Kawasaki 4-takt ééncilinders 1977-1985 — Z250 / KL250

Ik ben dus bij RW langs geweest , kwam bij hem via een marktplaats advertentie van een KL frame en toen we gingen praten en ik zijn motoren zag , waren we er snel achter dat we elkaar hier al gesproken hadden 😉
Ik ging niet alleen met het frame , maar ook met een berg onderdelen van een Z250 single blokje naar huis .
Dit word een flat tracker en dan niet voor alleen de looks , nee deze moet ook echt geschikt zijn volgens de DFT eisen voor op de baan
 
Ik vind 'm best grappig, dit is wel de stijl die ik leuk vind. Hij is wel goed aan de prijs, ja.
 
Net weer terug van een rondje om de kerk, blijft ook leuk
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230611-201358_Gallery.jpg
    Screenshot_20230611-201358_Gallery.jpg
    169,2 KB · Weergaven: 22
Oh ja gisteren deze ook nog opgehaald , vind die watergekoelde blokken minder mooi , maar hier lopen de nokassen niet uit heb ik me laten vertellen .
(Ik heb idd een Z250 kop liggen die klaar is
Maar die komt op de plank voor een winter verveel moment 😜)
 

Bijlagen

  • IMG_3808.jpeg
    IMG_3808.jpeg
    405,6 KB · Weergaven: 18
Oh ja gisteren deze ook nog opgehaald , vind die watergekoelde blokken minder mooi , maar hier lopen de nokassen niet uit heb ik me laten vertellen .
(Ik heb idd een Z250 kop liggen die klaar is
Maar die komt op de plank voor een winter verveel moment 😜)
Oh, ziet er best nog aardig uit op de foto en er toch nog uitgekomen dus met de verkoper.

Op youtube staan nog wel wat ideeën om de kop en nokkenas aan te passen eventueel. (Binter merzy modi)
 
Oh, ziet er best nog aardig uit op de foto en er toch nog uitgekomen dus met de verkoper.

Op youtube staan nog wel wat ideeën om de kop en nokkenas aan te passen eventueel. (Binter merzy modi)
Die binter link ga ik even opzoeken , was al van plan de kop aan te passen en er skf lagers in te maken ,
Deze klr was wit verschoten door jarenlang de zon op het plastic , maar een behandeling met de verf föhn haalde de kleur weer helemaal op 👌
 
De Z 250 Flattracker begint steeds meer vorm te krijgen 😉
Suzuki GSX 600 R voorvork komt morgen evenals de spoolhub voor het voorwiel , daar had ik de spaken al voor liggen .
Velgen zijn vandaag gebracht 19 inch x 2.50 breed ( dit ivm de dikke flattrack banden )
Mooie eindemper binnen , steeds meer blok onderdelen druppelen binnen voor de revisie
Verder best veel klein spul zoals gashendel etc en achternaaf zijn ook al bezorgt
Dus binnenkort eens een “ mock-up “ doen en dan kijken wat ik qua achterveren wil en qua lengte
 
  • Leuk
Waarderingen: rw
Zal wellicht niet precies gelijk zijn aan de z250.

Toch fantastisch hoe ze daar te werk kunnen gaan, vaak op een meter of wat van het voorbij razende verkeer op teenslippers zittend op de grond en klagen waarschijnlijk niet.🙂
 
Wat ik van plan was te doen is ooit al door een motorzaak bedacht jaren geleden
En dat is een prima oplossing 👌
Bronzen bussen waar de nokkenas in draait
 

Bijlagen

  • IMG_3963.jpeg
    IMG_3963.jpeg
    242,8 KB · Weergaven: 9
  • IMG_3964.jpeg
    IMG_3964.jpeg
    233,1 KB · Weergaven: 9
Oh ja vergat ik bijna , ik heb aardig ingeslagen 😂
Dus straks naast de 2 blokken die in gebruik zijn in mijn straat fiets , speciale projectje
Nog 2 reserve blokken
Beide reserve onderblokken zijn geglasparel straalt en gereviseerd, nieuwe zuigers en koppelingen erbij en cilinders geboord en gehoond 👌
Dus eigenlijk een kwestie van nieuwe bouten en moeren en pakkingsets regelen en in elkaar zetten
 

Bijlagen

  • IMG_3957.jpeg
    IMG_3957.jpeg
    206,1 KB · Weergaven: 15
  • IMG_3956.jpeg
    IMG_3956.jpeg
    222,8 KB · Weergaven: 18
Weet je al wat je er van gaat maken?
Jazeker , alleen gisteren na contact met de DFT organisatie kreeg ik eigenlijk te horen dat in de klassen waarin ik zal deelnemen een 250 cc eigenlijk te licht is en dus een evt gevaar kan opleveren voor andere rijders en mijzelf .
Dus ik bouw er sowieso 1 met het frame en 1 Vd 250 blokken om mee te trainen en te kijken of ie echt niet mee komt
Anders over op plan B
Een gekieteld Suzuki GN 400 / DR 400 blok
Met dubbel zoveel PK als de Z250
Maar ik heb nu best wat overmaat zuigers voor de Z 250 / kl 250 blokken en koppen
Dus tunen die handel en dan kijken wat er uit te halen is .
De motor zo licht mogelijk maken en elke CC em eruit persen en een aangepaste nokkenas en een 34 mm mikuni dat moet toch enigsinds meekomen denk ik nog steeds 😉
 
Dan moet je ook wel liefhebber zijn. Mooi opgeknapt als ik de foto's zie en het verhaal lees. Dan is 't wachten op ed gek die geeft wat de gek ervoor geeft...
 
Terug
Bovenaan Onderaan