[afbeelding]
Zo, ben terug van te gaan kijken naar de Hercules. Vraagprijs was 850 euro.
Beetje gemengde gevoelens momenteel. Hij is de tweede eigenaar, sinds 1993. Bouwjaar is 1972. Zijn vader heeft hem gekocht, als militair, uit Duitsland. Kilometerstand is goede 7000 echte kilometers (geschiedenis van). Hij staat vier jaar stil.
De ketting en tandwielen zijn voor de schroot. Ze zijn is zo'n staat van ontbinding dat rijden niet mogelijk is. Er mankeert ook een richtingaanwzijer. De rest heeft aandacht nodig, maar daar zie ik niet direct problemen. Bij de derde keer kicken deed ie het (en dat met koude motor, na vier jaar stilstaan!).
Er zit een originele rol sleutelgerief bij in de tas. En ook een pothelm van het leger. Nadeel is ook dat de pepieren er niet zijn maar dat is een probleem met veel herculessen. Hij heeft hem makkelijk kunnen inscrhrijven, hij si drie maanden geleden geschrapt. Hij heeft er wel een hoop documenten van die hij allemaal wilt afgeven.
Verder wilt hij hem ook wel brengen. En liet hij de prijs zakken tot 650.
Ik ga hem morgen iets laten weten, ik moet er toch nog eens over slapen. Er zijn wel wat kosten aan, al moet dat wel meevallen denk ik. Het is een leuk machientje, maar wel meer een dikke brommer dan een motorfiets. Snelweg wordt lastig. De prijs die hij nu zei vind ik toch nog een beetje te hoog. Stof tot nadenken
Edit: Batterij, kettingset en richtingaanwijzer moet ik vervangen. Schat ik 150 euro totaal.
Wat denken jullie?
Overigens, toen ik naar daar reed stopte ik voor het rood op een tweevaksbaan naar de autostrade. Naast mij komt een Audi A4 wat uitdagend staan. Ik laat me normaal nooit overhalen maar begon toch even lekker aso aan het gas te hangen
Toen het groen werd sprinten we allebei volgas weg tot het volgende rode licht. Toch drie keer hetzelfde verhaal: tot 120km/u kwam hij er niet aan te pas. Daarna was het over natuurlijk.
Weer een A4 rijder blij gemaakt dat hij een 18 jarige transalp net kan afdrogen
Jalours jongens, zou ook best graag weer de fiets willen pakken, lekker ouwehoere en nog een beetje tuffen... in willemstad nog een lekker broodje JOOB en gaan met die banaan...
M'n Shadowke staat al weer meer dan een maand stil, dat gebeurde niet vaak...
In gedachten ben ik er bij!
.....
Ik ga hem morgen iets laten weten, ik moet er toch nog eens over slapen. Er zijn wel wat kosten aan, al moet dat wel meevallen denk ik. Het is een leuk machientje, maar wel meer een dikke brommer dan een motorfiets. Snelweg wordt lastig. De prijs die hij nu zei vind ik toch nog een beetje te hoog. Stof tot nadenken
Edit: Batterij, kettingset en richtingaanwijzer moet ik vervangen. Schat ik 150 euro totaal.
Wat denken jullie?
Nieuwe bandjes hoeven ook de wereld niet te kosten, je gaat er geen 180 km/h mee rijden...
Volgens mij was ik voor de jawa 90 euries kwijt voor 2 nieuwe banden, tot nu toe ben ik daar prima over te spreken. Hij staat er mooi stil op(rijdend bevallen ze overigens ook erg goed )
10 december zal jammergenoeg niet lukken aangezien in mijn knieën ervan zou vriezenvanaf het zonnetje weer begint te schijnen kom ik af! deze foto is nog van voor m'n 190 km/u periode :p andere bandjes en blok zitten er nu op samen met een chromen achterspadbordje
[afbeelding]