snarf61
MF veteraan
Hi, ik heb dezelfde knippers gemonteerd ,relais is niet nodig er zitten weerstanden in de knippersNetjes hoor , heb je ook het knipper relais moeten vernieuwen .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hi, ik heb dezelfde knippers gemonteerd ,relais is niet nodig er zitten weerstanden in de knippersNetjes hoor , heb je ook het knipper relais moeten vernieuwen .
Ja, relais ook nieuw, zonder weerstandenNetjes hoor , heb je ook het knipper relais moeten vernieuwen .
rik dit is voor een 650
rik dit is voor een 650
rik die van een 1000 zit onder de bovenste linker kapMmm is het niet universeel dan ? ik heb het erbij gezet, je bent wakker blijkbaar.
Heb deze ook nog liggen 60 euroMag dat kosten?
Zou je zo zeggen, ja.Vooral verbazend dat je dealer dit zelf niet heeft opgemerkt bij de vorige onderhoudsbeurten...
Tandwiel/ketting "probleempje"
Ik heb nu net het nieuwe ( JT met rubberen demper als OEM) tandwiel binnen, en ga na vergelijken er dus aan de binnenzijde 1 of 2 mm afdraaien ( moet ff goed meten hoe breed de ketting binnenzijde is).
Als ik het goed inschat is het gladde deel/bus van de uitkomende as waar het tandwiel tegenaan gedrukt wordt te lang.
De foto's zijn niet heel duidelijk , maar wel is te zien dat de binnenzijde van de schakels afgerond/ingesleten blank is aan de blokzijde.
misschien achtertandwiel niet in lijn met de voorste tandwielVOUTJE
Tandwiel moet natuurlijk naar buiten, hij moet richting de "vettige zijde", dus een schijf van 1 mm ertussen aan de binnen zijde tegen de bus.
Ik had nog ff gekeken of deze mss in de partslist staat, niet dus.
Wat erop/-aan moet zitten, zit erop/-aan, dus oem zit er geen ring tussen
.....................................a.g.v. het niet recht lopen van de ketting, terwijl het achterwiel er wel recht in staat/stond ......................................misschien achtertandwiel niet in lijn met de voorste tandwiel
[.....................................a.g.v. het niet recht lopen van de ketting, terwijl het achterwiel er wel recht in staat/stond ......................................
ik denk dat je gelijk heb daarom heb ik dit handige tooltjeHet is moeilijk te zien op foto,maar ik vermoed dat het achterwiel mss niet juist in lijn staat.Als je uw ketting spant is het moeilijk om juist te werken met de streepjes op de achterbrug.Ik gebruik altijd schuifmaat om juister af te stellen maar is ook niet 100%.Als je de moer van de achteras vast zet kan het achterwiel weer wat verschoven zijn.Heb ook aan 1 kant vh voorste tandwiel dat de ketting raakt. Is nu mijn 2de versys en met de eerste was het ook.Heb met de beide versysen ketting en tandwielen vervangen rond de 30000km.
Heb je het scherm al binnen / gemonteerd .
Om verschuiven te voorkomen/beperken draai ik de moer eerst los, en dan weer een beetje vast, zodat ik weerstand heb met spannen..Als je de moer van de achteras vast zet kan het achterwiel weer wat verschoven zijn.Heb ook aan 1 kant vh voorste tandwiel dat de ketting raakt. Is nu mijn 2de versys en met de eerste was het ook.Heb met de beide versysen ketting en tandwielen vervangen rond de 30000km.
Welk systeem ?Om verschuiven te voorkomen/beperken draai ik de moer eerst los, en dan weer een beetje vast, zodat ik weerstand heb met spannen.
Áls je toevallig te ver gesteld hebt => de moer lossen, beide spanners een stukje terug draaien => het wiel met de hand terug naar voren duwen/slaan => moer weer een beetje vast draaien en spannen.
Normaal gesproken haal ik toch wel de 40k met een ketting en tandwielen (allemaal motoren met ca. 100-120pk en ca. 100Nm). Vaak is het zo dat het vóór tandwiel sneller verslijt als achter, en dus de ketting ook vernaggelt, daarom heb ik nu een nieuwe voortandwiel geregeld, en ga proberen de 50k of meer met de ketting te halen.
Ik heb er wel een Mccoi automatisch kettingsmeersysteem met regensensor op zitten welk vaker smeert navenant de snelheid toeneemt en/of de weg nat is.