Is 50pk ´leuk´?

Geinig! Ik rijd zelf af en toe met RSZ Events met me auto op t circuit. Misschien leuk om is met me bandit te kijken :)
Auto is duur geloof ik. :o

Vier tot vijf niveau's, dus je kan met elke motor instromen.
Een maat remde zijn Bandit altijd met een vijftig meter stoppie voor de Tarzan.
(Wat een talent die gast :} )
Maar dat mocht al snel niet meer. _O-
 
Nog afgezien van de PK's vind ik een Transalp niet "leuk" rijden, ik heb er eentje gehuurd op vakantie omdat dat de snelste motor was die ze hadden bij het verhuurbedrijf _O- Ik had toen een TDM850 en die was veel leuker om mee te rijden, alles bij een TA is soft. Daarom rij je er ook zo mee weg en hij is comfy en betrouwbaar maar hebberig wordt ik er niet van.
 
Auto is duur geloof ik. :o

Vier tot vijf niveau's, dus je kan met elke motor instromen.
Een maat remde zijn Bandit altijd met een vijftig meter stoppie voor de Tarzan.
(Wat een talent die gast :} )
Maar dat mocht al snel niet meer. _O-
40€ voor 20min rijden ongeveer

+ je benzine en ik tank dan 102 voor mijn auto voor de juiste performance;(
 
Vermogen dus,zie race motoren,
Wat betreft acceleratie draait het allemaal om vermogen bij een zo laag mogelijke massa.
Veel koppel is voor vrachtwagens en landbouw voertuigen.
NaH.. ik gisteren het rechte stuk in vier op met die 35 achterwiel pk's... je telt wanhopig de seconden af tussen de 11.000 en 12.000 rpm.. naar vijf.. bij 174 km/u op de teller gaat'ie twijfelen of het harder kan.

Bij de 205 pk kan je niet eens met de ogen knipperen bij die getallen.
Op de baan letten voordat je gaat hemelen.
 
Ach hier hadden ze ook lol mee
IMG_0469.jpeg
 
NaH.. ik gisteren het rechte stuk in vier op met die 35 achterwiel pk's... je telt wanhopig de seconden af tussen de 11.000 en 12.000 rpm.. naar vijf.. bij 174 km/u op de teller gaat'ie twijfelen of het harder kan.

Bij de 205 pk kan je niet eens met de ogen knipperen bij die getallen.
Op de baan letten voordat je gaat hemelen.
Door vermogen dus :]
Uitkomend rechte stuk ,mettet is mijn daytona ook ietwat saai met acceleren🤔
lift wel wat
 
Het antwoord is ja.
Mijn beide motoren zitten rond de 50 pk.
Een 2005 KTM 660 SMC
Een Yamaha 1995 Diversion 600.

De KTM heeft een superstrak rijwielgedeelte. Dus heerlijk strak sturen.

De Diversion heeft genoeg aan de 50 pk om prima te sturen en te toeren.

Dus 50 pk is genoeg. In mijn opzicht.
 
Het antwoord is ja.
Mijn beide motoren zitten rond de 50 pk.
Een 2005 KTM 660 SMC
Een Yamaha 1995 Diversion 600.

De KTM heeft een superstrak rijwielgedeelte. Dus heerlijk strak sturen.

De Diversion heeft genoeg aan de 50 pk om prima te sturen en te toeren.

Dus 50 pk is genoeg. In mijn opzicht.

TS vraagt, is het leuk?
Jij beschrijft bij je diversion 'voldoende'

Voldoende is ook 25 kw, kan je ook mee in de bergen rijden
 
Ik schreef dat in mijn opinie de 50 pk bij de Diversion genoeg is. Dat is natuurlijk ook niet echt een exoot om heel strak mee te sturen. Daarom is mijn mening dat die 50 pk genoeg is. het lukt zelfs om er op de teller tegen de 175 km/h mee te rijden. Daar is de Diversion niet echt voor ontworpen. Hij kán het wel, maar echt stabiel is het dan niet meer.
 
Ik ben van een 115pk Tracer naar een 47pk Tmax gegeaan.
Meettechnisch was de Tracer ordergroottes sneller, maar de Tmax geeft eigenlijk minstens net zoveel "speedrush" door het spitsverkeer.
(disclaimer: dit alles binnen wettelijke kaders natuurlijk, mijn helm heeft geen rode puntjes :+ )

Ik heb het idee dat extra pk's eigenlijk alleen boven de 100kmh tellen, niet op B-weggetjes en randstadverkeer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan