Jongelui op oude brikken III

agranado

MF veteraan
22 okt 2005
1.935
0
Den Haag
UPDATE 14.05.2012


joob3.png
Jongelui Op Oude Brikken is een clubje jongeren die gek zijn op oude vieze roestende rokende motoren. Wij drinken koelvloeistof bij het ontbijt, poetsen onze tanden met remolie en gebruiken wd40 als deodorant. Wij slapen pas als lammetjes, wanneer wij in een tent liggen op een schapenvacht, met onze geliefde tweewieler in een straal van 2 meter, boven op een uitkragende rots boven een woeste oceaan. Wij zijn J.O.O.B., brikkende avonturiers pur sang!

4.png

Deel I, II

Leden_3.png


ActionHank > BMW F650GS '00
agranado > HONDA CB250G '76 + HONDA CB250T '78 + HONDA Transalp '95
krhilbil > KAWASAKI Z440 LTD '83 + SUZUKI DR350S '92 + YAMAHA FZS600 fazer '03
LinKing > HERCULES K125M '72 + HONDA CB750F '81 + HONDA Transalp '93
NVDB > HONDA VT1100C Shadow American Classic Edition ´87
Papa Bear > HONDA CB400N '80 + CB500 RAT + BMW 1100GS '96
pimmoto1991 > HONDA Transalp '88 + JAWA 638 '91
Ruud W > Moto Guzzi V50 III Nato
sunaj-janus > K100 '85 naked + R80/7 '78
VanHugo > HONDA CB750K '80 + HONDA CB750 Custom '81
Viper250 > HONDA VT1100 '8?

rusted_memory.png

Paasweekend op het strand bij Gravelines, Frankrijk
7061119213_8bed097714_b.jpg

Altes Elefantentreffen
IMG_5756.jpg

sam1427k.jpg

Winterkamperen bij 't JOOB kasteel
sam1138a.jpg

IMG_5695.jpg

JOOB's eerste pinksterweekend Luxemburg
5f0c6ab08640e9a23dd3790f1aa7f7c7

Slot Loevestein in januari
908647e6f8970ada0965ce3552f184ea

Wildkamperen in Friesland
ee1c0966f85a16f07a7b7d5715eab25d

Wildkamperen in Normandië
IMG_4343.jpg

Meeting Heusden
IMG_3547.jpg


rolprenten.png


Vianden 2010
Vakantie ActionHank & NVDB in de alpen 2010
De weg naar slot Loevestein 2011
Weggetjes rondom heusden 2011
JOOB is verrast in de Veluwe 2011
Nick doet maf in de Veluwe 2011
JOOB wildkampeert like a boss
JOOB geht los in dem Eifel 2011
JOOB winterkamperen 2011
Elefantentreffen 2012
Kevin rijdt een rondje op het Elefantentreffen 2012
Domien gaat los op z'n Hercules op het Elefantentreffen 2012
Toch geen rondje Nederland Pasen 2012

meetings.png


Eerstvolgende meeting:

Janus' Sjaak Afhaak dinér
Datum: 19 mei Locatie: Amsterdam
Vies-eten.jpg



Pinksterweekend Luxemburg
Datum: 26-28 mei 2012 | Meetingpoint: http://g.co/maps/jbhzz ('t Haasje, Eindhoven) | Tijd: 11.00 uur | Adres hostel

5d62ac15206522af3493cd33e1484083



Sleutelen bij Henk's moeder
Datum: zaterdag 16 juni Tijd: net na de lunch Locatie: Roosendaal

days.png

Meld je http://www.meeting-manager.nl/1167/add/ (hier) aan!

 
Laatst bewerkt:
Even voor de duidelijkheid; onze voorgaande twee delen stonden bij Reizen & Toeren. Wij hebben besloten naar Brikken & Klassiekers te verhuizen om toch wat meer jonge roestige avonturiers te vinden.

Topic ziet er nog belabberd uit, maar daar komt nog verandering in. Had niet verwacht dat het topic opeens zo snel zou gaan. Maar goed; Bring it on!

Hoe voorkomen we kouwe klauwen? Hoe krijgen we Pim's Jawa aan de praat en waar gaan we heen met pinksteren 2012?
 
Bij voorkeur toch minstens uit de jaren 80 ;)

Nieuw deeltje *O*

Voor de rest zou ik met pinksteren naar Vianden gaan :Y
Niet zo ver dan vorig jaar, en we weten dat het daar goed is. Overdag mooie bochten, 's avonds aan het water ;)
 
Oude brikken? Ik zie alleen maar plastic op die paar foto's hierboven!
Als er plastic op onze brikken zit, is het in de meeste gevallen al verroest, gescheurd en verkleurd. Brikkig plastic 8-) .

Voor de rest zou ik met pinksteren naar Vianden gaan :Y
Niet zo ver dan vorig jaar, en we weten dat het daar goed is. Overdag mooie bochten, 's avonds aan het water ;)

Huren we weer een zaal bij die vorige herberg? Kan er altijd nog wat nieuw volk bijkomen.

Sabrina Troes hostel
Even snel voor 10 man ingevuld en hij is nog vrij, kost 20,50 per persoon per nacht.
 
Laatst bewerkt:
Maybe next christmas xD
KTM+990+Adventure+R2.jpg


Edit: als je er maar vaak genoeg mee op pad gaat, wordt ie vanzelf brikkig
 
Laatst bewerkt:
Ik doe niet aan tweetakt. En carbs heb ik ook geen zin meer in.

De brikkigheid zal dus van de staat van de motor moeten komen, niet van de techniek :P
 
Jong & lui _O- _O- _O-

Oude- brikken = een pleonasme :Y

Op de plaoties en "specificaties" heb ik alleen maar moderne brommers gezien en gelezen :+

Belangrijkste is wel dat het gezellie is/was........... *O*

:W
 
Mja, heb alleen geen behoefte aan een motor met astma op 2750m hoogte :S

Tsja, da's toch echt brik alstie astma krijgt bij ijle lucht :P


Mijn brik haalde op een gegeven moment ergens bij noord-italie zwitserlandse grens de 80kmu berg op niet meer...

Dat was ongeveer 15 jaar geleden. Toen kwam ik met m'n brik nog in aanmerking voor dit topic. :P (ikke toen 23 en brik 20 jaar oud)
:]
 
Ik heb nog geen antwoord gehad van de jawa uit 74 trouwens :/

Heb wel een Hercules uit 1972 gevonden hier vlak bij mijn deur, vraagprijs 750 euro.
Vind ik ook echt een zalig beunbrik voor elefanten :)

101050037-hercules-125cc.jpg


Heb ik maar eens gemaild..
 
Laatst bewerkt:
Das een feit... Moest ik geld genoeg hebben had ik al lang een schuur vol met stokoude projecten.... Maar ik moet het doen wat ik nu heb :)
 
Ik heb wel een blauwe plaat... Maar die mag ik eigelijk niet voeren... de oude eigenaar vond dat wel mooi... Maar de meeste zijn 20 jaar of ouder... dus dat kan ik geen jonge beesjes meer noemen... Als je nou een rammelbak hebt van 52 jaar oud, inderdaad dan heb je wel een brik, maar ik zou toch graag wat meer willen rijden, die CB van mij uit '83 stond regelmatig op de brug. Vandaar de overstap naar een iets jongere waar ik toch meer op vertrouw.
 
Oke'................maar dat zijn er maar 2...............de rest is veel moderner :+

Brikken :] hebben eigenlijk een "blauwe" plaat :Y

:Z

Zelfs mijn transalp uit '95, Trudie, vind IK een brik. Hoe die eruit ziet, wat die al doorstaan heeft en wat er allemaal vastgerot zat. Ik heb er verre reizen op gemaakt, naar de Noordkaap en Oekraïne. En als ik Trudie vergelijk met al het BMW1200gs gespuis wat ik dan tegen kom on the road, vind ik haar echt wel een brik.

Bij JOOB doen we niet aan hokjes denken. Als jij je motor een brik vind en gezellig wil meerijden op je 80's/90's bike, dan ben je van harte welkom. Want we maken mooie avonturen met elkaar. Rondje Nederland en wildkamperen langs de afsluitdijk. In Normandië de landingsstranden bezoeken en ons tentje opzetten op een krijtrots. We rijden naar Bosnië, de Veluwe of gaan naar het Elefantentreffen. En dat je motor dan geen blauwe plaat heeft, vind ik zelf niet echt belangrijk. :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan