Kawasaki Dissidenten +Z1000-Z800-Z750[s][r] plaza deeltje 72

Lang, lang geleden was ik in het bezit van een Big One. Maar nu, na 11 jaren, ben ik de trotse eigenaar van dees 😁

Is allemaal nog origineel, dus nu mag ik lekker gaan uitzoeken/shoppen wat ik er nou precies van wil maken.
Maar!
Ik heb weer een motor, en daar ben ik best mee in mijn nopjes

Bekijk bijlage 2048957

Beginnen met de taartschep eraf.

😉
 
En het (sorry) afzichtelijke ruitje. Maar als jij het wel mooi vindt, gewoon laten zitten. Smaken verschillen.....
 
Laatst bewerkt:
Ja ja, de taartschep gaat eraf. En het ruitje weet ik eerlijk gezegd nog niet. Weet (nog) niet wat daarin de opties zijn.
Ben eerst maar eens aan het kijken voor een vervanging voor die lelijke demper...

En wat doe jij hier trouwens Rob? Jij hebt geen mooie motor 😜
 
Welke led knipper lichten hebben jullie op de Z900, wil die originele vsn mij vervangen?
 
Half jaar geleden mijn Daytona 675 ingeruild op een z800 uit 2014. Direct een duoseatcover besteld. Een originele, was niet meer als assembly te krijgen, dus voor ruim 300 euro in onderdelen besteld en in elkaar gezet. Ik wilde dat wel per se zodat het kleurecht is. Nu alleen toch de z800 ingeruild op een street triple 765R. De cover verkoop ik nu los. Iemand interesse? Ik heb nu als vraagprijs 90 euro staan, maar sta open voor een goed bod.
IMG_2618.webp
IMG_2619.webp
IMG_2620.webp
 
Nieuw hier in de groep , na een hele poos op een zrx1100 te hebben gereden , nu een z1000 aangeschaft.
Hier en daar misschien nog iets veranderen , standaard uitlaat is al vervangen.
 

Bijlagen

  • 20241002_165223.webp
    20241002_165223.webp
    750,5 KB · Weergaven: 0
Ik heb een z800se op het oog. Hij komt uit 2014 en er staat zo'n 50k aan kilometers op. In mijn ogen best veel (zo'n 5000 per jaar).

Hoeveel kunnen deze motoren lopen zonder grote problemen en waar moet ik goed op letten? Ik zit niet te wachten om direct veel kosten te hebben.

En wat is een acceptabele prijs?
 
50k is voor een Japanner nooit veel , uiteraard valt en staat alles met het onderhoud maar veel is het zeker niet .
Prijzen ben ik niet perse in thuis maar is niet zo lastig om te bepalen toch als je de markt in beeld hebt.
Prijzen zijn nu vaak net wat lager natuurlijk als in het voorjaar dus leuk om te kopen nu.
 
Even mijn zwarte wielen showen:
 

Bijlagen

  • 20241026_133005.webp
    20241026_133005.webp
    273,1 KB · Weergaven: 0
  • 20241026_131222.webp
    20241026_131222.webp
    286,5 KB · Weergaven: 0
  • 20241026_131148.webp
    20241026_131148.webp
    353,6 KB · Weergaven: 0
Gespoten:
 

Bijlagen

  • 20241012_161351.webp
    20241012_161351.webp
    281,6 KB · Weergaven: 0
  • 20241012_161413.webp
    20241012_161413.webp
    246,9 KB · Weergaven: 0
  • 20241012_161419.webp
    20241012_161419.webp
    253,8 KB · Weergaven: 0
  • 20241012_161358.webp
    20241012_161358.webp
    237,4 KB · Weergaven: 0
Goedemiddag,
Sinds een maand heb ik een Z800 uit 2015. Voor het nieuwe seizoen zou ik graag een nieuwe set banden erop willen zetten. Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer hebben jullie een advies voor mij. Ik ben opzoek naar een band die ik bijna alleen met met mooi weer rijdt en die ik gebruik voor naar me werk dus soms ook wat koudere temperatuur. Hebben jullie advies voor welk merk en type het beste is. Thanks alvast.
 
Wat ligt er nu onder en hoe bevalt dat?
Het zijn nog de standaart banden van Dunlop. Ik heb er nog niet veel mee gereden dus ik kan nog niet echt beoordelen. De motor heeft nog geen 4.000 gelopen en heeft nog dezelfde banden er onder zitten. Ze zien er nog wel heel goed uit alleen speelt dan de leeftijd van de band dan mee.
 
Het zijn nog de standaart banden van Dunlop. Ik heb er nog niet veel mee gereden dus ik kan nog niet echt beoordelen. De motor heeft nog geen 4.000 gelopen en heeft nog dezelfde banden er onder zitten. Ze zien er nog wel heel goed uit alleen speelt dan de leeftijd van de band dan mee.
Als dat echt nog de eerste banden zijn, dan maakt het echt niet uit wat je eronder doet, alles zal al een wereld van verschil zijn! Heb je ook een plaatje van de motor?
 
10 jaar, de ene zal zeggen vervangen, de ander zegt oprijden als ze nu bevallen en ze zien er nog goed uit.

Als je ze graag wilt vervangen, een sport-tour band van een A-merk gaat je denk ik het beste passen. Pak de voorlaatste generatie om wat geld te besparen wat je anders toch niet merkt
 
Goedemiddag,
Sinds een maand heb ik een Z800 uit 2015. Voor het nieuwe seizoen zou ik graag een nieuwe set banden erop willen zetten. Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer hebben jullie een advies voor mij. Ik ben opzoek naar een band die ik bijna alleen met met mooi weer rijdt en die ik gebruik voor naar me werk dus soms ook wat koudere temperatuur. Hebben jullie advies voor welk merk en type het beste is. Thanks alvast.
Ik heb dit voorjaar op mijn Z800 de Battlax T32 laten leggen. Heerlijke band die erg veel vertrouwen geeft.
 
T32 zijn wel echte toerbanden , ik zelf prefereer toch maar een sportievere band aangezien het gewoon beter past bij het karakter van de brommer.
Een toerband hoort onder een toermotor.
Maargoed ik rij alleen met mooi weer en krijg ook wel wat temperatuur in de banden aangezien ik meestal Eiffel en Ardennen rij en graag wat vlotter de bochtjes pak
 
Zelf zat ik een beetje te denken aan een Pirelli Diablo rosso 3 of de Michelin power 3 of een nieuwe set Dunlop die er nu ook op zit. Is wel meer een sport band
 
Terug
Bovenaan Onderaan