Iemand ervaring met Macxa Carplay Android motor navigatie ?

Ik heb deze ook, de pro versie op ali. Daar kan je ook mee bellen, met die van 140 volgens mij niet. Het werkt echt super. Ik heb een iphone met magsafe hoesje. Met een powerbankje erop geklikt van 5000mAh, kan ik een lange dag motorrijden (8hr+) en past de telefoon gewoon prima in mijn motorjas. Op vakantie heb ik een tweede magsafe powerbankje als reserve mee, mocht het tijdens de rit toch te veel stroom verbruiken. Het werkt vlot, het is goed bedienbaar, scherm is mooi helder en goed formaat.

Mijn grootste probleem met motor navigaties is, is de hardware van die dingen. Een 550 rider kost een flink aantal duiten, terwijl de hardware echt dramatisch traag wordt. De tomtom software en kaarten zijn daarentegen wel intuitief en prima te gebruiken. Hiermee kan je de GO app casten naar je motor, en gebruik je de rekenkracht van je telefoon.

De telefoon warmt wel op, maar in mijn motorjas zit een ventilatierits recht voor mijn borstzak, als die open staat op hele warme dagen, blijft het gewoon goed werken. Ik ben hier echt heel erg blij mee.

--edit--
Daarbij is de service van Maxca tot nog toe prima gebleken. Reageren snel op de email, en je krijgt met enige regelmaat updates toegestuurd over de mail.
 
Laatst bewerkt:
Hoe zit het qua voeding? Hebben ze een accu? Of valt het meteen uit als je contact uit zet? Ik zie dat motorflo hier nu ook mee adverteerd.
 
Nee geen accu. Gaat aan met de motor. Waarom zou je een accu nodig hebben? Het is alleen het scherm uiteindelijk. In je auto heeft je scherm toch ook geen losse accu?
 
Scherm met een OS ja, anders valt er geen CarPlay te starten. Geen accu maar op te lossen door hem niet geschakeld aan te sluiten op je accu maar er door er zelf een schakelaartje tussen te zetten zodat je de boel vast kan starten terwijl je je helm op zet en handschoenen aantrekt. Als je niet wilt wachten op het booten van het scherm dan is bovenstaand een oplossing, anders brommert starten en ff wachten tot de boel opgestart is.
 
Hoi, ik rij nu met een android navigatie systeem met IGO 8 erop maar als ik een geïnstalleerde route rijd en de stroom wordt onderbroken en hem opnieuw opstart ben ik de route kwijt. Ik kan de route wel opnieuw starten maar hij pakt hem niet meer op, op de plek waar ik opdat moment bevindt. Hoe werkt dat bij jou carplay en kan je überhaupt gedownloade routes rijden met dit systeem.
 
Hoi, ik rij nu met een android navigatie systeem met IGO 8 erop maar als ik een geïnstalleerde route rijd en de stroom wordt onderbroken en hem opnieuw opstart ben ik de route kwijt. Ik kan de route wel opnieuw starten maar hij pakt hem niet meer op, op de plek waar ik opdat moment bevindt. Hoe werkt dat bij jou carplay en kan je überhaupt gedownloade routes rijden met dit systeem.
Hallo, het is carplay, dus de telefoon is de bron. Ik heb mijn module achter het contact geschakeld, dus hij springt aan als ik de sleutel omdraai. Als ik ga tanken valt het scherm uit, maar als ik daarna weer opstap, pakt hij hem ook meteen weer op waar hij gebleven is. Wat je nodig hebt is een app waarin je maps/gpx bestanden kunt uploaden én die carplay compatible is, bijvoorbeeld REVER.
 
Okay, bedankt voor je reactie ja ik heb dat nu ook als ik het contact uitzet heb ik nog 18 seconde om over te schakelen naar interne accu van mijn navigatiesysteem dan blijft de route intact maar soms ben ik te laat en dan ben ik de sjaak ;(;( Maar eerst had ik hem rechtstreeks op mijn accu aangesloten maar toen trok hij mijn accu leeg door de omvormer want die blijf constant stroom vragen ook als je navigatiesysteem niet is aangesloten. Maar ik begrijp dat dit systeem geen interne accu heeft maar als je zegt dat de navigatie de route weer oppakt nadat je het contact weer aanzet is het toch goed.
 
Okay, bedankt voor je reactie ja ik heb dat nu ook als ik het contact uitzet heb ik nog 18 seconde om over te schakelen naar interne accu van mijn navigatiesysteem dan blijft de route intact maar soms ben ik te laat en dan ben ik de sjaak ;(;( Maar eerst had ik hem rechtstreeks op mijn accu aangesloten maar toen trok hij mijn accu leeg door de omvormer want die blijf constant stroom vragen ook als je navigatiesysteem niet is aangesloten. Maar ik begrijp dat dit systeem geen interne accu heeft maar als je zegt dat de navigatie de route weer oppakt nadat je het contact weer aanzet is het toch goed.
Het is simpelweg een 2e scherm. Mijn telefoon wordt er alleen veel minder warm van, hij laat zich goed bedienen met handschoenen en de afleesbaarheid vindt ik persoonlijk ook beter.
 
Okay, bedankt voor je reactie ja ik heb dat nu ook als ik het contact uitzet heb ik nog 18 seconde om over te schakelen naar interne accu van mijn navigatiesysteem dan blijft de route intact maar soms ben ik te laat en dan ben ik de sjaak ;(;( Maar eerst had ik hem rechtstreeks op mijn accu aangesloten maar toen trok hij mijn accu leeg door de omvormer want die blijf constant stroom vragen ook als je navigatiesysteem niet is aangesloten. Maar ik begrijp dat dit systeem geen interne accu heeft maar als je zegt dat de navigatie de route weer oppakt nadat je het contact weer aanzet is het toch goed.
Even duidelijk …. CarPlay is GEEN navigatie systeem. Alleen een scherm. Je navigatie is je telefoon.
 
Ik heb er nu wat problemen mee. Hij start niet meer volledig op. Onvolledig OS volgens de verkoper, maar ik heb niets aan het OS gedaan. Hij gaat terug naar China en ik krijg een nieuwe als het goed is.
 
Ik heb er nu wat problemen mee. Hij start niet meer volledig op. Onvolledig OS volgens de verkoper, maar ik heb niets aan het OS gedaan. Hij gaat terug naar China en ik krijg een nieuwe als het goed is.
O ok…
Ik weet niet wat ik ervan moet denken momenteel. Ik had een review gevonden van een gast die er eerst heel enthousiast over was, maar na een tocht door Australië (dacht ik) tot de conclusie kwam dat het Chinese troep was.

Hoop dat het goed uitpakt voor je, iets terugsturen naar China zal ook niet goedkoop zijn.
 
O ok…
Ik weet niet wat ik ervan moet denken momenteel. Ik had een review gevonden van een gast die er eerst heel enthousiast over was, maar na een tocht door Australië (dacht ik) tot de conclusie kwam dat het Chinese troep was.

Hoop dat het goed uitpakt voor je, iets terugsturen naar China zal ook niet goedkoop zijn.
Ja kost 25 euro. Duimen dan maar, hij is onderweg naar China.
 
Hij is aangekomen in China en er is een vervangende nieuwe onderweg naar mij. Heb nog wel aardig moeten debatteren omdat het erop leek dat ik een OS had geïnstalleerd wat niet van de fabrikant was. Was niet zo. Uiteindelijk geaccepteerd en nieuwe onderweg zonder verzendkosten voor mij.

Kijken of hij goed aankomt en het nu steady blijft doen.
 
@Smout Goed nieuws!
Brengt me gelijk op het idee om het plaatje op het startscherm eerst even op te slaan voordat ik hem eventueel aanpas.
 
Het is van een carplay scherm op de motor lijkt me wel wat. Maar geen zin in de Ali kwaliteit. Als ze op de markt komen van een dergelijk merk schat ik me er een aan.
 
Ik heb er eentje mogen overnemen van een forumlid hier, nog nieuw in de verpakking.

De eerste ervaringen zijn zeer positief. Had niet verwacht dat Carplay zo goed en soepel zou lopen via een draadloze verbinding, maar het werkt gewoon echt goed. Of dat zo blijft moet natuurlijk blijken.

Liefst had ik ook gezien dat TomTom, Garmin of ander gerenommeerd bedrijf zich eraan zou wagen. Met een wat subtielere houder, een (kleine) accu, wat fraaiere basis interface, etc, etc. Maar dit bestaat, is te koop en wederom: het werkt gewoon echt goed.

Voorlopig hangt m'n TomTom Rider er nog wel naast, tijd zal het leren of die ook gewoon weg mag.
 
Vandaag kwam hij dan toch binnen! Binnen 10 dagen geleverd, niet verkeerd, had op veel langer gerekend.
Ben zelf niet thuis, dus kan er verder nog weinig over zeggen.

IMG_4428.png


Momenteel €140 bij Ali en gratis verzending ipv €12.
 
Terug
Bovenaan Onderaan