Klopt, alleen komt een originele riem/koppelling voor terug. Zit nu een ‘race geval’ erin en tis voor mij helemaal niks…veel te zenuwachtig op het gas. Hij is kennelijk wel vlotter erdoor maar gezien mijn leeftijd wil niet dat hij gelijk hoog in de toeren joekelt. en zeker bij het cruisen rustig draait. En dat hij duidelijk niet….Ik heb nooit anders gehad
Je slaat hem gewoon over en koopt een scooter
Eerlijk gezegd vond ik die Malossi sticker ook stijlloos op een strakke vormgegeven BMW.Klopt, alleen komt een originele riem/koppelling voor terug. Zit nu een ‘race geval’ erin en tis voor mij helemaal niks…veel te zenuwachtig op het gas. Hij is kennelijk wel vlotter erdoor maar gezien mijn leeftijd wil niet dat hij gelijk hoog in de toeren joekelt. en zeker bij het cruisen rustig draait. En dat hij duidelijk niet….
En als ik vlot op stap wil dat helikopters andere materiaal…..….geen 200pk maar slechts 100pk en dat vlot genoeg.
Hier mijn eerste cardan fiets XS750 , ‘79 in de Franse Alpen en ook mijn vriendin die mijn vrouw in ‘79 geworden is….Ja, daarom kan ik overal terecht als kennisbank.
Maar in het land van de blinden is eenoog ook koning.
26 jaar was ik bij mijn eerste cardan fiets, er volgenden er nog twee.
Maar op een cv van 40+ motoren is drie niet veel.
Het is wel fijn om alles even te proberen.
Qua (opgegevenlagere) gewicht, vermogen en het slanke design op foto's spreekt de nieuwe 1.300 BMW mij wel aan.
Maar ik hou het even bij buikschuivers.
Originele ruitje heb ik ook nog…..Eerlijk gezegd vond ik die Malossi sticker ook stijlloos op een strakke vormgegeven BMW.
Als een varken op een tang.
En dan heb ik nog niet eens koffersEn niet voor een toerbuffel.
Toen was ik net van de zijwieltjes af.Hier mijn eerste cardan fiets XS750 , ‘79 in de Franse Alpen en ook mijn vriendin die mijn vrouw in ‘79 geworden is….
Bekijk bijlage 1945366
Hier allebei…..oude meuk….Van de motoren of van de rijders?
Ik was er vroeg bij.Heb het idee dat de gemiddelde leeftijd hier best hoog is
(misschien dat ik hem nog een beetje omlaag kan halen)
Nee klopt, bij de 1300 mag je straks 970 euro en inflatie gaan aftikken.Bij de 1300 "krijg" je niks.
Als de update bij de 1200/1250 genoeg was, zou men bij BMW niets meer ondernemen. En zeker niet 700.000 motoren terugroepen elke 60k km.
Daar krijg je dus wel wat, ook na de update, dan lijkt het niet slim om dat geschenk niet aan te nemen.
Dat zijn juist degenen die hun motor nauwelijks belasten.ik zelf vind het nog steeds een vreemd verhaal vinden, op het duitse gs forum zijn een heel aantal 100.000 GS, eentje zelfs met 540.000.
De user " bonsai " springt inderdaad niet met zijn GS door het terein, maar rijd heel veel binnendoor. Zijn GS is trouwens 4 jaar oud.Dat zijn juist degenen die hun motor nauwelijks belasten.
Zit de cardanas direct aan de krukas dan? Een koppel van goed richting de 1000Nm klinkt me aannemelijker op de cardan gezien die na de primaire overbrenging en versnellingsbak zit.Een cardanas draait niet mooi rond zodra er een hoek op staat. Die variatie gaat er wel weer uit bij de achterwiel kruiskoppeling, maar ondertussen krijgt de as wel versnelling/vertraging. Leuk als er 140Nm (1300GS) motorkoppel opstaat en je sportief rijdt terwijl de (achter) veer druk bezig is. Dus van één kant wil je die as zo licht mogelijk houden voor de lager belasting.
Van deze site 10% sneller en weer 10% langzamer (20% variate) bij een extreme 25graden hoek: Dat is dus extreem, maar 10-15 gaat het wel zijn op de GS Universal Joint Maximum Minimum Speed.
Bekijk bijlage 1945518
Daarom dat ik zei motorkoppel. Hierbij lijstje van 1250GS vs mijn 1000XR overbrengingen. Dus vermenigvuldig motorkoppel met Overall en dat staat maximaal op uitgaande as. Ik heb final drive/cardan daarom even op 1 gezet. Dus iets meer dan 4 keer motorkoppel op uitgaande as. Inderdaad tot 10 keer op aangedreven achterwiel maar dat telt even niet meeZit de cardanas direct aan de krukas dan? Een koppel van goed richting de 1000Nm klinkt me aannemelijker op de cardan gezien die na de primaire overbrenging en versnellingsbak zit.
Honda heeft er ook tientallen jaren over gedaan om uitgaande assen van bepaalde modellen van ander materiaal dan kauwgom te maken.Was al niet in de markt voor een BMW, en ken de verhalen van collega's met nieuwe GS'en maar al te goed met cardanproblemen...
Gelukkig heeft BMW het allemaal onder controle de laatste tijd, getuige het volgende dwingende verzoek: linkje uit Duitsland
Wat ik mij dan afvraag, is hoe wil je de versn. bak problemen oplossen middels software? Zal het vermogen wel afgevlakt worden, denk ik dan...
Mijn mening dat BMW hun klanten als ontwikkelingspiloten ziet, klopt wel aardig.... Gelukkig betaal je je niet helemaal scheel aan zo'n te dure guzzi met hangtieten...
Beetje overtrokken posting en gezien je emoticons zou ik zeggen ben je jaloers...al zal je dat nu in alle toonaarden ontkennen.Was al niet in de markt voor een BMW, en ken de verhalen van collega's met nieuwe GS'en maar al te goed met cardanproblemen...
Gelukkig heeft BMW het allemaal onder controle de laatste tijd, getuige het volgende dwingende verzoek: linkje uit Duitsland
(cru gezegd: je MOET naar de dealer, anders wordt je in dure speeltje gewoonweg stilgelegd door de overheid => in D wel te verstaan)
Wat ik mij dan afvraag, is hoe wil je de versn. bak problemen oplossen middels software? Zal het vermogen wel afgevlakt worden, denk ik dan...
Mijn mening dat BMW hun klanten als ontwikkelingspiloten ziet, klopt wel aardig.... Gelukkig betaal je je niet helemaal scheel aan zo'n te dure guzzi met hangtieten...
je weet het niet zeker, en je kent de motor niet.Het specifieke model waar het om gaat zijn de GS 1250 en de RT's (laten we de politievoertuigen er gemakshalve maar even buiten, die ook genoemd worden). Daar zitten (naar mijn mening) geen quickshifters op (maar ken die specifieke BMW's niet zo goed). Al zit er tegenwoordig wel veel elektronica op, maar ik begreep uit het verhaal uit het magazine (dus niet het korte bericht op internet), dat het kon gebeuren indien de motor vanaf een trottoir oid gereden werd..
Nope.. Ik ben blij met het materiaal wat ik heb, en daar hoort BMW tegenwoordig gelukkig niet meer toe..Beetje overtrokken posting en gezien je emoticons zou ik zeggen ben je jaloers...
Nope. Eén en ander heeft niets met elkaar te maken.En dat je in duitsland naar de dealer MOET heeft te maken met hun zeg maar APK systeem.
Maar frot een toeleverancier zomaar wat in elkaar en bied het aan bij die pofbroeken? Of krijgt een toeleverancier (uiteindelijk, na uiteraard de goedkoopste te zijn die het kan produceren) een opdracht om iets te maken, naar specificaties van BMW? En doet BMW dan niet aan kwaliteitscontroles en steekproeven zoals ieder ander merk dat wél doet?.. Als ze net zoveel aan dat soort controles doen als hun concurrenten, dan zou het wel goed moeten zitten. Maar het ontwerp en de uiteindelijke toestemming om namens BMW wat te mogen produceren, komt enkel na goedkeuring uit D.Bijna alle merken hebben wel eens recalls, en als je dat ziet als dat kopers testpiloten zijn snap je heel weinig van hoe een motorfiets in elkaar wordt gezet...iets met toeleveranciers en zo
Dát zal het zijn..maar wellicht gaat dat boven je pet.
De software aanpassing doet niets anders dat wanneer je een stevige sprong maakt met de GS waarbij de wielen volledig van de grond komen, je geen volgas meer geeft. Het is dus in feite eigenlijk een software aanpassing die voorkomt dat beginners in het veld stevige klappen maken op de ingaande as wanneer je met volgas weer neerkomt.
heeft een RT ook al een quickshifter dan? Ook dié zijn betroffen en niet alleen de GS..je weet het niet zeker, en je kent de motor niet.
Eigenlijk roep je dus maar wat....
In dit geval zou ik liever vragen stellen, werd je wat wijzer.
Een R1250GS heeft een quickshifter.
En nee niet als die van een trotoir afrijdt maar zoals ik eerder antwoorde, als de GS een sprong maakt kan....
Nog triester, 40 jr ervaring... en praat aub niet over de aftersale en service, mijn ervaringen zijn toch echt anders...En je opmerking met 25 + mag je ook 40+ van maken en kent in die jaren een enorme curve van verbeteringen, aanpassingen aan techniek en materiaal.
En belangrijker, een giga aftersale organisatie incl dealernet en service....en die laatste is de reden dat veel BMW rijders bij het merk blijven.
Weet je die prijs heel zeker?Is er al bekend wat die as van een 1300 kost dan? Bij een 1200LC/1250 kostie 120euro. Vervangen kost minder tijd dan een kettingset vervangen..
Ik heb begrepen dat voor de pre 1300 de as gratis isWeet je die prijs heel zeker?
Ik heb onlangs nog 2 GS-en gehad met een kapotte cardan-as. Voor de ene was de as ca. 500 Euro, voor de andere was er geen beginnen meer aan. Hele blok kapot door de cardan-as die vast was geslagen. Of omgekeerd, cardan-as kapot en daarna vastgeslagen door een kapot blok.....
Voor de 1200/1250 LC is die as inderdaad tegenwoordig 120 euro (ik vermoed wel ex. BTW). BMW heeft een enorme oplage laten maken omdat ze nu allemaal als onderdeel van een recall vervangen worden.Weet je die prijs heel zeker?
Ik heb onlangs nog 2 GS-en gehad met een kapotte cardan-as. Voor de ene was de as ca. 500 Euro, voor de andere was er geen beginnen meer aan. Hele blok kapot door de cardan-as die vast was geslagen. Of omgekeerd, cardan-as kapot en daarna vastgeslagen door een kapot blok.....