Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Ieder jaar een nieuwe motor, duur?

Daar is ie weer. De man met de grote motor en compensatie drang. Niet erg, je mag er toe doen.

Ik wil ook een grote hoor, maakt mij niet uit. Maar je weet wat ze zeggen toch? Het gaat niet om de grote, maar om wat je ermee doet. Dan heb ik liever een kleine waar ik van alles mee kan en mag doen dan een grote waar ik vooral voorzichtig mee moet doen en mee uit de buurt van mijn vrouw moet blijven.

Dank voor je bijdrage!
 
Ik verblijf momenteel in Madrid. Bijna alles scooters hier, maar ook aardig wat lichte motorfietsjes. Honda CB125 F, Yamaha 125, Mash, en wat merken die ik niet ken. Het rijdt in de stad allemaal prima. In de hitte ook wel prettig als het niet zo zwaar en breed is.
 
Zeker, maar ik denk dat zo’n Royal Enfield dat wel is. Er ontbreekt niets aan. Hij is wat klein en bulkt niet van het vermogen. Maar volgens mij kan je er alles mee.
Itchy Boots trok met 24 pk door de Himalaya.
Ik denk er anders over. 114 km per uur als Max is meer voor 125cc. En daar ga je ook niet de snelweg mee op. Sorry een Hunter is een hobby ding door zijn specs.
 
En het verbruikt ook nog eens geen reet; 1 op 50 bij die machines is normaal.

Als ze deze verkochten in Nederland dan gaat morgen mijn 1200cc de deur uit. Lijkt me super leuk zo'n ding.
de deur uit is bij wijze van spreken natuurlijk; zo krijg je de familie mee in het aanschaffen van een extra motor waar eigenlijk geen plek voor is.

 
Ik denk er anders over. 114 km per uur als Max is meer voor 125cc. En daar ga je ook niet de snelweg mee op. Sorry een Hunter is een hobby ding door zijn specs.
Toen de A1 periode startte heb ik zelf een R125 gekocht om op af te rijden. Toen het examen plaatsvond (ik was zowat letterlijk de eerste op een 125cc die examen deed in NL voor A1) werd ik vierkant uitgelachen door zowel de examinator en de instructeur toen ik een vrachtwagen in ging halen met tegenwind. (max snelheid 120)

Plat op de buik; Rossi houding en nog net niet met de voeten mee trappend voor meer vermogen.. Het duurde een volle minuut voordat ik er voorbij was.

Was wel geslaagd.. want de examinator had medelijden met me...

Maar nee; een 125cc heeft niets te zoeken op de snelweg.. je wordt opgejaagd door vrachtwagens die harder kunnen.
 
Ja, direct
 
Ik heb op de snelweg wel eens op een Viva City 100 cc tweetakt gereden. Het voelde niet prettig, maar het kon wel.
 
Beter een kleine die steigert dan een grote die weigert.

Ik heb (door jammerlijke omstandigheden) drie motoren gehad sinds m'n afrijden, nu bijna twee jaar terug. Alledrie met minder vermogen dan m'n lesmotor. Geen van drie vond ik 'te langzaam'. Maar goed, het ligt 100% aan wat je er mee wilt doen. Ben je iemand die af en toe in het weekend een stukje wil toeren over landweggetjes? Dan is zo'n Hunter 350 mans zat. Ben je een snelheidsduivel die de autobahn onveilig wilt maken? Tja, dan zit je al gauw aan een 1000cc racemonster. Zelf wil ik gewoon af en toe toeren, een stukje snelweg, een stukje binnendoor, een stukje woon-werk verkeer, dan is 50pk zat. Je kan niet zonder meer tegen een ander zeggen wat 'genoeg' is, want jouw doelstellingen en wensen kunnen wel eens heel anders zijn dan de zijne.
 
Hier schets je dan wel precies de meest kosten inefficiënte manier lol: inruilen bij de dealer, op een steeds nieuwere/duurdere motor.

Als je het efficient wil doen, ruil dan vooral je motor niet in, maar verkoop hem via marktplaats. Motor kopen bij de dealer kan natuurlijk wel, zal over het algemeen wel ietsje duurder zijn, maar je koopt wel meer zekerheid en vermindert de kans op duur onverwachts onderhoudt.
 
Klopt. Maar zodra mensen met een hoog aantal cc's denken dat ze het mannetje zijn; en alles onder hen als inferieur zien dan is dat gewoon kei grappig.
 
Ik meen te herinneren dat er x aantal jaren geleden een concept was van een motor die zichzelf kon "vormen/shiften".

Zal bij toekomstige elektrische motoren ook wel de norm worden. Zodra jij de snelweg op draait duikt hij een beetje in en verlengt hij de achterbrug. Zodra je de stad in komt maakt hij de hele motor korter/hoger.. en als je dan eens offroad wilt zet hij hem op hoge stelten.

Zo heb je mooi meerdere motoren in 1; hoef je niet zo vaak te wisselen om iets anders te proberen.
 
Ben je iemand die af en toe in het weekend een stukje wil toeren over landweggetjes? Dan is zo'n Hunter 350 mans zat. Ben je een snelheidsduivel die de autobahn onveilig wilt maken? Tja, dan zit je al gauw aan een 1000cc racemonster
Ik wil gewoon met 1200CC lekker rondtoeren over geasfalteerde wegen
 
Ik wil ook geen gezeur aan de deur met proefritten en ellende als er achteraf weer wat mee is. En ja dat kost wel wat. Maar nu elke keer binnen 1 dag of de laatste keer 3 dagen gelijk rijden en genieten.
Motor rijden is duur op deze manier.
En de dealer moet ook iets goeds kunnen verkopen.
 
Oh er is niks mis mee om het op die manier te doen. Ik heb mijn vorige motor ook ingeruild. Had ik wss minstens de helft meer voor kunnen vangen als ik hem via marktplaats verkocht had, maar ik had geen zin in het gedoe. Maar als je het "goedkoop" wil houden, dan scheelt via marktplaats verkopen toch een niet te verwaarlozen stuk geld!
 
Ik bezie mijn youngtimer motoren als goede wijn.
Ze worden een stuk beter gesmaakt na 5jaar.
Je moet alleen de markt kennen.
Dan gaan ze de deur uit.
ZXR750 zeer gewild
GSXR1100 zeer gevraagd
RS250 nu onbetaalbaar
Aprilia 6.5 makkie om te verkopen
CBR900 SC28 ze stelen hem uit je garage
RDLC350 .....

Er zijn legio motoren die nu betaalbaar zijn en in 5jaar een pak duurder worden.
 
Ik heb er zo´n gehad.

Wat nu goedkoop is maar een beetje zal stijgen is :

2e generatie vfr750.
Cbr600 pc25 in de mooie kleur
Fzr600 in de mooie kleuren. Ook die zwarte met oranje psychedelische kleuren.
Een beetje laat zxr750 3e generatie. Of zx7r.
Yzf750. Wit roze. Lelijk maar tijdperk eigen kleur.

Motorrijden hoeft niet duur te zijn.
 
Ik denk er anders over. 114 km per uur als Max is meer voor 125cc. En daar ga je ook niet de snelweg mee op. Sorry een Hunter is een hobby ding door zijn specs.

Bij mij was de max 120 km/u voor de Meteor 350 en Classic 350. Maar vergis je niet, dat ding doet het met twee vingers in de neus. Heel laagtoerig. Het enige probleem is dat je dus een hard plafond hebt qua snelheid en je dus in bepaalde situaties alleen kan remmen en uitwijken. Maar het blok zelf doet het echt op z'n sloffen. Kan ook harder lopen, maar blijkbaar vastgezet op 120 km/u max. Het blok moet makkelijk 140 km/u kunnen.
Maar het blijft idd een hobbyding, ik vind 'm ook te langzaam voor hoe ik een motor wil gebruiken.
 
Ik vond die kleurtjes wel wat hebben.
 
Dat laagtoerige vind ik juist wel fijn. Geeft een soort onthaasting gevoel.
 
Dat laagtoerige vind ik juist wel fijn. Geeft een soort onthaasting gevoel.

Dat is altijd fijn op de snelweg bij legale snelheden, alleen die maximum haalbare snelheid is onhandig.
Maar goed, je koopt ook geen Royal Enfield om te racen.