Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
hoi mannen een vraagje tussendoor het is het zelfde onderwerp ik krijg mijn voorrem niet ontlucht geheel uit elkaar gehaald, rubbers en zo goed, oude remvloeistof eruit, zat vol troep, zuiger terug gedrukt en weer vastgezet. En nieuwe remvloeistof er in. En geen vloeistof uit de nippel en maar knijpen maar niets? Dus wat te doen
Helaas is de mijne een tijdje geleden afgebroken, en is nu de reserve in gebruik.iemand nog een handrem hendel liggen voor een 634? Dan kan ik in ieder geval weer rijden... :p
Houdt schoksgewijs in ... alsof hij vast dreigt te lopen en echt vaart vermindert ???..... Boven de zeg 4000 toeren, dus bijv. boven de 90km/h houdt de motor schoksgewijs in met tamelijk heftige schokken. Daaronder rijdt hij als een zonnetje, cilinders zijn niet oververhit, kan ze na een rit gewoon een seconde aanraken. Vanmorgen de carb schoongemaakt en bougies vervangen, geen verschil.......
Hey!
Eenmaal op mijn eindbestemming in Noord-Zweden aangekomen, krijgt de motor kuren.
Prima timing opzich, maar kan niet vinden wat het probleem is.
Boven de zeg 4000 toeren, dus bijv. boven de 90km/h houdt de motor schoksgewijs in met tamelijk heftige schokken. Daaronder rijdt hij als een zonnetje, cilinders zijn niet oververhit, kan ze na een rit gewoon een seconde aanraken. Vanmorgen de carb schoongemaakt en bougies vervangen, geen verschil.
Hebben jullie nog check-suggesties? Zou het met benzine te maken kunnen hebben, aangezien ze in Zweden alleen nog maar biofeul hebben.. Zelfs geen V-power bij de shell.
Ter aanvulling: het is een Jawa 638 met revisieblok en Vape ontsteking.
edit: ik heb dus geen Ethanol85 getankt, wel gewoon de Euro 95, die schijnt echter ook betrekkelijk veel Ethanol te bevatten hier.
hij krijgt wellicht niet genoeg benzine.....vervuiling van de filter in benzinekraan; kraanrubber is opgezwollen o.i.d.Hey!
Eenmaal op mijn eindbestemming in Noord-Zweden aangekomen, krijgt de motor kuren.
Prima timing opzich, maar kan niet vinden wat het probleem is.
Boven de zeg 4000 toeren, dus bijv. boven de 90km/h houdt de motor schoksgewijs in met tamelijk heftige schokken. Daaronder rijdt hij als een zonnetje, cilinders zijn niet oververhit, kan ze na een rit gewoon een seconde aanraken. Vanmorgen de carb schoongemaakt en bougies vervangen, geen verschil.
Hebben jullie nog check-suggesties? Zou het met benzine te maken kunnen hebben, aangezien ze in Zweden alleen nog maar biofeul hebben.. Zelfs geen V-power bij de shell.
Ter aanvulling: het is een Jawa 638 met revisieblok en Vape ontsteking.
edit: ik heb dus geen Ethanol85 getankt, wel gewoon de Euro 95, die schijnt echter ook betrekkelijk veel Ethanol te bevatten hier.
Ik heb de gouden 634 onderhanden gehad. Eerst electronische ontsteking erin gezet (geen Vape, dus nog met de oorspronkelijke dynamo). Dat schreef ik al. De voorrem opnieuw afgesteld volgens de Sammie methode (staat ook in "Alles over uw motor"). Zat ook nog niet helemaal lekker bij de remhandle, omdat daar bij mij twee kabels in zitten (ëëntje extra voor het remlicht) en daar is niet echt ruimte voor. (veroorzaakt ook een zwak punt in de handel. Brak mij een keer af tijdens een rit. Niet leuk rijden zonder voorrem). En vanmiddag nog even de carburateur eraf gehad en helemaal schoon gemaakt. Nou morgen weer eens starten en eindelijk een fatsoenlijk begin maken met de 500 km inrijden.Ik heb gisteren de ontsteking nog even afgesteld, ik hoopte dat de boel niet versprongen was bij het splijten. Gisteren reutelde hij een beetje links dus die stond niet goed afgesteld (schokte vooruit ipv achteruit zoals bij Marc). Nu staat alles BDP 0.4> n >0.3mm, 3 mm voor BDP <=0.05mm. Vanmiddag is er weer een testrit gepland! Als alles goed is kan ik deze week eens eraan geloven.
Ik heb de gouden 634 onderhanden gehad. Eerst electronische ontsteking erin gezet (geen Vape, dus nog met de oorspronkelijke dynamo). Dat schreef ik al. De voorrem opnieuw afgesteld volgens de Sammie methode (staat ook in "Alles over uw motor"). Zat ook nog niet helemaal lekker bij de remhandle, omdat daar bij mij twee kabels in zitten (ëëntje extra voor het remlicht) en daar is niet echt ruimte voor. (veroorzaakt ook een zwak punt in de handel. Brak mij een keer af tijdens een rit. Niet leuk rijden zonder voorrem). En vanmiddag nog even de carburateur eraf gehad en helemaal schoon gemaakt. Nou morgen weer eens starten en eindelijk een fatsoenlijk begin maken met de 500 km inrijden.
hij krijgt wellicht niet genoeg benzine.....vervuiling van de filter in benzinekraan; kraanrubber is opgezwollen o.i.d.
Thnx. Jij ook.Morgen nog even de hoofdsproeier na meten en dan ploffen we verder. Succes met je proefrit morgen, Jo!
Deze denk ik Ik weet alleen nog niet of Arjan hem vrijdag komt halen, of dat ik hem op moet sturen.@Arjan, die demper neem ik wel mee naar Wageningen. Wat zoek je voor een handle? Compleet of zo een die past aan t 634 stuur?
Sinds openlucht of standaard luchtfilter hier niks veranderde gaan we naar de carburateur. Ik heb liggen:
- stationair sproeiers 50 en 55
- carburateur 2801 en een 2926SBDb-2783
- hoofdsproeier die ik naar verschillende maten kan boren /solderen.
Wat zal ik eens proberen? Naald stand 4, stat sproeier 55, hoofd sproeier 115, carb 2801?
Op t moment dus de 2783, 55, 115, 4e, luchtstelschroef 1 slag uit ongeveer, rijdt als een dweil onderin.
Edit 1: naald 4, stat 50 loopt beter onder, hoofd 100 is te klein, op naar 110..
Made in CZ blijkt niet altijd in CZ gemaakt te zijn, zoals bijvoorbeeld "made in CZ" benzinekranen.Ik zie dat ze bij jawashop.com zuigers aanbieden voor 40 euro per set, made in India. Heeft iemand van jullie die eens gekocht?
Never mind, zie dat jawamarkt.cz made in cz verkoopt voor nog minder dan 40 euro.
Made in CZ blijkt niet altijd in CZ gemaakt te zijn, zoals bijvoorbeeld "made in CZ" benzinekranen.
Kijk ook eens op motoren.sk
Kies Engels, kies Jawa, kies model en je krijgt de onderdelen netjes gegroepeerd. Staat er ergens als prijs 0,00, dan is het onderdeel op dat moment niet leverbaar.
..Ik heb m'n jawa terug!
[~[url="http/i934.photobucket.com/albums/ad188/samrap392/PTDC0003_zps4dbnegno.jpg"]afbeelding~][/URL]