JAWA MENGSMERING & PLZEŇSKÝ PRAZDROJ, ČÁST DEVÁTÁ

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft een mengselregelschroef een standaard positie dan? als dat zo was kon je'm wel vastzetten..
Zoals je kan zien is het een benzineregelschroef, dus uitdraaien is rijker.
Goed warmrijden en dan de positie zoeken waarbij het stat. toerental het hoogst is, en dan deze met de stat. regelschroef zonodig bijstellen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Lance03, ik heb voor de afstelling van mijn 634 ooit hier in dit topic een "howto" gekregen. Deze werkte voor mij prima.
Dit is een algemeen verhaal, beginpositie voor de mengselschroef staat er niet in.

Als je er iets aan denkt te hebben, kan ik het wel eens opgraven.

Ik meen dat ik bougies met hittegraad 8 gebruik in mijn 634, maar dat zal ik morgen even checken.

Soojo, eigenlijk wel heh, dit topic begint alweer behoorlijk vol te lopen.
Als er weer een onzinnig lang onzinverhaal voor een OP moet komen, hoor ik het wel _O-
 
Laatst bewerkt:
Rudy, heb jij een 16mm ruimer??

Daar zou ik absoluut niet aan beginnen. Ik ben bang dat je dan straks een keer het hele blok kan wegflikkeren. Met een ruimer krijg je nooit de passing die je nodig hebt. Ik weet dat het een crime kan zijn om de pennen terug te duwen. Daarom heb ik zelf een pers gemaakt.
full

ik had genoeg van zere half verbrande handen.

Maar je kunt zo'n ding ook gewoon kopen.
Puller for gudgeon pin - Jawa and ČZ - eTovar.cz
Kost ca 45 euro plus verzendkosten.
In Nederland kun je ook wel van dat soort dingen kopen, maar dan ben je hetzelfde bedrag kwijt, ze zijn van mindere kwaliteit en je moet maar afwachten of de afmetingen juist zijn voor de Jawa diameters. Zoek maar eens op "pistonpendrukker" in google.
 
Daar zou ik absoluut niet aan beginnen. Ik ben bang dat je dan straks een keer het hele blok kan wegflikkeren. Met een ruimer krijg je nooit de passing die je nodig hebt. Ik weet dat het een crime kan zijn om de pennen terug te duwen. Daarom heb ik zelf een pers gemaakt. [afbeelding]
ik had genoeg van zere half verbrande handen.

Maar je kunt zo'n ding ook gewoon kopen.
Puller for gudgeon pin - Jawa and ČZ - eTovar.cz
Kost ca 45 euro plus verzendkosten.
In Nederland kun je ook wel van dat soort dingen kopen, maar dan ben je hetzelfde bedrag kwijt, ze zijn van mindere kwaliteit en je moet maar afwachten of de afmetingen juist zijn voor de Jawa diameters. Zoek maar eens op "pistonpendrukker" in google.
Ik ken deze dingen en ook hiermee zou het niet gaan.. het zit echt te strak.
 
Nou zeg, het zit je niet mee Sammie! :(

Als het echt niet past, dan moet je wat..
Heb je ergens misschien de maten+toleranties van het gat? In mijn 634 WPHB kan ik alleen de maten+tolerantie van de pennen vinden. die staan in het boek van de 360 vast ook.

Kun je wat bramen/oneffenheden voorzichtig met een fijn schuurpapiertje wegschuren van de zuigers?

Wel apart dat er zoveel variatie in zit. Bij mijn 634 kon ik de pennen er zo met de hand inschuiven.


@Lance03, ik heb inderdaad hittegraag 8, NGK BPR80HS. Die doen het bij mij al zo'n 4 jaar probleemloos.
 
Lance03, ik heb voor de afstelling van mijn 634 ooit hier in dit topic een "howto" gekregen. Deze werkte voor mij prima.
Dit is een algemeen verhaal, beginpositie voor de mengselschroef staat er niet in.

Als je er iets aan denkt te hebben, kan ik het wel eens opgraven.

Ik meen dat ik bougies met hittegraad 8 gebruik in mijn 634, maar dat zal ik morgen even checken.

Soojo, eigenlijk wel heh, dit topic begint alweer behoorlijk vol te lopen.
Als er weer een onzinnig lang onzinverhaal voor een OP moet komen, hoor ik het wel _O-
Thanks.
en graag de howdo. Het is voor mij 35 jaar geleden dat ik een tweetakt heb afgesteld dus alle tips zijn welkom.

Gr. Sander
 
Sander,

hieronder een foto van de uitleg. Sorry voor de pauper kwaliteit, bestand mag max. 100kb zijn.. (als je het niet kunt lezen moet je even een PB sturen, dan mail ik hem je toe.
full


Hierbij ook een youtube link, waarin iemand erg duidelijk uitlegd hoe&wat
youtube terence20001
 
Top bedankt arjan. Ben de hele middag al bezig en nu loopt hij weer. Had er een k&n filter opgezet met sproeier 120. Ooit eens ergens gelezen. Startte prima maar reed helemaal niet. Bij gas iets open bwoaahhh en uitvallen. Hij reed alleen met de choke erop. Vervolgens weer sproeier 100 erin en een el cheapo luchtfilter erop en nu rijd hij eigenlijk best goed. Pitten iets te wit voor mij. Zou 105 of 110 moeten worden denk ik. Nou hangt mijn carburateur ook helemaal los in het spruitstukrubber (beweegt heen en weer)dus dat kan ook nog het beroerde lopen veroorzaken. Heb nog een oude carburateur die stevig vast zit op het spruitstukrubber, zal die er eens op zetten.
Nu kan ik bij de jawashop sproeiers bestellen maar ze hebben 2 soorten. M6x0.75 en m6x1.0
welke heb ik nodig?
Overigens wel leuk om hiermee te rijden. Een hoop mensen kijken om om te kijken wat dit nu weer is ;)

Gr. Sander
 
Sander,

hieronder een foto van de uitleg. Sorry voor de pauper kwaliteit, bestand mag max. 100kb zijn.. (als je het niet kunt lezen moet je even een PB sturen, dan mail ik hem je toe.
[afbeelding]

Hierbij ook een youtube link, waarin iemand erg duidelijk uitlegd hoe&wat
youtube terence20001

Tekst is van Krijn Heerschap en staat ook achter in een Nederlandstalige handleiding voor de Jawa 640/641. En Terence heeft vast ook nog wel een filmpje gemaakt hoe je 28 naaldlagers in een zuigerpengat frommelt.
 
Darn, dit filmpje had ik eerder moeten zien. De naaldjes liggen al in mijn (reserve) blok :(
Ik dacht dat het een compleet lager was.

Gr Sander
 
wat werkt dat toch weer mooi zo een setje voor de zuigers, :) op de film
soojo
heeft er ook nog foto's van hoe je zo iets zelf maken kan
 
Darn, dit filmpje had ik eerder moeten zien. De naaldjes liggen al in mijn (reserve) blok :(
Ik dacht dat het een compleet lager was.

Gr Sander

Heb je geen werkplaats handboek? Gebruikers handleiding? Die zijn altijd handig :) Wat voor type Jawa had je ook alweer?
 
Top bedankt arjan. Ben de hele middag al bezig en nu loopt hij weer. Had er een k&n filter opgezet met sproeier 120. Ooit eens ergens gelezen. Startte prima maar reed helemaal niet. Bij gas iets open bwoaahhh en uitvallen. Hij reed alleen met de choke erop. Vervolgens weer sproeier 100 erin en een el cheapo luchtfilter erop en nu rijd hij eigenlijk best goed. Pitten iets te wit voor mij. Zou 105 of 110 moeten worden denk ik. Nou hangt mijn carburateur ook helemaal los in het spruitstukrubber (beweegt heen en weer)dus dat kan ook nog het beroerde lopen veroorzaken. Heb nog een oude carburateur die stevig vast zit op het spruitstukrubber, zal die er eens op zetten.
Nu kan ik bij de jawashop sproeiers bestellen maar ze hebben 2 soorten. M6x0.75 en m6x1.0
welke heb ik nodig?
Overigens wel leuk om hiermee te rijden. Een hoop mensen kijken om om te kijken wat dit nu weer is ;)

Gr. Sander
Tip, vervang dat inlaatrubberflense voor een mikuni inlaatrubber voor een VM28
Is degelijker en je carb komt iets meer naar achter te staan waardoor hij onderin beter oppakt. ;)
 
SOOJO, IK HEB EEN 640 UIT 97. HAD ER EEN EXTRA BLOK BIJ EN DACHT EEN HALF JAAR GELEDEN DIE HAAL IK EVEN UIT ELKAAR :( niet dus. Ik heb ondertussen wel een handwerkplaatsboek en een manual alleen op het tablet. Wil ze nog kopen heb toch liever een boek in mijn handen.

Sammie, bedankt voor de tip. Is het proberen waard :t
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan