Italdag 2009 Tiel 23 augustus

dat is een goede vraag welke ik steeds beter kan beantwoorden, heb de 916 nog niet zo heel lang namelijk.. De 749, welke van me vader is, maar waar ik vaak genoeg mee rijdt is een geweldige stuurfiets, ik dacht dat een lichte monster gemakkelijk stuurde, maar dit is nog veel beter, dagje circuit doe je met twee vingers in het spreekwoordelijke neusgat en je komt ook niet vermoeid thuis, ( of dit komt omdat ik niet hard genoeg ga :+ ) Het vermogen is goed genoeg om overal mee door te komen. Er zijn alleen wel een paar nadelen, ten eerste het koppel, dit is een beetje te laag, de 916 gaat net ff wat harder vanuit onderin. Het karakter van het motorblok van de 749 is een beetje saai, een desmoquatro is veel ruiger, meer belevenis zeg maar. het stuur karakter van de 916 is wat moeilijker, je moet toch wat meer werken, dit komt voornamelijk door het zwaardere blok en de slechte voorband die er nu op zit. Persoonlijk vind ik de 916 qua geheel toch wat leuker, karaktervoller, en pleziervoller dan de 749, al vind ik het uiterlijk van de laatste toch veel unieker.

hoop dat dit veel duidelijk maakt :)

Damn :? , maakt het er niet makkelijker op, als ik je goed begrijp is het een keuze tussen lekker en lekkkkkeeeeeerrrrrrrr waarbij het verschil vooral zit in comfoor (in het voordeel van de 749?)

Maar desalnietteman beide de door mij zo gemiste droge kopppeling ratel :9

Damn :? , maakt het er niet makkelijker op, als ik je goed begrijp is het een keuze tussen lekker en lekkkkkeeeeeerrrrrrrr waarbij het verschil vooral zit in comfoor (in het voordeel van de 749?)

Maar desalnietteman beide de door mij zo gemiste droge kopppeling ratel :9

het zadel van een 916 is comfortabeler, aangezien het 749 zadel een plankje is met een beetje schuim, tenminste zo voelt het. Beide zit positie's zijn redelijk extreem, maar met mijn lengte van 1:90m is alles redelijk extreem. Misschien dat je een 999 erbij moet trekken, deze heeft wel meer koppel, al blijft het een testastretta blok.. wat ik ook moet vermelden, beide motoren hebben een redelijke hitte opbouw, de 749 vooral bij het zadel en de 916 meer vanachter het kuipwerk langs je benen..

Tja technisch gezien is het een italiaan ;) volgens mij maakt het verder niet veel uit wat je rijdt, de dag is vooral bedoeld voor de liefhebber van Italiaanse motoren. Dus als je er een rijdt of wil gaan rijden of er bijzonder :9~ van wordt ben je welkom denk ik zo......

Ligt er dan ook een mooi grasveld om te maaien? |(

Ik zal er ook zijn met de 1098 S Tricolore :]

zal proberen er bij te zijn :Y Moto Morini mag tenslotte niet ontbreken op zo'n dag *D

Zie zojuist pas dit topic. Maar met enigzins droog weer ben ik er ook.
Maar Vraptor996 is al zo vriendelijk geweest om me er bij te zetten. :W

Mijnes niet meer.

Ik hou 'm.

Kwam gisteravond in de schuur en toen keek tie toch boos... B|

_O-

Dus succes met je verkoop kerel.

Ik moet eerlijk zijn dat ze een beetje beledigd is geloof ik, ze draait haar wiel naar links als ik haar op slot zet :+

Ik wil eerst een serieuze koper zien of een goed inruil bod. Tot nu wel wat kwijlerds en een -die-dacht-dat-ik-geen-verstand-van-motoren had verkoper in een motorzaak. Ga vandag weer eens wat potentieeltjes bekijken. 8-)

Nu FF on topic....wie gaat nog meer mee 23 augustus?

Laatst bewerkt:
UPDATED 28-07-09

1 Johan !!
2 ducatiken
3 Her Docter
4 Saluti di Monstro
5 Lexr
6 HornEd
7 Jurgen 71
8 4PH3x
9 Maxisport
10 Vraptor996
11 RideRick / Ducati 900 Sport Dark
12 Gobert...
13 Mrs Gobert ...
14 MRA
15 Tim666
16 Ducgaatie
17
18

*edit* Vraptor: kan je niet alle namen in de opening zetten? zie MFMM 2009 2e editie: 30 augustus

Laatst bewerkt:
UPDATED 28-07-09

1 Johan !!
2 ducatiken
3 Her Docter
4 Saluti di Monstro
5 Lexr
6 HornEd
7 Jurgen 71
8 4PH3x
9 Maxisport
10 Vraptor996
11 RideRick / Ducati 900 Sport Dark
12 Gobert...
13 Mrs Gobert ...
14 MRA
15 Tim666
16 Ducgaatie
17
18

*edit* Vraptor: kan je niet alle namen in de opening zetten? zie MFMM 2009 2e editie: 30 augustus

Strak plan....ik kom trouwens met me rode bellezza.... ;)

Zet mij er ook maar bij. Ik kom samen met Saluti en Rick op een Ducati.

Zet mij er ook maar bij. Ik kom samen met Saluti en Rick op één Ducati.

Een hele speciale... met zijn drieen op 1

full

_O-

Gaaf dat je meegaat Matti... mits droog weer maar dat is logisch...

Zag alleen op de DCN site dat er een ritje vanuit de Rijp wordt gepresenteerd.
Dat is wel gaaf, de hele Ducati Club NH afdeling :]

Laatst bewerkt:
hey ik stond op nummer 15 maar ben van de lijst afgehaald...wat sneu nou weer :+

Gaan we in Tiel wat betere foto's maken want dit kan natuurlijk niet.

voor zo'n mooi "halfbloedje"

large

beetje in deze stijl..

full

8-)

of zoals de mijne...

full

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan