Kawa ER6 Topic *Deel VI*

Status
Niet open voor verdere reacties.
hierbij nog een foto. die het ook bij de linker bout zitten @Electrifying, lijkt het er een beetje op?
Ik heb er net wel een doekje overheen gehaald om morgen even weer kijken. ik denk zelf dat het na het rijden is door meer druk?
foto2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dag mensen,

Ik wilde deze set bestellen:
http://www.shop.motowerk.com/Rear-Lowering-Footpeg-Blocks-KN65ER-REAR-LFPGBLKS.htm

Maar helaas staat mijn model (2005) er niet bij. Dus heb ik via de email maar even geinformeerd of dit wel zou passen. Het korte antwoord dat ik terug kreeg was 'nee'.

Kan iemand mij hier vertellen wat er dan zo anders is aan de modellen vanaf 2007? Hier een plaatje van mijn achtereind:
[afbeelding]

Want anders bestel ik ze alsnog en verbouw ik ze wel een beetje. :P

Beste Timple,

heb jou foto zojuist met mijn kawa vergeleken en zien geen enkele verschil ondanks dat ik er een uit 2007 heb. :Y :Y
 
hierbij nog een foto. die het ook bij de linker bout zitten @Electrifying, lijkt het er een beetje op?
Ik heb er net wel een doekje overheen gehaald om morgen even weer kijken. ik denk zelf dat het na het rijden is door meer druk?
[afbeelding]
Ja, tijdens het rijden wordt de olie warmer en dunner, dus heb je meer kans dat het er uit loopt.

Post svp nog een foto na heg rijden, als het nog niet schoon is. Is nu moeilijkt te beoordelen waar het vandaan komt. Als het achter die bout vandaan komt lijkt een O-ring of stalen ringetje erachter plaatsen al voldoende om het af te dichten.
 
Hallo allemaal,

Ben nieuw hier. Na een enige tijd te hebben rond gereden op een CBR600f ga ik dinsdag ga ik mijn ER6n (bj 2006) ophalen.

Samenstelling is zwart met goud frame. Op de teller staat bijna 11.000km.

Grz.
weeman
 
Laatst bewerkt:
:W Even zwaaien.

Alles goed hierzo, zie dat er een paar nieuwe bij zijn, welkom. *O*

Heb van de week contact gehad met Harry Meijer (bmw) dealer en ga binnenkort een proefrit op de 800 gs adventure rijden. *O*
Waarschijnlijk volgend jaar een 2015 model nieuw kopen. *O*
 
:W Even zwaaien.

Alles goed hierzo, zie dat er een paar nieuwe bij zijn, welkom. *O*

Heb van de week contact gehad met Harry Meijer (bmw) dealer en ga binnenkort een proefrit op de 800 gs adventure rijden. *O*
Waarschijnlijk volgend jaar een 2015 model nieuw kopen. *O*

Gaaf!!! Ik ben inmiddels woon-werkverkeer aan het doen op de er6. Veel snelweg, veel file. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een motor met wat meer windbescherming, maar wel smal en wendbaar om tussen de file door te ryden. De 800 gs staat ook op mijn shortlist. Waarom verkies je hem boven de Triumph Tiger 800? Bij onderlinge verglijkingstest wint die laatste steevast.
 
Ga voor de 800 GS Adventure vanwege de,

- Hogere zithouding (ook al ben ik aan de kleinere kant).
- Grote 24 liter tank inhoud met een verbruik op 19,2 is een afstand van 460,8 km op 1 tank!!!.
- 2 cilinder wat het meer pit geeft onderin (hoewel de Triumph heel soepel rijd en meer straat georienteerd is waar de 800 gs beter offroad kan.
- Benzine tank zit onder de motor en niet bovenop waardoor de motor lichter aanvoelt en ook offroad een betere balans heeft, plus het feit dat je zo beter onderhoud kan plegen.
- BMW is erg betrouwbaar wat niet anders is bij de 800 GS(A).

En de vele modificaties die er te vinden zijn voor de GS zoals valbeugels, extra opslagbuizen die je onder de motor kan monteren enz.
En bovenal vind ik de looks ook mooier dan die van de Triumph.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal.

Ik ben wederom een collega aan het helpen de juiste motor uit te zoeken.
Volgende week krijgt ze haar eerste proefles dus we hebben nog even ;)

Met wat vraagwerk wat ze wil,mooi vind en verwacht kwam ik al snel als tip uit op de kawa ER6-N.
Kwa looks regelrechte porno natuurlijk want wat een sexy motor om te zien zeg! :P

Dame in kwestie is wel van het langere type,ik meen ergens bovenin de 1m70,misschien wel net 1m80.

Hele tijd geleden heeft ze een keer dik 2 uur achterop een SS gezeten in gebukte poephouding met als gevolg 3/4 jaar moeten revalideren aan een overbelaste knie door die opgetrokken zithouding achterop.

Dit model vindt ze helemaal gaaf,alleen mijn vraag dan aan jullie...
Hoe zit je doorgaans met je benen op deze motor?
Zit de N heel anders dan de F?
Rijden er meer met lange benen en tegen de 1m80 aan op deze bike?

Verder lees ik dat het een 2 cilinder is,helemaal mijn voorkeur!!!!! :)
Lekker koppel onderin en fijn motor karakter (rij zelf het oude Suus GS500 uit 93)
Ik zweer bij de ''minder cilinders''

Zijn er nog bekende mankementen bekend bij de zo rond 2006 modellen?
Alle tips en meedenkers zeer welkom.

Alvast bedankt voor jullie moeite :}
 
Hier nog even de laatste update... ze zijn zwart, en ze zitten echt goed vast nu!
Het is natuurlijk allemaal niet origineel.. maar ik gok.. dat het best goed zal zijn voor mijn vakantie :Y

8614_818817918128635_413492969554930090_n.jpg


Detail fotootje!
10487319_818817974795296_2380834706113208926_n.jpg
 
Hier nog even de laatste update... ze zijn zwart, en ze zitten echt goed vast nu!
Het is natuurlijk allemaal niet origineel.. maar ik gok.. dat het best goed zal zijn voor mijn vakantie :Y

[afbeelding]

Detail fotootje!
[afbeelding]

Ziet er bij jou ook netjes uit. Ik ben er ook mee bezig geweest en dit heeft wel flink wat tijd gekost. Ik heb een stalen plaat laten maken en de rest allemaal zelf gedaan met pa. Deze plaat hebben we gecombineerd met Trespa. Mijn tassen hebben achterin een soort zak. Ik kan ze dus over de platen heen trekken, dan aan de bovenkant vastklikken met 2 klikkers en dan zitten ze muurvast. Tassen zitten verder mooi van de kuip af en ik hoef niet te emmeren met spanbanden. Spuiten en klaarmaken voor het spuiten van alle onderdelen heb ik verder zelf gedaan.:)

F4C25027-6B61-4628-921E-68D7F1DB5B46_zpszck1abqs.jpg


CE4E1C6A-A8E0-4AED-B9C2-2EDB5E1BB384_zpsoqea8udp.jpg


A0B90EF9-8645-464D-9E87-44402303AEFC_zpsk8zkp53c.jpg


6E26EED4-3854-4042-8B87-46B383B7893F_zpszituwvd0.jpg


378C3418-48D0-4093-89BA-06B3B14E824A_zpsguykzzlx.jpg


0E0E99B4-A579-4000-9998-3E89A8FCD4B5_zpsczlzoyvf.jpg


CD435C7F-EECF-44E2-AA05-82ED2F90B6D2_zpsygxlwlqi.jpg


F7D7A96C-DD36-44FA-AE6C-E7E2CF6F7FC4_zpsflfkarmk.jpg


90E6FD7D-0C8F-4001-AEF8-C1EE1FE21097_zpstuh6ras8.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal.

Ik ben wederom een collega aan het helpen de juiste motor uit te zoeken.
Volgende week krijgt ze haar eerste proefles dus we hebben nog even ;)

Met wat vraagwerk wat ze wil,mooi vind en verwacht kwam ik al snel als tip uit op de kawa ER6-N.
Kwa looks regelrechte porno natuurlijk want wat een sexy motor om te zien zeg! :P

Dame in kwestie is wel van het langere type,ik meen ergens bovenin de 1m70,misschien wel net 1m80.

Hele tijd geleden heeft ze een keer dik 2 uur achterop een SS gezeten in gebukte poephouding met als gevolg 3/4 jaar moeten revalideren aan een overbelaste knie door die opgetrokken zithouding achterop.

Dit model vindt ze helemaal gaaf,alleen mijn vraag dan aan jullie...
Hoe zit je doorgaans met je benen op deze motor?
Zit de N heel anders dan de F?
Rijden er meer met lange benen en tegen de 1m80 aan op deze bike?

Verder lees ik dat het een 2 cilinder is,helemaal mijn voorkeur!!!!! :)
Lekker koppel onderin en fijn motor karakter (rij zelf het oude Suus GS500 uit 93)
Ik zweer bij de ''minder cilinders''

Zijn er nog bekende mankementen bekend bij de zo rond 2006 modellen?
Alle tips en meedenkers zeer welkom.

Alvast bedankt voor jullie moeite :}

Hallo :W

Erg vervelend voor haar. Een supersport is eigenlijk niet geschikt voor een duo. Eigenlijk is de zithouding voor de bestuurder op straat op al niks, maarja, t gaat allemaal om de looks :+

Ik ben zelf 182 cm en heb geen problemen met de zithouding. De ER-6N en ER6F zijn qua zithouding identiek, dus daar zit geen verschil in. Ja, de kniehoek is vrij klein, maar zeker in vergelijking met sportmotoren zeer goed te doen. Heb er nog niemand over horen klagen. Kan zelf uren achter elkaar doorrijden, alleen na een paar uur voel ik mn bovenbenen wel een beetje en moet je ze even strekken. Maar dan moet je toch alweer tanken of een bakkie doen :]

Verder is een ER6N zoals je al zei erg sexy, en een heel fijn motorkarakter. Soepel, sterk onderin maar toch ook een verassend eindschot. Hoewel ik soms wel eens wat meer vermogen verlang ivm het vele schakelen, kom je geen moment vermogen te kort.

Geen echte mankementen aan de ER6N, alleen de aansluiting tussen de uitlaatbochten en demper wil nog wel eens scheuren bij de 2005-2008 modellen. Verder wil de keerring van de waterpomp nog wel eens lekken maar dit kan je gewoon overkomen en is een vrij simpele en goedkope reparatie.
 
Laatst bewerkt:
Hmmm........nu ik wat meer van deze verslagen lees raak ik persoonlijk ook wel erg nieuwsgierig naar deze motor.
Misschien maar eens gaan sparen ;)
 
Hmmm........nu ik wat meer van deze verslagen lees raak ik persoonlijk ook wel erg nieuwsgierig naar deze motor.
Misschien maar eens gaan sparen ;)
Ik zie Suzuki GS500E in je ondertitel staan. Daar kom ik ook net van af *O*.

Voorop is het geen probleem met de benen. Mijn vriendin (ook 1.83) zit achterop echter ook in de knoop met de knie. Zie mijn vorige posts hier.
 
Welkom alle nieuwe mensen :W
En teven voor de mensen die geslaagd zijn van harte gefeliciteerd. *O*

Voor de aankomende meeting moet ik helaas afzeggen dit ivm met huis verkopen en dat barneveld een beetje mega uit de richting is.

Wel heel veel plezier :W en wie weet tot de volgende keer.
 
Ik zie Suzuki GS500E in je ondertitel staan. Daar kom ik ook net van af *O*.

Voorop is het geen probleem met de benen. Mijn vriendin (ook 1.83) zit achterop echter ook in de knoop met de knie. Zie mijn vorige posts hier.


Ik rij idd momenteel zo'n leuk GSje.
Hoe meer ik me inlees en opzoek over de ER-6 hoe enthousiaster ik word eigenlijk.
Waarom staan 99% van de te koop ER-6jes onder de 30K ?
Zijn de kopers hem toch weer vrij snel zat?

Zelf onderhoud is zeker bij de N geen probleem zie ik,komt zga overal goed bij.
Maar goed,eerst maar eens een leuke voor die collega zoeken.

Maar ga wel eens kijken waar er 1 te koop staat in de buurt waar ik effe een proefritje mag maken :P
Lijkt me wel wat :)
 
Ik rij idd momenteel zo'n leuk GSje.
Hoe meer ik me inlees en opzoek over de ER-6 hoe enthousiaster ik word eigenlijk.
Waarom staan 99% van de te koop ER-6jes onder de 30K ?
Zijn de kopers hem toch weer vrij snel zat?

Zelf onderhoud is zeker bij de N geen probleem zie ik,komt zga overal goed bij.
Maar goed,eerst maar eens een leuke voor die collega zoeken.

Maar ga wel eens kijken waar er 1 te koop staat in de buurt waar ik effe een proefritje mag maken :P
Lijkt me wel wat :)
Word meer als beginners motor beschouwd omdat de er6 erg makkelijk stuurt.
En voor veel zal het te makkelijk worden en willen ze wat meer pit hebben om zo ook andere motoren bij te kunnen houden als ze in een vlotte groep rijden.

Jij gaat van de GS naar de ER6 en ik juist andersom. :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan