Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Jongelui op oude brikken III

Overigens, toen ik naar daar reed stopte ik voor het rood op een tweevaksbaan naar de autostrade. Naast mij komt een Audi A4 wat uitdagend staan. Ik laat me normaal nooit overhalen maar begon toch even lekker aso aan het gas te hangen

Toen het groen werd sprinten we allebei volgas weg tot het volgende rode licht. Toch drie keer hetzelfde verhaal: tot 120km/u kwam hij er niet aan te pas. Daarna was het over natuurlijk.

Weer een A4 rijder blij gemaakt dat hij een 18 jarige transalp net kan afdrogen

Jalours jongens, zou ook best graag weer de fiets willen pakken, lekker ouwehoere en nog een beetje tuffen... in willemstad nog een lekker broodje JOOB en gaan met die banaan...

M'n Shadowke staat al weer meer dan een maand stil, dat gebeurde niet vaak...

In gedachten ben ik er bij!

Zo op het oog een mooie brommer inderdaad uh motor! Het is maar een klein blokje.
Zijn de ketting en tandwielen versleten? of gewoon weggeroest omdat niemand er vet op smeerde?

Als je hem voor 400 euro mee krijgt, en er dan 200 euro aan besteed, is het een leuk ding.
Tis toch meer een motor waarmee je in je ééntje rijd denk ik?

mijn colclusie: een heel mooi ''brik'' maar ik zou persoonlijk voor mee vermogen gaan.

netjes!

Volledig weggeroest betekent niet meer te redden dus.

Erg jammer Nick! Maar we troosten ons met de gedachte dat er in 2012 een meeting komt waar we broodjes JOOB a volenté vreten bij jou thuis

Hoe loopt het met de verbouwingen?

Als je echt pech hebt moet je de volgende onderdelen vervangen: krukaskeerringen (kunnen uitdrogen), olie (10 euro), banden (150 euro), tandwielen en ketting (100 euro), accu (40 euro), nieuwe bougie en evt. zadeldekje als deze op scheuren staat van het lange stilstaan. Maar als je geen haast hebt en 2e hands zoekt dan kom je een heel end met 150 euro denk ik Als je pech hebt dan zijn er ook nog enkele lagers overleden (als de ketting zo roestig is, is de kans hierop iets groter). Maar wel een uniek apparaat!

Laatst bewerkt:
Lagers zullen wel meevallen denk ik, als hij in3 keer kicken start weet je eigenlijk dat de motor zelf wel snor zit, bij die lager komt weinig lucht en alsnhij binnen staat ook weinig vocht... Je kan ook zelf creatief worden en de meeste pakkingen zelf maken, lekker dik papier, bol hamertje op deranden van het te bepakken onderdeel en slaan, dan staat de afdruk er perfect op. As je nog wat van de prijs af kunt halen zou ik het gewoon doen, dan kun je als medic door het leven

Nieuwe bandjes hoeven ook de wereld niet te kosten, je gaat er geen 180 km/h mee rijden...

Volgens mij was ik voor de jawa 90 euries kwijt voor 2 nieuwe banden, tot nu toe ben ik daar prima over te spreken. Hij staat er mooi stil op (rijdend bevallen ze overigens ook erg goed )

Hedde gij die onderdeeltjes al?

gisteren 10w40 halfsyntheet incl. filter gehaald. 50 euro?!? oplichters..
Nja. tgaat er in zogauw de uitlaad er weer onder kan...

10 december zal jammergenoeg niet lukken aangezien in mijn knieën ervan zou vriezen vanaf het zonnetje weer begint te schijnen kom ik af! deze foto is nog van voor m'n 190 km/u periode :p andere bandjes en blok zitten er nu op samen met een chromen achterspadbordje

Laatst bewerkt:

Mooi ding joh!

Waarom doe je dan geen regenbroek aan? kan je toch nog komen zonder dat je knietjes eraf vriezen!

10 december zal jammergenoeg niet lukken aangezien in mijn knieën ervan zou vriezen
[afbeelding]

Je knieën eraf zouden vriezen?? Weet je hoe warm het nog op moment is?

Toen we dit jaar in januari bij Slot Loevestijn een meeting hadden, toen was het koud! (FILMPJE check de sloot vanaf 3:00) Maar dat weerhoud JOOB er echt nog steeds niet van te gaan rijden.

Mooie motor verder .

Laatst bewerkt:
Met zo'n mooie motor ben je bijna verplicht om te komen! Want bijna al die brikken hier zijn in reparatie, en zodoende komt de helft op zo'n nieuw geval! Dat kan natuurlijk niet.
Denk dat iedereen graag heeft dat je het gemiddelde brikgehalte op komt krikken!

Een brik kan toch wel echt wat tegen pekel? Gewoon volledig inspuiten met siliconenspray. doe ik altijd in de winter.

En een regenbroek tegen de kou? Denk dat je beter voor thermische onderkleding gaat
Maar voorlopig geven ze over tien dagen ook tien graden, en das maar 5 graden minder dan sommige dagen in de zomer

Er is 4 weken terug wel even gestrooid hier in den bosch, maar das al lang weer weg denk ik.
Maar áls het zoutwater-mengsel tussen je blok door loopt, kan je van de zomer al die witte sterretjes weg gaan zitten poetsen!

Thermische onderkleding? tja, als je gaat creperen op die camping achter de neurenburgring, zal je dat vast wel nodig hebben! Denk dat ik in Brik stijl zou gaan. Ductape en noppenfolie!
Kan je dat ergens kopen? Lijkt me niet dat ze dat bij kledingzaken hebben?

Goed, tijd om een mail te sturen voor de hercules.
Morgen ga ik naar nog een andere kijken hier vlak bij.

De medic bike is hem niet geworden? En is die andere ook een Hercules?

Andere is ook een hercules. De medic heb ik net gemaild, gedurfd mailtje met een bedrag van 550. Benieuwd hoe hij reageert

Spannend!!

Heb trouwens niet dat boek gewonnen , jij wel Domien? Ik ga hem denk ik op mijn kerstlijst zetten .

Nee ik ook niet helaas. Maar er is nog een waterkansje, er zijn 5 extra boeken.

Ben beniewd hoe die andere er aan toe is. Het is allemaal niet nieuw meer hé.
Dan kan je een beetje kiezen en de prijs vergelijken.

Hij is akkoord met 550

Dit is de andere waar ik vanavond nog naar ga kijken, tot dan wacht ik nog met een beslissing.

Als je die andere voor 200 mee krijgt zou ik het doen! ff rondje op tuffen, en uit mekaar gooien!
2k epoxy, primer en leger-groen dr op! blokkie met de boormaschine+staalborstel op poetsen, elektra een beetje vervangen waar nodig, carb schoonmaken, in mekaar zetten en gas dr op.
Gaat je 5 maanden kosten, maar dan heb je ook wat!