Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Maar wellicht ook Made in China....:)

Jongens, jongens eerst ff de site bekijken dan pas evt. "janken"B|B|B|B|

Vooroordelen, vooroordelen...:(:(:(:(:(:(:(

Je dient de printplaat zelf te solderen met de onderdelen ( McCoi-OnlineShop - ...für Kettenöler)
Dus GEEN prefab- China spul of Alie.
Werkt gewoon goed in de 2 jaar dat ik hem gebruik.
In een test van 2010 gaf Motoplus aan dat dit het beste systeem was, en dat tegen de grote jongens als Scottoiler en nog een paar, dus zo héél slecht zal ie niet zijn.
Inmiddels zijn alle systemen natuurlijk wel een beetje ge-updated, evenals de Mccoi:Y

En gebruikers van "hand-bediende systemen kunnen wel zeggen dat ze het zelf met de hand beter kunnen, maar dat is gewoon B*llsh*t.
Een automatisch systeem wat snelheids- en afstands afhankelijk én evt. met regensensor (eigen keuze) wordt aangestuurd, kun je zelf NOOIT beter regelen, als het eenmaal is ingesteld.
 
Jongens, jongens eerst ff de site bekijken dan pas evt. "janken"B|B|B|B|

Vooroordelen, vooroordelen...:(:(:(:(:(:(:(

Je dient de printplaat zelf te solderen met de onderdelen ( McCoi-OnlineShop - ...für Kettenöler)
Dus GEEN prefab- China spul of Alie.
Werkt gewoon goed in de 2 jaar dat ik hem gebruik.
In een test van 2010 gaf Motoplus aan dat dit het beste systeem was, en dat tegen de grote jongens als Scottoiler en nog een paar, dus zo héél slecht zal ie niet zijn.
Inmiddels zijn alle systemen natuurlijk wel een beetje ge-updated, evenals de Mccoi:Y

En gebruikers van "hand-bediende systemen kunnen wel zeggen dat ze het zelf met de hand beter kunnen, maar dat is gewoon B*llsh*t.
Een automatisch systeem wat snelheids- en afstands afhankelijk én evt. met regensensor (eigen keuze) wordt aangestuurd, kun je zelf NOOIT beter regelen, als het eenmaal is ingesteld.
En gemakkelijk te plaatsen ?
 
[QUOTE="str(sp)eet(d)fighter, post: 28977150, member: 11664]

En gebruikers van "hand-bediende systemen kunnen wel zeggen dat ze het zelf met de hand beter kunnen, maar dat is gewoon B*llsh*t.
Een automatisch systeem wat snelheids- en afstands afhankelijk én evt. met regensensor (eigen keuze) wordt aangestuurd, kun je zelf NOOIT beter regelen, als het eenmaal is ingesteld.[/QUOTE]
Ik heb nu een osco(handbediend) met dualinjector van scotoiler gecombineerd.Ik denk dat ik het beter kan regelen dan het automatische systeem.Ik heb een scottoiler gehad op mijn Suzuki die op vacuum was aangesloten.Daar moest ik toch regelmatig her instellen door de buitentemperatuur.Bij warme temperaturen smeerde het teveel en bij koude temperatuur te weinig omdat het invloed heeft op de vloeibaarheid vh smeermiddel.Dat is mijn ervaring maar de regensensor is wel al een pluspunt bij uw systeem.
 
[QUOTE="str(sp)eet(d)fighter, post: 28977150, member: 11664]

Ik heb nu een osco(handbediend) met dualinjector van scotoiler gecombineerd.Ik denk dat ik het beter kan regelen dan het automatische systeem.Ik heb een scottoiler gehad op mijn Suzuki die op vacuum was aangesloten.Daar moest ik toch regelmatig her instellen door de buitentemperatuur.Bij warme temperaturen smeerde het teveel en bij koude temperatuur te weinig omdat het invloed heeft op de vloeibaarheid vh smeermiddel.Dat is mijn ervaring maar de regensensor is wel al een pluspunt bij uw systeem.

In het mccoi systeem zit een puls pompje. Dus hij pompt niet constant, maar met, navenant de instelling een aantal pompslagen.
Er zit ook dikke ( Stihl Synthplus kettingzaag) olie in.
 
Laatst bewerkt:
Jongens, jongens eerst ff de site bekijken dan pas evt. "janken"B|B|B|B|

Vooroordelen, vooroordelen...:(:(:(:(:(:(:(

Je dient de printplaat zelf te solderen met de onderdelen ( McCoi-OnlineShop - ...für Kettenöler)
Dus GEEN prefab- China spul of Alie.
Werkt gewoon goed in de 2 jaar dat ik hem gebruik.
In een test van 2010 gaf Motoplus aan dat dit het beste systeem was, en dat tegen de grote jongens als Scottoiler en nog een paar, dus zo héél slecht zal ie niet zijn.
Inmiddels zijn alle systemen natuurlijk wel een beetje ge-updated, evenals de Mccoi:Y

En gebruikers van "hand-bediende systemen kunnen wel zeggen dat ze het zelf met de hand beter kunnen, maar dat is gewoon B*llsh*t.
Een automatisch systeem wat snelheids- en afstands afhankelijk én evt. met regensensor (eigen keuze) wordt aangestuurd, kun je zelf NOOIT beter regelen, als het eenmaal is ingesteld.

Poehee het lijkt erop dat je echt pissed off bent, ik mag toch hopen dat je het een beetje sarcastisch bedoeld.:P
De Scottoiler lijkt me makkelijker op de Versys te bouwen met zijn vacuum systeem, niets solderen, ik smeer de ketting altijd met de hand.
 
En gemakkelijk te plaatsen ?

Ja, zodra iemand (IK ??) bedacht heeft hoe en waar alle elementen te plaatsen, is het niet meer zo moeilijk natuurlijk.

Foto 1 => de "computer" en linksonder ( met het blinkende kopje van een boutje) de pomp.
Foto2 => het tankje, in mijn geval 100ml (besteld i.p.v. 150ml om deze beter te kunnen plaatsen op mijn (vorige) Triumph Tiger 1050). Nu ook ideaal wat grootte betreft en dus gemakkelijker te plaatsen. Hij staat op een hoekprofieletje bevestigd aan het achterste ophangpunt/steun van de middenbok. ( tussen blok en ophangpunt, dan hoef je de bout er niet helemaal uit te draaien, want dan dondert hij zeer wss om-O-:$;);). Als de kappen erop zitten zijn de slangetjes minder zichtbaar.:)
Foto 3 => De bevestiging van de naald bij het achtertandwiel met zelfklevende ty-wrap houders/steuntjes
 

Bijlagen

  • mccoi1.jpg
    mccoi1.jpg
    565 KB · Weergaven: 7
  • mccoi2.jpg
    mccoi2.jpg
    756,5 KB · Weergaven: 10
  • mccoi3.jpg
    mccoi3.jpg
    397,6 KB · Weergaven: 7
Poehee het lijkt erop dat je echt pissed off bent, ik mag toch hopen dat je het een beetje sarcastisch bedoeld.:P

Ja, is niet persoonlijk bedoeld, maar soms wordt ik er een beetje moe van.:Y:).

De Scottoiler lijkt me makkelijker op de Versys te bouwen met zijn vacuum systeem, niets solderen, ik smeer de ketting altijd met de hand.
Je moet er ook een beetje een uitdaging in zien natuurlijk. Maar het vacuüm systeem van de Scottoiler is ook niet ideaal zo schrijft men hier boven, en ik denk dat zolang de motor draait, hij ook olie geeft, als hij niet snelheids- of afstands afhankelijk is..:/ Dat is dus bij deze niet zo:N
 
Ja, is niet persoonlijk bedoeld, maar soms wordt ik er een beetje moe van.:Y:).

Gelukkig maar, ik weet zeker dat men loopt te grappen.

Je moet er ook een beetje een uitdaging in zien natuurlijk. Maar het vacuüm systeem van de Scottoiler is ook niet ideaal zo schrijft men hier boven, en ik denk dat zolang de motor draait, hij ook olie geeft, als hij niet snelheids- of afstands afhankelijk is..:/ Dat is dus bij deze niet zo:N

Ik heb werkelijk geen idee, ik heb nog nooit zoiets gebruikt, zoals ik al zei "1x per jaar cleanen en indien nodig steeds met de spuitbus erover heen".
Op eBay kost zo'n scottoiler ook geen bulk met geld, misschien dit jaar samen met nog wat andere kleine updates aan mijn Versys, ik zie wel.:Y
 
Je moet er ook een beetje een uitdaging in zien natuurlijk. Maar het vacuüm systeem van de Scottoiler is ook niet ideaal zo schrijft men hier boven, en ik denk dat zolang de motor draait, hij ook olie geeft, als hij niet snelheids- of afstands afhankelijk is..:/ Dat is dus bij deze niet zo:N

Solderen lukt nog wel denk ik alhoewel het lang geleden is, ik doe lui en heb een Scottoiler Vsystem besteld in het Enge land via eBay.
s-l500.jpg
s-l1600.jpg

Gewoon omdat ik nieuwsgierig ben.;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik verkies de droge kettingspray van S100 ... geen geklieder en geen vuile achtervelg.
Op letterlijk 20 seconden gepiept en lange levensduur van de ketting (op mijn andere fietsen... mijn huidige VERSYS 1000 van 2018 is nog te jong)..

Ja hoor en daar ben ik het helemaal mee eens, goed spul ik gebruik het ook al vele jaren, ik ben gewoon lui/oud aan het worden. ;)
 
Vind het een mooie motor om te zien , maar vind toch model 2 (2015 -2018) mooier om te zien (uiterlijk he) , vind zelf het spitsige onder de koplampen niet mooi , het groen wat onder het zadel het zadel zit dat is wel mooi , zou ik ook wel willen
 
Persoonlijk zou ik geen € 3.000 méér uitgeven voor het SE-model...

Ofwel betaal je bewust behoorlijk wat minder voor een oerdegelijke, comfy basis-hoogpoter als de gewone VERSYS 1000 , ofwel betaal je de hoofdprijs voor de SE-versie, maar dan zou ik (persoonlijk) meteen ook wat verder gaan voor een" topfiets", zoals de BMW R1250GS, de KTM 1290 SAS , of dergelijke....

Het verschil in prijs is dan meteen niet meer zo groot en dan speel je toch, ook qua vermogen, in een andere categorie...

Ik vraag me dus af of KAWASAKI hier geen verkeerde doelgroep voor ogen heeft met de, ongetwijfeld uitstekende maar dure, SE-versie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan