Jawa mengsmering & Slivovic část šest

Hee ik sta er ook op laatste foto heele maal links

Ja ik herkende je al!

17 mei is voor mij helaas geen optie ik zit nog de zaterdagen met competitie tennis. Tot en met 31 mei.
Ik juich het idee toe!

Verdraaid ja! *O* Ik zie het nu ook. Maar toen kende ik je nog niet. :N Hebben we in dezelfde groep gereden die dag. Mijn 634 staat op de voorgrond.

Laatst bewerkt:
Kijk terwijl ik druk aan het schrijfen was
In everdingen was ik ook 3 dagen heb daar denfield gesproken ,er waren daar wel meer
Goede mensen je moet het treffen :Y bij andere jawa treffen was ik snel weer weg
Net wat denfield zegt bevaldt het niet ben je toch vrij om weg te gaan, aleen kan dat dan wel
Weer een nare na smaak geven, mensen kunnen een treffen maken of breken
We rijden toch allemaal jawa en wat willen we

Helemaal waar. Zaterdag 17 mei zou ik kunnen.

Met de motor op een aanhanger achter het koekbik is het nog wel te doen
Maar als het zo een treffen is van na een uur weer weg dan is de afstand toch wat te ver

Met de motor op een aanhanger achter het koekbik is het nog wel te doen
Maar als het zo een treffen is van na een uur weer weg dan is de afstand toch wat te ver

Als ik het goed lees, duurt het een paar dagen.

Mijn dag kan niet meer stuk, ik heb ze gevonden, stickers voor mijn zijpanelen !!! *O* *O* *O*
Ik al die tijd maar zoeken op sticker of logo of ... Maar ik moest gewoon zoeken op "Aufkleber Jawa 634". Blijkt een fikse lijst met stickers bij Ost2Rad te vinden te zijn. Gelijk besteld.

Aufkleber Satz Seitendeckel JAWA 634 weiss rot

Ik bedoel met een uur weer weg, dat er niets te beleven is ongezellig geen kontakt met
Mede jawa rijders , er zijn van die groepen daar kom je en voel je zich buiten gesloten
De gezeligheid naar jouw toe ondbreekt bijfoorbeed met niemand kotakt kunnen krijgen als je
Er aleen naar toe gaat
Mijn iedee is je komt voor de gezeligheid zamen praten over gezamlijke hobie

Als ik het goed lees, duurt het een paar dagen.

Mijn dag kan niet meer stuk, ik heb ze gevonden, stickers voor mijn zijpanelen !!! *O* *O* *O*
Ik al die tijd maar zoeken op sticker of logo of ... Maar ik moest gewoon zoeken op "Aufkleber Jawa 634". Blijkt een fikse lijst met stickers bij Ost2Rad te vinden te zijn. Gelijk besteld.

Aufkleber Satz Seitendeckel JAWA 634 weiss rot
Ik herken dat gevoel! Soms kun je erg blij zijn met dat soort dingen! Mooi dat je ze gevonden hebt!

Ik bedoel met een uur weer weg, dat er niets te beleven is ongezellig geen kontakt met
Mede jawa rijders , er zijn van die groepen daar kom je en voel je zich buiten gesloten
De gezeligheid naar jouw toe ondbreekt bijfoorbeed met niemand kotakt kunnen krijgen als je
Er aleen naar toe gaat
Mijn iedee is je komt voor de gezeligheid zamen praten over gezamlijke hobie

Hmmm zo te lezen heb je een flinke kater overgehouden aan dat treffen van de jawa club..
Wil niet zeggen dat andere jawa-clubs dezelfde mensen aantrekken..
De NL-jawa club herbergt inderdaad vreemde lieden. Echt openstaan doen 'ze'' niet.
Dat is 1 van de redenen dat ik hier ben begonnen..

Everdingen was daar tegen wel goed , aleen de toertocht was behoolijk druk had de heele tijd
Een groep buitenlanders voor mij die stonden om de haverklap boven op de rem ik kon ze niet voorbij kommen, wel begrijpelijk dat die buitenlanders goed uit keken
Gegevenmomend ging mijn rempotje olie leken en had ik geen voorrem meer ,bleek achteraf ouwde olie
Met water in te ziten het water werdt heet door het vele remmen en ging koken en uitzetten
Na af koeling deed hij het weer maar op het momend wist ik niet wat er aan de hand was
Ik vertrouwde de rem niet meer
Toen een luchtbalon lande nog even achter op een ural met zijspan mee gereden zat toch niet leker zo een zadel
Had er meer van verwacht

Everdingen was daar tegen wel goed , aleen de toertocht was behoolijk druk had de heele tijd
Een groep buitenlanders voor mij die stonden om de haverklap boven op de rem ik kon ze niet voorbij kommen, wel begrijpelijk dat die buitenlanders goed uit keken
Gegevenmomend ging mijn rempotje olie leken en had ik geen voorrem meer ,bleek achteraf ouwde olie
Met water in te ziten het water werdt heet door het vele remmen en ging koken en uitzetten
Na af koeling deed hij het weer maar op het momend wist ik niet wat er aan de hand was
Ik vertrouwde de rem niet meer
Toen een luchtbalon lande nog even achter op een ural met zijspan mee gereden zat toch niet leker zo een zadel
Had er meer van verwacht

Zonder voorrem rijden is inderdaad geen pretje. Bij mij brak een keer de remhendel van de voorrem af tijdens een rit. -O- Gelukkig reed er iemand mee met een zesdaagse, en die hebben vanalles dubbel. Kon toen een hendel overzetten.

Ben een keer naar een duits treffen geweest alleen maar regen regen en nog er eens regen
kom je aan kampeer terrein onder water niets te eten en te drinken winkels dicht etc etc.
Had zelf nog een vaag blikje met voer meegenomen dat warm gemaakt en naar huis gegaan
1300 km gereden in 25 uur.
Anders kan ook dat ik voor twee dagen naar een treffen ging kom ik gasten tegen die een week later ook een treffen hadden ben drie weken onder de pannen geweest

Oeps. Vandaag een cb1 gekocht. Komt goed uit want nu kan de 640 geïnspecteerd worden.

10176061_713650211990456_8129742188282237439_n.jpg

Laatst bewerkt:
Ik ben wel benieuwd naar de verschillen tussen de Honda en Suzuki. Honda zal iets feller zijn ondanks zijn mindere inhoud?

Dat wordt al een mooie verzameling allemaal blijvers?

Ik ben wel benieuwd naar de verschillen tussen de Honda en Suzuki. Honda zal iets feller zijn ondanks zijn mindere inhoud?

Ik verwacht inderdaad dat de CB1 wat feller is, moet ook wel. 400cc 4cilinder 16kleppen en 58PK. De GS500 is een 500cc 2pitter met 4 kleppen in totaal, stampt er toch nog 48PK uit. Niet een heel groot verschil maar het motorkarakter zal wel enorm anders zijn. De toerenteller van de CB1 gaat tot 15k RPM bijvoorbeeld. *D

Maargoed de CB1 liep niet en de GS500 wacht op onderdelen om de brandstoftank netjes vast te zetten. Morgen maar eens kijken of ik wat leven in de CB1 kan krijgen en hopelijk een mooie rit maken. :]

Zoals ik eerder zei mag dan pas de 640 op stal om dat blokje eens grondig te inspecteren. Ik kreeg gister commentaar van de technische dienst op het werk dat de 640 wel erg rauw loopt, met een naar bijgeluid. '(

Dat wordt al een mooie verzameling allemaal blijvers?

Ik vrees van niet. Is ook gekkenwerk natuurlijk maar ik weet nog niet of de GS500 weg gaat of dat de CB1 een ander onderkomen moet zoeken.

Het is niet gemakelijk om te kiezen
Als ik over me zelf spreek
Alles in een motor vind je niet
Engelijk moet men er minimaal 2 a 3 heben :]

Hier mijn trouwe beestje na de Bloesemrit vanuit Everdingen met die saaie club :+

full

Die hele zut aan tellers, meters en kabels moest ik eraf slopen om bij de bovenste bouten van de telescoopvork te komen. Had geen sleutel 32 en moest met een grote Bahco aan de slag. Kon gelukkig een dopsleutel 32 lenen van een buur op de motor, die mij zag tobben. Zal er binnenkort maar eens een kopen. :Y

Iets anders wat ik gekocht heb via Marktplaats, en dat vandaag arriveerde. Met goede foto's *O* *O* *O* :

full

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan