Kawasaki 4-takt ééncilinders 1977-1985 — Z250 / KL250

Die van mij hierboven heeft alleen ander stuur, ander zadel gebaseerd op origineel zadel, en andere knippers + achterlicht. Maar die is inmiddels donormotor geworden, ik rij nu op een andere 250 LTD (de Kleine Schoonheid, zoals de naam hier op het forum is :-)). Ben momenteel een cross stuur aan het uitproberen, heb er ook een Puch stuur op gehad. Laatst nog een trip door Luxemburg van 750KM op gemaakt!

@Kawa250single Toevallig nog een linker zijkapje over?

Hoe is't met d'r? Stiekum mis ik haar wel een beetje. :Y
 
Hoe is't met d'r? Stiekum mis ik haar wel een beetje. :Y
Ik neem d'r regelmatig mee voor 'n ritje! Ze heeft de uitlaat van mijn donor 250 LTD, en ook de tank en zadel. En voor nu even geen apehangers., heb even een crossstuur. Bij dat Triumph-stuur hierboven denk ik trouwens, die staan ook wel netjes zeg. Ik ben wel twee keer (!!) het linker zijkapje verloren, een keer in Luxemburg en een keer tijdens een rondje om de kerk. Ze loopt fantastisch, dat opgevoerde brommer gevoel kietelt me toch wel heel plezierig.

Als je in de buurt bent ben je welkom om een rondje te komen rijden :-)
 
Tip: vervang de rubbertjes waar de pikjes van het kapje in vast geklikt hoort te zitten, of boor een klein gaatje in zo'n pikkie, en zet het vast met een stukje ijzerdraad. Dan verlies je ze nooit meer.
Bij veel oude Kawa's is het namelijk hetzelfde na decades, die rubbertjes lubberen uit.
 
@Dhr. Bosso Herken je d'r nog?

1684406297837.jpeg
 
Tip: vervang de rubbertjes waar de pikjes van het kapje in vast geklikt hoort te zitten, of boor een klein gaatje in zo'n pikkie, en zet het vast met een stukje ijzerdraad. Dan verlies je ze nooit meer.
Bij veel oude Kawa's is het namelijk hetzelfde na decades, die rubbertjes lubberen uit.
Thanks voor de tip, vastmaken met een draadje zat ik ook al aan te denken!
 
Ja, en een tientje verzendkosten. Maarja, daarna is ze wel weer compleet. Alleen de carburateur nog eens schoonmaken. Laatst met een rit brak de beugel van de bobine af. Langs de weg gefixt door hem "tijdelijk" met tywraps aan het frame te bevestigen. Daarvoor de tank eraf gehaald en in de berm gelegd, en ik denk dat er toen wat zooi in 't brandstofslangetje kwam. Niet gezien met terugzetten, maar sindsdien blijft ze wat hoger in de toeren. Er komen wat vrije dagen aan, dus dat komt wel goed.
 
Ik neem d'r regelmatig mee voor 'n ritje! Ze heeft de uitlaat van mijn donor 250 LTD, en ook de tank en zadel. En voor nu even geen apehangers., heb even een crossstuur. Bij dat Triumph-stuur hierboven denk ik trouwens, die staan ook wel netjes zeg. Ik ben wel twee keer (!!) het linker zijkapje verloren, een keer in Luxemburg en een keer tijdens een rondje om de kerk. Ze loopt fantastisch, dat opgevoerde brommer gevoel kietelt me toch wel heel plezierig.

Als je in de buurt bent ben je welkom om een rondje te komen rijden :-)
Het triumph stuur is een T120 USA stuur die zijn iets hoger dan de Engelse versies
Lekker comfortabel stuurtje zeker op de K250 😉
 
Nu deze klaar is , zit ik te denken aan een KL of KLX of R model 250

Ik heb nu een hele nette 305 Ltd staan met gereviseerd blok , maar ik vind die 250cc 1 cilinder een mooier blok hebben

Grappig vroeger gecrost op een KX na een kreidler van veen , Swm en Honda Elsinore gereden te hebben
Maar verder had ik niets met Kawasaki en ineens nou ik ouder ben ga ik ze leuk vinden 😅
 
Nu deze klaar is , zit ik te denken aan een KL of KLX of R model 250

Ik heb nu een hele nette 305 Ltd staan met gereviseerd blok , maar ik vind die 250cc 1 cilinder een mooier blok hebben

Grappig vroeger gecrost op een KX na een kreidler van veen , Swm en Honda Elsinore gereden te hebben
Maar verder had ik niets met Kawasaki en ineens nou ik ouder ben ga ik ze leuk vinden 😅
Kan me er in vinden, blijf zoeken naar die 1 pittertjes. Het ligt niet voor het oprapen maar des te leuker als je weer wat tegen komt. (Zo compleet mogelijk)

Succes met de zoektocht, we zien het wel voorbij komen hier hoop ik.
 
Kan me er in vinden, blijf zoeken naar die 1 pittertjes. Het ligt niet voor het oprapen maar des te leuker als je weer wat tegen komt. (Zo compleet mogelijk)

Succes met de zoektocht, we zien het wel voorbij komen hier hoop ik.
Lol inmiddels weet jij al waar mijn volgende project voor bedoeld is en exact waar het vandaan komt
 
Terug
Bovenaan Onderaan