Vraptor996
MF'er
- Onderwerp starter
- #26
dat is een goede vraag welke ik steeds beter kan beantwoorden, heb de 916 nog niet zo heel lang namelijk.. De 749, welke van me vader is, maar waar ik vaak genoeg mee rijdt is een geweldige stuurfiets, ik dacht dat een lichte monster gemakkelijk stuurde, maar dit is nog veel beter, dagje circuit doe je met twee vingers in het spreekwoordelijke neusgat en je komt ook niet vermoeid thuis, ( of dit komt omdat ik niet hard genoeg ga ) Het vermogen is goed genoeg om overal mee door te komen. Er zijn alleen wel een paar nadelen, ten eerste het koppel, dit is een beetje te laag, de 916 gaat net ff wat harder vanuit onderin. Het karakter van het motorblok van de 749 is een beetje saai, een desmoquatro is veel ruiger, meer belevenis zeg maar. het stuur karakter van de 916 is wat moeilijker, je moet toch wat meer werken, dit komt voornamelijk door het zwaardere blok en de slechte voorband die er nu op zit. Persoonlijk vind ik de 916 qua geheel toch wat leuker, karaktervoller, en pleziervoller dan de 749, al vind ik het uiterlijk van de laatste toch veel unieker.
hoop dat dit veel duidelijk maakt
Damn , maakt het er niet makkelijker op, als ik je goed begrijp is het een keuze tussen lekker en lekkkkkeeeeeerrrrrrrr waarbij het verschil vooral zit in comfoor (in het voordeel van de 749?)
Maar desalnietteman beide de door mij zo gemiste droge kopppeling ratel