Kawasaki GPZ 500 S - We Crossen door in Deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er was toch een hoekje gereserveerd voor de GPZ-meeting bij de MFMM begin mei? :P
Is een mini-meeting op de mega-meeting niet een beetje lastig (er is toch al zoveel te zien en te beleven)?
Lijkt me leuker om met de GPZ's op een andere zondag een keer te gaan rijden.
 
rob wij hebben de zelfde mening ,maar goed meeste stemmen gelden natuurlijk..
ik zelf werk in de beveiliging en mijn tijd is toch al begrensd.
zondag is voor mij top .
 
Jullie hebben gelijk hoor,

maar het is ooit als alternatief geopperd omdat andere initiatieven telkens niet zo van de grond komen. })


:+
 
Hallo! ben een beetje aan het rondkijken voor een leuk goedkoop GPZ'je maar nu las ik dat er nogal VAAK kleppen gesteld moeten worden.. hoe zit dit precies? En om de hoeveel km moet dit gebeuren?

is dit makkelijk zelf te doen?
 
tis zelf te doen, en ik laat het doen om de 15000 km. dus met vaak valt wel mee.

btw: de bout is verwijdert. *O* moet nog wel een stukje uitboren, maar dat is peanuts.


kwam er wel achter dat de andere steun los hing : moer verloren -O-


_O-
 
Hallo! ben een beetje aan het rondkijken voor een leuk goedkoop GPZ'je maar nu las ik dat er nogal VAAK kleppen gesteld moeten worden.. hoe zit dit precies? En om de hoeveel km moet dit gebeuren?

is dit makkelijk zelf te doen?
Hee, wat is vaak? Haynes zegt om de 10.000km controleren en eventueel stellen. Er is geen betrouwbare manier om van buiten af de klepspeling te controleren, dus die kleppendeksel zal er toch om de zoveel tijd af moeten.

Als jij boutjes los- en vast kan draaien en een beetje nauwkeurig kan werken...dan kan jij dat zelf. Je hebt geen shims nodig, alleen voelermaatjes. Kleppen stellen is goed te combineren met het andere vaste onderhoud (luchtfilter schoonmaken, koelvloeistof vervangen, kabels smeren en stellen, carbs synchroniseren etc).

Een GPZ500s is niet duur/moeilijk/onbetrouwbaar, mits ie goed onderhouden wordt. Let bij de aanschaf in ieder geval op de volgende zaken:

- ketting en tandwielen: hoe lang zitten ze er al op en hoe staat het er nu bij? Een nieuwe kettingset kost +/- 100 euro, exclusief montage.
- banden: hoe lang gaan ze al mee (zowel kilometers als tijd), hoeveel profiel zit er nog op, zijn ze mooi rond of vierkant (vierkante banden = beroerd sturen), is het rubber oud en uitgedroogd of nog lekker kleverig? Een set nieuwe banden gaat je tussen de 240 en 280 euro kosten inclusief montage.
- uitlaatbochten: kijk en luister goed naar de balanspijp tussen de twee uitlaatbochten, onder het motorblok. Dit ding is het eerste dat gaat doorrotten. Repareren is soms mogelijk, een set nieuwe uitlaatbochten kost 200 euro exclusief montage. Een heel nieuw uitlaatsysteem gaat toch wel richting de 350 euro, exclusief montage.
- wanneer heeft de motor onderhoud gehad, en wat is er precies gedaan? Een grote beurt bij een motorzaak kan je volgens mij aardig wat euries kosten.

Dat is allemaal wisselgeld voor de gemiddelde Ducati-rijder, maar als jij shopt voor een goedkope GPZ ben je vast niet blij met een fiets die in het eerste jaar z'n aanschafprijs aan achterstallig onderhoud opslokt :)

De GPZ500s van 1988 tot 2000-zoveel is in essentie dezelfde fiets. In 1994 kreeg het ding een andere kuip, grotere wielen (17" ipv 16"), een schijfrem achter, verwarmde carburateurs, een iets sportievere zithouding (meen ik!). De EX500 of Ninja 500 is de Amerikaanse uitvoering, dus dat zijn geimporteerde fietsen. Uiteindelijk maakt het niet superveel uit.

Als je nog meer vragen hebt: shoot! Koop een GPZ :]
 
Laatst bewerkt:
Oja, nog een tip: neem de tijd om je GPZ te kopen. Soms is er gewoon een tijdje geen fatsoenlijk aanbod (ik zou geen 2250 betalen voor zoiets). Als je dagelijks marktplaats afschuimt op "gpz 500 s" en "gpz500s" krijg je een goed idee van wat het mag kosten. De goeie koopjes staan er maar een paar dagen, de slechte of overpriced fietsen houden het wel een maand of twee vol.
 
Laatst bewerkt:
Eventueel heb ik wel een leuke en mooie GPZ (EX) voor je.
Op dit moment ben ik nog bezig met een RVS uitlaatsysteem voor een forumlid, dus heb ik hem nog even nodig voor het pas maken.

Daarna mag hij wat mij betreft weer weg omdat ik ook nog een Speedtriple en een NTV heb staan.
Deze GPZ heeft een nieuw blok gekregen (van het oude was het bigendlager vastgelopen). Alle vloeistoffen zijn dus vervangen.
Verder zit er een uitlaat onder om door een ringetje te halen. Zitten zeer goede Jama vervangingsdempers onder die je tegemoet glimmen.
Remmen zijn als nieuw.
Kettingset is als nieuw
Banden zijn gewoon echt nieuw!
Ander kuipruitje met flipup.
Verder helemaal in orde!


Ik zeg. €1200,- en je rijd zeker het eerste seizoen probleemloos.
Als bonus krijg je er een topkofferrek met topkoffer bij.

p.s. de demper op de foto zit er dus niet op. Die is voor het pas maken van de RVS set. En nee....die vlekken onder de motor zijn niet van deze EX! :9
full
 
Laatst bewerkt:
mmm leuke GPZ !

Ik moet er allemaal even over nadenken.. ben ook nog bezig met een NTV650 waar ik morgen bij ga kijken en daar heb ik toch eerlijk gezegd dat meer "feeling" bij (zeker als er een monster kont op gaat)..

ik laat het weten ;)
 
mmm leuke GPZ !

Ik moet er allemaal even over nadenken.. ben ook nog bezig met een NTV650 waar ik morgen bij ga kijken en daar heb ik toch eerlijk gezegd dat meer "feeling" bij (zeker als er een monster kont op gaat)..

ik laat het weten ;)

Anders heb ik mettertijd ook een Hawk GT650 met Monstertank én kont in de aanbieding. Alleen komt die wel wat hoger in prijs uit gezien de ombouwkosten die er bij komen. Heb dat ook al eens met een NTV gedaan....
resultaat?
full
 
Gegroet gzp'ers :),

Ik heb een vraag.

M'n vriendin heeft afgelopen vrijdag een mooie GPZ 500S gekocht :)

Maar 1 knipperlicht aan de voorzijde is kapot.

Dus nu vraag ik mij af of iemand van jullie toevallig nog een originele voor-knipper heeft liggen?
Zoja dan hoor ik graag wat voor bedag je ervoor wilt hebben!

Alvast bedankt, groeten Chris
 
Vandaag de motor maar weer eens 'uitgelaten' en gelukkig deed alles het ondanks de vrieskou en een maand of 2,5 stilstaan nog prima! Starten ging niet onmiddelijk maar na een paar keer aandringen ging ie toch lopen ;)

Volgende stappen (niet persé in deze volgorde):
- nu toch echt een keer een nieuw voorspatbord aanschaffen
- grote beurt laten geven
- technische cursus bij oude rijschool volgen!

@Chrisz: ik heb niets voor je helaas, wellicht is het goed voor je vraag om even te vermelden om welk type gpz het gaat (bouwjaar), zodat mensen kunnen bepalen of hun knipper daarop past. (Of zit er geen verschil in de knippers tussen de twee types... iemand?)
 
Hallo!

Na stevig opruimen kwam ik tegen:

Een topkoffer + frame voor de GPZ. Heel handig om je helm of andere spullen in te doen voor van de zomer (ander getijde mag ook).

Ik hoor wel als er interesse voor is.

Ciao

@ alle 'oude' bekende: :W
@ alle nieuwe: :W
 
Hallo!

Na stevig opruimen kwam ik tegen:

Een topkoffer + frame voor de GPZ. Heel handig om je helm of andere spullen in te doen voor van de zomer (ander getijde mag ook).

Ik hoor wel als er interesse voor is.

Ciao

@ alle 'oude' bekende: :W
@ alle nieuwe: :W


He Aliss *O*


Hoest met je?
 
He Aliss *O*


Hoest met je?

Ja wild enzo :P

Nee gaat heel goed *D

Sorry maar ik zie dat er een pixelfout op mijn pagina is ontstaan. Je avatar kleurt heel raar geel, eigenlijk neigend naar blauw :?
What happend with zhe gele gebakje?


Hoe is het met je oudste zoon? })
Hihi ik val meteen weer in oude gewoontes O-) gek hoe je geconditioneerd blijft na al die tijden... Can't help it...

Verder ben ik nog druk met school en werken, heb ik mijn motorrijbewijs laten verlopen :X en in plaats van een roterende beweging met de ehhh rechterhand maak ik die nu met de benen. (lees: ik fiets)

Nou tot zover dan...
tevreden?

Ciao

Ow enne over 2 tot 5 weken gaat mijn bionische-terminator-McGyver-aid eruit. Dus ik verwacht wel weer een gezellige meeting en een champagne ontbijt. *O* Wat? Niet? -O-
 
Ja wild enzo :P

Nee gaat heel goed *D

Sorry maar ik zie dat er een pixelfout op mijn pagina is ontstaan. Je avatar kleurt heel raar geel, eigenlijk neigend naar blauw :?
What happend with zhe gele gebakje?


Hoe is het met je oudste zoon? })
Hihi ik val meteen weer in oude gewoontes O-) gek hoe je geconditioneerd blijft na al die tijden... Can't help it...

Verder ben ik nog druk met school en werken, heb ik mijn motorrijbewijs laten verlopen :X en in plaats van een roterende beweging met de ehhh rechterhand maak ik die nu met de benen. (lees: ik fiets)

Nou tot zover dan...
tevreden?

Ciao

Ow enne over 2 tot 5 weken gaat mijn bionische-terminator-McGyver-aid eruit. Dus ik verwacht wel weer een gezellige meeting en een champagne ontbijt. *O* Wat? Niet? -O-

Het Gele Gebakje is pleite :Y Heb er een Triumph Tiger 1050 van 2008 voor terug gekocht. *O*

Oudste zoon? Woont nog thuis, is met geen stok de deur uit te krijgen. Hij heeft ook geen geld meer om te verhuizen: hij heeft een nieuwe Kawasaki ZX6r bouwjr 2009 gekocht *O*

Dat van je motorrijbewijs meen je toch niet echt :? :( Je vriendje heeft toch ook een motor?

champagneontbijt? :j

Een meeting kan wel geregeld worden hoor :Y
 
Ik zou er graag een fotootje van zien Aliss.
Of ben ik dan erg lastig :P

Is de koffer er makkelijk op en af te zetten? Ik zou de koffer namelijk dagelijks thuis laten maar zo nu en dan er even op willen klikken.
 
Het Gele Gebakje is pleite :Y Heb er een Triumph Tiger 1050 van 2008 voor terug gekocht. *O*

Oudste zoon? Woont nog thuis, is met geen stok de deur uit te krijgen. Hij heeft ook geen geld meer om te verhuizen: hij heeft een nieuwe Kawasaki ZX6r bouwjr 2009 gekocht *O*

Dat van je motorrijbewijs meen je toch niet echt :? :( Je vriendje heeft toch ook een motor?

champagneontbijt? :j

Een meeting kan wel geregeld worden hoor :Y

Nou leuk hoor! gefeliciteerd met de nieuwe motoren! Ik wil het zien in het echt.

Nou ik heb geen vriendje meer dus ook geen motor...
wel een hoop geld want het gaat nergens aan op :P

De belastingdienst wordt al suspiscious 8-)






Voor de geïnteresseerde:
Ik maak aast een foto van het frame. De koffer is er heel makkelijk af te 'klikken' met een sleuteltje.
het frame is niet geschikt voor als bagagerek denk ik. Ik heb alleen geen GPZ meer om duidelijke foto's te maken :X
zal ff in het archief spitten...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan