heb natuurlijk wel een budget :YY

En ik zie nu inderdaad dat alle Versys 650 modellen dat hebben. Zo'n beschermkap aan de onderkant.
Dat vind ik mooi!
 
Vandaag de tank op mijn Versys volgegooid met euro98, ipv 95... Na het wegrijden viel het meteen iets op. Het blok lijkt er veel 'smeuïger' op te lopen; pakt onderin lekkerder op, leek wat vlotter op toeren te komen en je kon zonder protest 54km/u rijden in de 4. Was een beetje verbaasd door het verschil to be honest. Zijn er meer mensen met deze ervaring?

Ik stond al op het punt om een Boosterplug aan te schaffen om de machine (die ik nog maar korte tijd heb) een iets soepeler gasrespons te geven. Maar als mijn ervaring met E98 niet tussen de oren zat. Dan tank ik dat gewoon wat vaker...

Hoop echt dat ik het me het verschil niet heb ingebeeld. :$
 
Dat beeld je jezelf zeker niet in. In bijvoorbeeld 98 van BP zit geen Ethanol. Dus heb je geen vluchtige verdunning in je benzine. Ook goed voor een winterstop. Als je je motor en jezelf eens echt wilt verwennen moet je eens Competition 102 tanken. Wel iets duurder, maar dan draait je motor pas echt mooi. Dat is de ouderwetse benzine zoals deze vroeger werd verkocht. Ruikt ook anders. Je rijdt dan meer kilometers op een liter.
 
Als je je motor en jezelf eens echt wilt verwennen moet je eens Competition 102 tanken.

Bedankt voor het bevestigen van mijn vermoeden! Ik moet nog veel leren merk ik, dit forum en dit soort reacties zijn awesome. Thanks!
Net even opgezocht of dat Competition 102 bij mij in de buurt te verkrijgen is; en jawel! Ga ik een keer proberen :)
 
Vandaag de tank op mijn Versys volgegooid met euro98, ipv 95... Na het wegrijden viel het meteen iets op. Het blok lijkt er veel 'smeuïger' op te lopen; pakt onderin lekkerder op, leek wat vlotter op toeren te komen en je kon zonder protest 54km/u rijden in de 4. Was een beetje verbaasd door het verschil to be honest. Zijn er meer mensen met deze ervaring?

Ik stond al op het punt om een Boosterplug aan te schaffen om de machine (die ik nog maar korte tijd heb) een iets soepeler gasrespons te geven. Maar als mijn ervaring met E98 niet tussen de oren zat. Dan tank ik dat gewoon wat vaker...

Hoop echt dat ik het me het verschil niet heb ingebeeld. :$


die boosterplug is wel een aanrader hoor , ik rijd er zelf ook mee
 
die boosterplug is wel een aanrader hoor , ik rijd er zelf ook mee

Ik denk dat ik die uiteindelijk ook wel wil aanschaffen. Echter een aantal andere opties hebben iets meer prioriteit (handvatverwarming, GPS), dus het zal nog even op zich laten wachten.
Rijd je ook wel eens met E98 in de tank? En heb je dat ook wel eens gedaan voor je je Versys had voorzien van een boosterplug?
 
Een boosterplug doet volgens mij alsof het kouder is, c waardoor over de hele linie je motor rijker komt te staan. Dit kan lekker rijden, maar vraag mij af of dit nu zo goed is. Alsof je altijd met je choke uit rijdt. Waarom niet een run op een testbank en afstellen, zodat hij op het toerental waar hij dipt rijkere afstelling? Ik was toen 85,- kwijt
 
Ik tank alleen maar de 98 met mijn 2 wielers , ook de vorige alleen maar 98 getankt ,is misschien iets duurder maar heb ik er voor over , ook mijn dealer adviseert 98 te tanken en de 95 links te laten liggen .
 
Ik denk dat ik die uiteindelijk ook wel wil aanschaffen. Echter een aantal andere opties hebben iets meer prioriteit (handvatverwarming, GPS), dus het zal nog even op zich laten wachten.
Rijd je ook wel eens met E98 in de tank? En heb je dat ook wel eens gedaan voor je je Versys had voorzien van een boosterplug?

ik rijd nooit met 95 , altijd 98 met al mijn motors dus ook met de versys toen de motor 1 maand oud was heb ik de boosterplug erop gezet , zelfs mijn dealer rade me aan om steeds 98 te tanken
 
Uhhh , boosterplug , zelf nog nooit van gehoord , wat doet dit precies als ik vragen mag .
 
Uhhh , boosterplug , zelf nog nooit van gehoord , wat doet dit precies als ik vragen mag .
Een boosterplug doet volgens mij alsof het kouder is, c waardoor over de hele linie je motor rijker komt te staan. Dit kan lekker rijden, maar vraag mij af of dit nu zo goed is. Alsof je altijd met je choke uit rijdt. Waarom niet een run op een testbank en afstellen, zodat hij op het toerental waar hij dipt rijkere afstelling? Ik was toen 85,- kwijt
 
Een boosterplug doet volgens mij alsof het kouder is, c waardoor over de hele linie je motor rijker komt te staan. Dit kan lekker rijden, maar vraag mij af of dit nu zo goed is. Alsof je altijd met je choke uit rijdt. Waarom niet een run op een testbank en afstellen, zodat hij op het toerental waar hij dipt rijkere afstelling? Ik was toen 85,- kwijt

Goed punt. De website van Boosterplug bied best wat info en diverse gebruikers zijn nogal enthousiast over deze gadget. Dus ik geloof niet meteen dat het schadelijk is.
Natuurlijk beaamt Boosterplug.com dit. Dat is niet verwonderlijk (Wij van WC eend...). Ik leid hier wel uit af dat het van belang is de plug aan te schaffen die specifiek voor jou type fiets is bedoeld (je kunt er achteraf niks aan de instelling van de boosterplug aanpassen).

Wellicht heb ik wat te snel de conclusie getrokken dat een testbank run nogal prijzig is (300+ euro). En dat vind ik wat overdreven. Ik ben namelijk niet op zoek naar meer vermogen, maar naar meer 'smoothness'.
Iemand tips voor een testbank run? Regio Enschede/Twente
 
In jouw geval misschien een betere optie om te proberen is deze O2 Eliminator van Dynojet.
De werking is hetzelfde als van de Boosterplug en als jouw Versys van 2007 wat bokkig is,
kan dit een prima oplossing zijn om wat "smoothness" toe te voegen...…...
De montage is reuze eenvoudig, je hoeft geen bedrading los te knippen, deze klik je namelijk zo in de stekker
van je O2 sensor en de sensor zelf blijft gewoon in je katalysator (uitlaat) zitten.
En een stukkie goedkoper ook......

 
Laatst bewerkt:
In jouw geval misschien een betere optie om te proberen is deze van Dynojet.



Hmmm vraag me af of deze gadget hetzelfde effect heeft als de boosterplug. Als ik het goed begrijp (na wat gegoogel) zorgt zo'n dynojet 02 sensor er vooral voor dat de standaard aanwezige 02 sensor niet tegen je powercommander mapping in loopt te klieren. Je kunt zo'n powercommander installeren, een coole mapping bouwen en dan tegengewerkt worden door een overactieve 02 sensor. De dynojet 02 sensor omzeilt dit.
De boosterplug houd de temperatuursensor van je luchtinlaat voor de gek. Doet dus werkelijk iets anders. Het beoogde effect (meer smoothness) zou in mijn ogen hetzelfde kunnen zijn. Maar is geen garantie voor.
De boosterplug doet wat ie belooft (als ik de tevreden gebruikers moet geloven.)

Er zijn zoveel opties, misschien dat ik die dynojet wel bestel. Voor 2 tientjes val je je er ook geen buil aan. Bedankt voor de tip!
 
Goed punt. De website van Boosterplug bied best wat info en diverse gebruikers zijn nogal enthousiast over deze gadget. Dus ik geloof niet meteen dat het schadelijk is.
Natuurlijk beaamt Boosterplug.com dit. Dat is niet verwonderlijk (Wij van WC eend...). Ik leid hier wel uit af dat het van belang is de plug aan te schaffen die specifiek voor jou type fiets is bedoeld (je kunt er achteraf niks aan de instelling van de boosterplug aanpassen).

Wellicht heb ik wat te snel de conclusie getrokken dat een testbank run nogal prijzig is (300+ euro). En dat vind ik wat overdreven. Ik ben namelijk niet op zoek naar meer vermogen, maar naar meer 'smoothness'.
Iemand tips voor een testbank run? Regio Enschede/Twente

Oei! 😏
 
Een boosterplug doet volgens mij alsof het kouder is, c waardoor over de hele linie je motor rijker komt te staan. Dit kan lekker rijden, maar vraag mij af of dit nu zo goed is. Alsof je altijd met je choke uit rijdt. Waarom niet een run op een testbank en afstellen, zodat hij op het toerental waar hij dipt rijkere afstelling? Ik was toen 85,- kwijt

Choke verminderd lucht, boosterplug zorg voor meer brandstof omdat de motor denkt dat het kouder is.
Volgens mij vorig jaar hier ook al besproken. Toen kwamen we ook tot de conclusie dat een ECU remap een betere oplossing is dan een boosterplug, maar ook een veel duurdere.

Ik ben trouwens wel benieuwd wat er voor die € 85,- gedaan is.
Voor zover ik weet kun je weinig afstellen aan een Versys tenzij je een separate ECU zoals een powercommander gaat plaatsen. Omdat de ECU van een versys niet programmeerbaar zou zijn. Zou je toe kunnen lichten wat er bij jou gedaan is?
 
In jouw geval misschien een betere optie om te proberen is deze O2 Eliminator van Dynojet.
De werking is hetzelfde als van de Boosterplug en als jouw Versys van 2007 wat bokkig is,
kan dit een prima oplossing zijn om wat "smoothness" toe te voegen...…...
De montage is reuze eenvoudig, je hoeft geen bedrading los te knippen, deze klik je namelijk zo in de stekker
van je O2 sensor en de sensor zelf blijft gewoon in je katalysator (uitlaat) zitten.
En een stukkie goedkoper ook......


Werking zelfde als een boosterplug lijkt me niet? Dit zorg er alleen voor dat je systeem niet meer bijregelt op basis van je uitlaatgas.
Wat prima is als je met een powercommander rijdt, maar wat het toevoegt zonder powercommander is mij onduidelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan