Aanschafprijs is niet heel belangrijk. Enige wat ik wil is minimale afschrijving. Een motor bij de dealer halen lijkt me dan niet de beste keuze.
Ik zoek een particulier die zijn motor wil verkopen en laat sowieso een aankoopkeuring doen bij mijn eigen garagist.
Het kan zelfs aantrekkelijker zijn om in het duurdere segment een particuliere verkoper te zoeken. Naar mijn idee heb je dan minder concurrentie en kan je meer afdingen.
Dat is inderdaad al een goede beslissing,kopen bij een dealer levert garantie op,maar die betaal je er meestal ook bij.
Een lage afschrijving is heel moeilijk na aankoop bij een dealer,zeker na een vrij korte periode.
Inruilen bij een dealer is meestal ook geen goedkope manier op een lage afschrijving.
Dat je maar in een straal van 35km wil zoeken is wel een HELE grote belemmering.
Ik doe al jaren wat jij doet,met motoren tussen 6 maand en 2 jaar oud.
Je moet snel zijn,koopjes zijn snel weg,dat wil zeggen binnen dezelfde dag,jij bent niet de enige die koopjes zoekt.
Als je 2 dagen wacht ben je te laat.
Ik rij ook zonder probleem 300 km ver als het de moeite is.
En zorg dat je direct kan kopen,een verkoper gaat niet wachten op jou als je eerst je oude motor nog moet verkopen.
Kijk op meerdere websites,ook in het buitenland,iedereen kijkt op MP.