Jawa mengsmering & Slivovic část šest

..maar jij reed toch nooit als't regende?? :9

Bij regen een plastik broodzakje over de teller

Laatst bewerkt:
..of zo laten en onder in de teller een gat boren..

Hmm het lijkt er op dat mijn 638 nu ook wat olie lekt aan de rechterzijde..zal wel via de pen of geleidebus van de koppeling zijn..

Dan heb je nu de best gesmeerde ketting van ons allemaal :+
Vandaag geen beste dag om van uit Duitsland terug te rijden! Morgen wellicht beter! Vandaag weer met de jawa naar het werk geweest. Top motortje! Ik heb een nieuwe jethelm gekocht. Die past lekker over de oren heerlijk rustig, zo rijden! Stiller dan de systeemhelm die ik ook nog heb. Wel met vizier. Dat was met dit weer welzo lekker!
en de Jawa? Die knort lekker door!

Wat voor merk/type helm?
Caberg freeride

C4CB0098-000-11986-.jpg

Vandaag geen beste dag om van uit Duitsland terug te rijden! Morgen wellicht beter! Vandaag weer met de jawa naar het werk geweest. Top motortje! Ik heb een nieuwe jethelm gekocht. Die past lekker over de oren heerlijk rustig, zo rijden! Stiller dan de systeemhelm die ik ook nog heb. Wel met vizier. Dat was met dit weer welzo lekker!
en de Jawa? Die knort lekker door!

Neih, valt toch wel tegen het weer, daar is het ook de maand naar. Morgen weer naar NL, 200km en die dag erna naar huis. Jawa en ik kunnen wel wat regen hebben, Als het niet stormt ben ik al tevreden :]

En wat draag je dan precies voor? Een skibril-achtig ding? Heb zelf zo'n open helm van Nolan, leuk voor op de brommer, maar bij snelheden boven de 80 vind ik het maar niks, lekker een jet of systeem helm dan :) Ook bij Jet helm is een kol geen overbodige luxe... Wellicht ligt dat ook aan of je veel platteland routes rijdt of in de stad, want voornamelijk die dikke vliegen zijn irritant.

HJC-RPHA_ST_RUBERTONE_FLAT_BLACK.jpg

Staat niet zo sexy maar mijn gebit was heel duur en aangezien ik nog wel eens wat harder rijd dan 80 durf ik zo'n open helmpie niet aan. :P

Laatst bewerkt:
Hier met vizier
59036.jpg

Dit is dus een jet helm. Bedoel je een integraalhelm?

Laatst bewerkt:
..Ik heb net het zijdeksel van de kleine jawa er af gehaald.. het schakelpedaal had soms moeite met in ruststand terugkomen, en dat werd steeds erger.
Ik dacht eerst dat het aan het halfautomaat-mechanisme lag maar dit bleek bij onderzoek niet zo te zijn..
Dus het zijdeksel er af en verwachtte een gebroken onderste veertje die het pedaal terugduwt..
Dus niet het geval..
Wel vond ik beide veertjes nogal week..
Ik had nog een schakelmechanisme van een 640 (is hetzelfde..) liggen en daar de veertjes uitgeplukt.. deze voelen wel stugger..
Wellicht dat die veertjes het na 50 jaar wel best vinden..
Het liefst zou 'k er nog wat onderleggen om de voorspanning te verhogen maar wil geen loswandelende ringetjes in de bak hebben..

Goed, vorige keer m'n zwarte super speciale vloeibare pakking opgemaakt..
Zal ik het gewoon eens met transparante siliconenkit proberen?

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan