Is 50pk ´leuk´?

18 nov 2020
11
16
Rotterdam
Hi iedereen,

Ik rij nu 2 jaar (plus een aantal maanden) motor.
Mijn eerste motor was een Suzuki SV650S en mijn 2e en huidige een Suzuki Intruder VS1400.
Beide motoren hebben tussen de 70 en 75 pk. En de VS1400 heeft 115nm torsie, dus dat trek lekker door.

Echter wil ik nu overstappen naar een ADV-bike. De motor die ik op het oog heb heeft 50pk en 53nm torsie.
Is dit ´leuk´? Ik weet dat leuk subjectief is en het eraan ligt wat ik met de motor wil gaan doen:
En dat is eigenlijk niets meer dan lange ritten maken en een beetje exploren. Soms wat off-road maar dat zal niet veel zijn. Top snelheid vind ik niet belangrijk maar snel optrekken (vanuit stilstand of als ik al op de snelweg rijd) vind ik dan wel weer erg leuk.

Ik hoor graag jullie meningen hierover!

Thanks!
Lars
 
Mijn laatste 3 motoren waren allemaal zo rond de 50 PK (37 kW) en ik kon en kan goed meekomen met het verkeer. En ik hoef niet als eerste bij het volgende stoplicht te zijn. En het aantal Nm (koppel) is alleen maar belangrijk als je een caravan wil trekken.
Ik heb mij op alle 3 kostelijk vermaakt en met collega's meer dan 10 jaar meerdaagse toertochten gemaakt :]
 
Ik heb een GSR 750 met +-110pk en een Honda grom met +-12pk. Beide zijn leuk op hun eigen manieren en ik kan net zo veel plezier hebben op de grom als op de GSR. Plezier is niet altijd het zelfde als snelheid en power. In de 1e versnelling kan ik op de GSR al makkelijk mn rijbewijs kwijt zijn en met de Grom moet ik daar een stuk meer mijn best voor doen terwijl ik bijna alles uit dat ding haal.