Italjet Dragster 125/200

Ja, ja, daar is ie dan. *O*
Na 3 jaar zijn de eerste Dragsters gearriveerd in Nederland. Deze dealer heeft er meerdere besteld en ze zijn te bekijken.

 
De verkoopprijzen zijn voor de 125cc 6899 euro en voor de 200cc 6999 euro exclusief rijklaarmaken en kenteken.
 
Jemig, ik zie inderdaad dat de 200 in totaal € 7.249 kost. Wat een smak geld.
Ik ga de OP bijwerken.
 
Ja is meer voor een 16 jarige, blits doen.
Niet praktisch en voor dat geld kan je veel betere en snellere kopen
hoezo beter?
Er is nog geen enkel bewijs dat ze slecht zouden zijn.
En sneller…ach…je mag 90% vd tijd toch maar 100.
Dus voor de meeste mensen snel zat en ziet er 10x mooier uit dan de standaard 13 in een dozijn scooters.
Dus ja…het is maar net wat je wil.
 
Beter als in betere zitpositie, opbergruimte onder het zadel wat deze totaal niet heeft, meer ruimte voor duo die op deze slechter zit als op n supersport, beter in windbescherming, beter in meekomen in t verkeer.
 
Ja, praktisch is de scooter zeker niet, maar wel bloedmooi. Ik begrijp heel goed dat mensen dit ding willen hebben. Het is uniek, een hoofdendraaier.
De zithouding en het harde zadel schrikken mij af, anders was ik ervoor gegaan.
 
Beter als in betere zitpositie, opbergruimte onder het zadel wat deze totaal niet heeft, meer ruimte voor duo die op deze slechter zit als op n supersport, beter in windbescherming, beter in meekomen in t verkeer.
Meekomen lukt prima met 200cc…
Rij zelf een KTM Duke 200 en hoef me echt geen zorgen te maken over mee kunnen komen.
 
Meekomen met het verkeer zal geen enkel probleem zijn met de Dragster 200. Ik kom nu al goed mee met minder PK's. Ik kom zelfs op de Duitse autobahn goed mee. De tijd van scheuren is al lang voorbij. Daarvoor is het overal veel te druk.
 
Meekomen met het verkeer zal geen enkel probleem zijn met de Dragster 200. Ik kom nu al goed mee met minder PK's. Ik kom zelfs op de Duitse autobahn goed mee. De tijd van scheuren is al lang voorbij. Daarvoor is het overal veel te druk.

Nou... mij lukt het nog wel hier en daar. :]
Wel fijn om wat meer pit te hebben op de snelweg. Met de NMAX 155 kom je goed mee overdags, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Voor 7249 eur wil ik wel iets meer pit krijgen dan waar de Dragster mee komt. Maar goed, er zijn er maar 500, dit is voor de liefhebber. Die koopt 'm voor z'n waanzinnige uiterlijk en niet wat het ding kan. En wil je vaak de snelweg op, dan zou ik minimaal 300cc adviseren. Dan koop je niet dit.
 
Ik had de Burgman 200 en nu de Forza 350. 12 PK meer Is toch wel een behoorlijk verschil op de autosnelweg. Dat rijdt veel relaxter.
Voor het gebodene vindt ik de Dragster erg duur ook al is het misschien een collectors item. Ik vind het maar een lelijk ding maar zo heeft ieder zijn eigen smaak.
 
Dat is het hè.
Met moeite meekomen met het verkeer en n topsnelheid lager dan de maximale toegestane snelheid vind ik geen motorrijden.

Dat t kan vind ik zo'n dooddoener. Kan je ook n bromscooter kopen.

Dit zal zeker geen verkoop succes worden.
Beetje onbruikbaar...wat moet je ermee
 
Dat kun je ook zeggen van een R1. Je kunt geen bagage kwijt en je mag nergens meer harder dan 100km/h overdag. Sinds wanneer worden motoren/scooters met verstand gekocht? Meestal is het toch gewoon emotie. Anders hadden we waarschijnlijk allemaal een OV abonnement en een oude fiets. Of een oude Suzuki Alto... Gelukkig gebruiken we niet voortdurend ons verstand.
 
Volgens mij worden er wel meer dan 499 verkocht. Alleen de zwart/gouden First Edition was een gelimiteerde oplage.
 
Keiduur, maar dat houdt veel mensen niet tegen. Er is duidelijk een markt voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan