Jawa mengsmering & Slivovic část šest

Polymax?ik weet niet of siliconenkit oplost in olie......

Die ervaring heb ik niet bij de enfield, ik had de aansluiting (die niet zo best was..)primaire kast-motorblok dichtgekit..

Pepijn hoe bevalt dat hylomar-spul?

Die ervaring heb ik niet bij de enfield, ik had de aansluiting (die niet zo best was..)primaire kast-motorblok dichtgekit..

Pepijn hoe bevalt dat hylomar-spul?
Hylomar bevalt prima. Voor de benzine kraan. Ook Terrence 20001 gebruikt het voor zijn carterhelften.

Ben je even wat anders aan het doen, en dan schrijven jullie het hele forum weer vol ;( Overigens, die blauwe Loctite doet het ook goed.

Wel een grappig Jawa inderdaad, maar niet echt mijn smaak. :P

Ik ben het wel met Tijmens eens, heb zelf ook een Jethelm. Een koltrui is in de herfst/lente dan een must! en bij vorst een sjaal tot vlak onder je ogen (anders zie je niets :) )

Voor mijn Carterhelften heb ik bij jawamarkt een vloeibare pakking gekocht, die dingen hebben sinds de revisie nog nooit een druppel gelekt! :)

..even jalours zijn..

Zeg nou eerlijk, dat ding loopt stukken mooier dan een englese twin..

MZ ETZ 150 Jawa 350 in Galileo:
laat dit maar niet zien aan de MZjes :+

Ja pepijn ik ben op de hoogte van wat een jet helm is, we hebben hier 2 integraal helmen, een jet helm en een open helm. Systeem was dat het kin stuk ook los kon toch? Die heb ik niet in ieder geval. Zou fijn als op die Nolan pot ook een vizier kon...

Gasnaald omhoog vond ie trouwens niet zo leuk dus staat weer op 4 :) (i.p.v. 5)

Wel een grappig Jawa inderdaad, maar niet echt mijn smaak. :P

Ik ben het wel met Tijmens eens, heb zelf ook een Jethelm. Een koltrui is in de herfst/lente dan een must! en bij vorst een sjaal tot vlak onder je ogen (anders zie je niets :) )

Dat viel mij ook tegen! Het is wel heel prettig hoeveel zicht je hebt in de hoeken, maar de wind slaat er best vaak onder... Gelukkig keuze genoeg hier :+

Laatst bewerkt:
..Ik rijd altijd met een jethelm.. arafat sjaaltje of zo'n over je kop trek col van de legerdump en je bent warm.. of een baard laten groeien.. :P

Met een andere helm ben je zo opgesloten en afgesloten van de buitenlucht, kun je net zo goed in een koekblik zitten..

Met een andere helm ben je zo opgesloten en afgesloten van de buitenlucht, kun je net zo goed in een koekblik zitten..

_O-

Edit: Vind eerlijk gezegd de pot helm + zonnebril + kol het prettigst, maar dan zie je er al snel uit als een arrogante kwal op ze 'unieke' Jawa :+

Laatst bewerkt:
_O-

Edit: Vind eerlijk gezegd de pot helm + zonnebril + kol het prettigst, maar dan zie je er al snel uit als een arrogante kwal op ze 'unieke' Jawa :+

Misschien ligt dat niet aan de helm.. :+

Jawa waar zit de start knop of sleutel of de kikstart de jongere kennen haast geen jawa, meer
Toe maar start hem maar eens :)
En in 2017 is het af gelopen met de 2t , dat willen ze aan paken , laten we hopen dat ze op tijd
Het verstand terug vinden . Of willen luisteren naar hen die nog wat hebben,
Daar na alles verkopen naar die landen waar ze nog wel mogen rijden
Krijgen we later vragen opa 2t wat is dat,

Laatst bewerkt:
Hopelijk duurt dat nog even! Gelukkig weet iedere jongere met een beetje verstand van motortechniek ook nog wat een zijklepper is! :)

Misschien ligt dat niet aan de helm.. :+

Dat is wel heel ver gezocht :') Nee als ik iets niet ben is het wel mode bewust. En me kop zie je toch niet als het goed is dus daar ligt het hopelijk niet aan ;)

@AGB, technieken komen en gaan, 2 Takt heeft die slag al lang geleden verloren. Niet dat het iets zegt over welke techniek nou beter is, de één heeft gewoon meer ontwikkeling gekregen. Ik zou me er maar niet al te veel aan vastklampen, want dan wordt het er niet leuker op!

Het is trouwens verdraait lastig een goed kinderfiets vlaggetje te vinden in de Action, wie weet van de lente dat ze die weer eens hebben :N

nijntje-fietsvlag.jpg

Laatst bewerkt:
..Ik hoop dat ze dan louter de invoer van nwe 2takten willen verbieden en niet 2takt voertuigen alles bij elkaar?

ha! een legergoes..
effe denken.. vonkerij gaf wel een trubbels maar was makkelijk uit te wisselen, kleppen van de 350 koppen rekken dus extra excuus er 500 koppen op te zetten..
Dan heb je wat meer power en kun je de korte defensie-cardanoverbrenging vervangen voor de 500 overbrenging en heb je een leuk motorfietsje?

:+ ben vandaag van Groningen naar Apeldoorn (ff valbeugel halen) naar Rotterdam gegaan. Wat was dat weer ff bikkelen zit. Plan was wel om het allemaal zo te houden. Moet er toch nog ff naar kijken. Ze heeft wat moeite om de olie binnen te houden. Ik gok een koppakking, maar der zit ook olie in de ontluchting.

Wat bedoel je met rekken?

olie in ontluchting; ver versleten cylinders/zuigers...
met rekken bedoel ik langer worden.. uiteindelijk breken. persoonlijk zou'k 'r wel een hogere kruissnelheid geven.. blok en frame kunnen het zat hebben.
Op het motorfietsweb is erg veel gepost over de zwakke plekken van deze motoren en wat je er tegen kan doen (net al gepost..)..

MZ ETZ 150 Jawa 350 in Galileo:
laat dit maar niet zien aan de MZjes :+

Ja pepijn ik ben op de hoogte van wat een jet helm is, we hebben hier 2 integraal helmen, een jet helm en een open helm. Systeem was dat het kin stuk ook los kon toch? Die heb ik niet in ieder geval. Zou fijn als op die Nolan pot ook een vizier kon...
Ok sorry! ik dacht uit je reactie op te maken dat je een integraalhelm en een jethelm doorelkaar haalde. Maar je had het over een pothelm en een jethelm. Ik begreep je dus niet helemaal. Nu is het helder.

Terug
Bovenaan Onderaan