Ja, die werkt nog gewoon.Doet je ABS het nog, of is die er al vanaf gehaald. Is wel een dingetje namelijk bij de R1150RT
Ik denk er anders over. 114 km per uur als Max is meer voor 125cc. En daar ga je ook niet de snelweg mee op. Sorry een Hunter is een hobby ding door zijn specs.Zeker, maar ik denk dat zo’n Royal Enfield dat wel is. Er ontbreekt niets aan. Hij is wat klein en bulkt niet van het vermogen. Maar volgens mij kan je er alles mee.
Itchy Boots trok met 24 pk door de Himalaya.
En het verbruikt ook nog eens geen reet; 1 op 50 bij die machines is normaal.Ik verblijf momenteel in Madrid. Bijna alles scooters hier, maar ook aardig wat lichte motorfietsjes. Honda CB125 F, Yamaha 125, Mash, en wat merken die ik niet ken. Het rijdt in de stad allemaal prima. In de hitte ook wel prettig als het niet zo zwaar en breed is.
Toen de A1 periode startte heb ik zelf een R125 gekocht om op af te rijden. Toen het examen plaatsvond (ik was zowat letterlijk de eerste op een 125cc die examen deed in NL voor A1) werd ik vierkant uitgelachen door zowel de examinator en de instructeur toen ik een vrachtwagen in ging halen met tegenwind. (max snelheid 120)Ik denk er anders over. 114 km per uur als Max is meer voor 125cc. En daar ga je ook niet de snelweg mee op. Sorry een Hunter is een hobby ding door zijn specs.
Ja, directEn het verbruikt ook nog eens geen reet; 1 op 50 bij die machines is normaal.
Als ze deze verkochten in Nederland dan gaat morgen mijn 1200cc de deur uit. Lijkt me super leuk zo'n ding.
de deur uit is bij wijze van spreken natuurlijk; zo krijg je de familie mee in het aanschaffen van een extra motor waar eigenlijk geen plek voor is.
Ik heb op de snelweg wel eens op een Viva City 100 cc tweetakt gereden. Het voelde niet prettig, maar het kon wel.Toen de A1 periode startte heb ik zelf een R125 gekocht om op af te rijden. Toen het examen plaatsvond (ik was zowat letterlijk de eerste op een 125cc die examen deed in NL voor A1) werd ik vierkant uitgelachen door zowel de examinator en de instructeur toen ik een vrachtwagen in ging halen met tegenwind. (max snelheid 120)
Plat op de buik; Rossi houding en nog net niet met de voeten mee trappend voor meer vermogen.. Het duurde een volle minuut voordat ik er voorbij was.
Was wel geslaagd.. want de examinator had medelijden met me...
Maar nee; een 125cc heeft niets te zoeken op de snelweg.. je wordt opgejaagd door vrachtwagens die harder kunnen.
Beter een kleine die steigert dan een grote die weigert.Ik wil ook een grote hoor, maakt mij niet uit. Maar je weet wat ze zeggen toch? Het gaat niet om de grote, maar om wat je ermee doet. Dan heb ik liever een kleine waar ik van alles mee kan en mag doen dan een grote waar ik vooral voorzichtig mee moet doen en mee uit de buurt van mijn vrouw moet blijven.
Hier schets je dan wel precies de meest kosten inefficiënte manier lol: inruilen bij de dealer, op een steeds nieuwere/duurdere motor.De eerste motor die ik kocht was €900 Honda 1000f
Na een jaar km teller stuk en bij dealer stond een Yamaha fzs 1000 €2000 er bij en weer door
Volgende jaar Yamaha ingeruild voor een nieuwe triumph 660 €7500 er bij.
Ook nog een Honda vrf 1200 voor €3500 gekocht.
Jaar daar op beide ingeruild voor een Honda NT 1100 bijbetaald €. €4500.
Anderhalf jaar later NT 1100 ingeruild en een Honda Goldwing bagger gekocht €20500 bijbetaald.
Moraal van het verhaal motor rijden verdien je geen geld mee maar wel heel veel plezier.
Nu ben ik wel weer even klaar hahaha.
Alhoewel het nieuwe model voor 2025 jubileum??
Meenemen kan je het niet,
Klopt. Maar zodra mensen met een hoog aantal cc's denken dat ze het mannetje zijn; en alles onder hen als inferieur zien dan is dat gewoon kei grappig.Beter een kleine die steigert dan een grote die weigert.
Ik heb (door jammerlijke omstandigheden) drie motoren gehad sinds m'n afrijden, nu bijna twee jaar terug. Alledrie met minder vermogen dan m'n lesmotor. Geen van drie vond ik 'te langzaam'. Maar goed, het ligt 100% aan wat je er mee wilt doen. Ben je iemand die af en toe in het weekend een stukje wil toeren over landweggetjes? Dan is zo'n Hunter 350 mans zat. Ben je een snelheidsduivel die de autobahn onveilig wilt maken? Tja, dan zit je al gauw aan een 1000cc racemonster. Zelf wil ik gewoon af en toe toeren, een stukje snelweg, een stukje binnendoor, een stukje woon-werk verkeer, dan is 50pk zat. Je kan niet zonder meer tegen een ander zeggen wat 'genoeg' is, want jouw doelstellingen en wensen kunnen wel eens heel anders zijn dan de zijne.
Ik wil gewoon met 1200CC lekker rondtoeren over geasfalteerde wegenBen je iemand die af en toe in het weekend een stukje wil toeren over landweggetjes? Dan is zo'n Hunter 350 mans zat. Ben je een snelheidsduivel die de autobahn onveilig wilt maken? Tja, dan zit je al gauw aan een 1000cc racemonster
Dan zou ik je aanraden een 1200cc te kopen om lekker mee rond te toeren over geasfalteerde wegen.Ik wil gewoon met 1200CC lekker rondtoeren over geasfalteerde wegen
Ik wil ook geen gezeur aan de deur met proefritten en ellende als er achteraf weer wat mee is. En ja dat kost wel wat. Maar nu elke keer binnen 1 dag of de laatste keer 3 dagen gelijk rijden en genieten.Hier schets je dan wel precies de meest kosten inefficiënte manier lol: inruilen bij de dealer, op een steeds nieuwere/duurdere motor.
Als je het efficient wil doen, ruil dan vooral je motor niet in, maar verkoop hem via marktplaats. Motor kopen bij de dealer kan natuurlijk wel, zal over het algemeen wel ietsje duurder zijn, maar je koopt wel meer zekerheid en vermindert de kans op duur onverwachts onderhoudt.
Oh er is niks mis mee om het op die manier te doen. Ik heb mijn vorige motor ook ingeruild. Had ik wss minstens de helft meer voor kunnen vangen als ik hem via marktplaats verkocht had, maar ik had geen zin in het gedoe. Maar als je het "goedkoop" wil houden, dan scheelt via marktplaats verkopen toch een niet te verwaarlozen stuk geld!Ik wil ook geen gezeur aan de deur met proefritten en ellende als er achteraf weer wat mee is. En ja dat kost wel wat. Maar nu elke keer binnen 1 dag of de laatste keer 3 dagen gelijk rijden en genieten.
Motor rijden is duur op deze manier.
En de dealer moet ook iets goeds kunnen verkopen.
Ik denk er anders over. 114 km per uur als Max is meer voor 125cc. En daar ga je ook niet de snelweg mee op. Sorry een Hunter is een hobby ding door zijn specs.
Ik vond die kleurtjes wel wat hebben.Ik heb er zo´n gehad.
Wat nu goedkoop is maar een beetje zal stijgen is :
2e generatie vfr750.
Cbr600 pc25 in de mooie kleur
Fzr600 in de mooie kleuren. Ook die zwarte met oranje psychedelische kleuren.
Een beetje laat zxr750 3e generatie. Of zx7r.
Yzf750. Wit roze. Lelijk maar tijdperk eigen kleur.
Motorrijden hoeft niet duur te zijn.
Dat laagtoerige vind ik juist wel fijn. Geeft een soort onthaasting gevoel.Bij mij was de max 120 km/u voor de Meteor 350 en Classic 350. Maar vergis je niet, dat ding doet het met twee vingers in de neus. Heel laagtoerig. Het enige probleem is dat je dus een hard plafond hebt qua snelheid en je dus in bepaalde situaties alleen kan remmen en uitwijken. Maar het blok zelf doet het echt op z'n sloffen. Kan ook harder lopen, maar blijkbaar vastgezet op 120 km/u max. Het blok moet makkelijk 140 km/u kunnen.
Maar het blijft idd een hobbyding, ik vind 'm ook te langzaam voor hoe ik een motor wil gebruiken.
Dat laagtoerige vind ik juist wel fijn. Geeft een soort onthaasting gevoel.