Acura-Scott
MF veteraan
- 14 nov 2006
- 14.717
- 0
NEE ...
of vloeibaar of karton (om het beesje een naam te geven)is ook dubbelop .....
~Acura-Scott schreef op 23 september 2007 @ 17:29
Begin met de nieuwe koppelingsplaten een halve dag in
de 1/2 liter olie te leggen , dit voorkomt dat ze straks bij je eerste
rit ze niet verbranden .....
Voorkomen dat ze niet verbranden?
Verder een erg leuke How-To
Joh, de olie peilstok en het bijvullen van de olie gebeurt dus altijd direct bij de koppeling?
Verder mooie How-to, op deze manier kom ik toch langzaam steeds meer te weten
als je die dingen kurkdroog laat draaien de eerste x
vinden ze dat niet zo leuk ........ vandaag ff in de olie
laten trekken .......yep
als je voorkomt dat iets niet verbrand, dan verbrand het dus wel
je zin klopt niet helemaal, lees maar eens na
Ondertussen aan gelovenBedankt voor deze How To.(toch wel handig zo'n zoekmachine in MF )
Ik ga er binnenkort ook aan geloven met mijn CX500.
Bedankt voor deze How To.(toch wel handig zo'n zoekmachine in MF )
Ik ga er binnenkort ook aan geloven met mijn CX500.
Ondertussen aan geloven
De koppelingsplaten zitten aan de voorkant van de CX, dus kwam er makkelijk bij
Er achter gekomen dat er op 2 manieren de koppelings-, en tussenplaten zaten gemonteerd.
Eentje volgens het boekje en de andere juist andersom(die laatste werkte, en die volgens het boekje niet)
Oja, ik heb 2 losse koppelingshuizen liggen, vandaar
Overigens was er gelast aan een drukplaat, dus die maar vervangen voor de zekerheid.
De koppelinsplaten hoeven iig niet vervangen te worden, ik zet er gewoon een ander setje in inclusief koppelingshuis
Ze even gereinigd met remmenreiniger.
Wel bedankt voor de tip, de platen even in de olie te leggen voor montage
Ze liggen nu even te drogen, daarna met een pluisvrij doekje nawrijven, want er zat wel rommel in het huis:
[afbeelding]
Effe vraagje nog hierover.. wil ook de platen van mijn Thundercat gaan vervangen, maar volgens het werkplaatshandboek gaan er bij mij ACHT stalen platen inIs dat niet wat veel? Kosten namelijk 14 euro per stuk... maal 8 De frictie platen + pakking + veren was al 107 euro namelijk...
[~[url="http/img6.imageshack.us/img6/7791/clutchyzf600r.th.jpg"]afbeelding~][/URL]
En aan de minimale voorgeschreven dikte voldoen, anders kunnen ze nog doorslippen.de stalen platen hoef je niet altijd te vervangen.
als er geen blauwe plekken op zitten en ze zijn niet krom, hoef je ze niet te vervangen.
Effe vraagje nog hierover.. wil ook de platen van mijn Thundercat gaan vervangen, maar volgens het werkplaatshandboek gaan er bij mij ACHT stalen platen inIs dat niet wat veel? Kosten namelijk 14 euro per stuk... maal 8 De frictie platen + pakking + veren was al 107 euro namelijk...
[~[url="http/img6.imageshack.us/img6/7791/clutchyzf600r.th.jpg"]afbeelding~][/URL]
Jawel en/en... Je moet op het vlak waar je carterhelften elkaar raken een beetje vloeibare pakking smeren en dan de pakking erop. Anders KAN er door de minuscule kleine kier tussen de carterhelftenolie kruipen en dan heb je lekkage.
onzin. het is of papier, of vloeibaar. niet beide.
Werkt het bij een r1 2002-2003 heel anders, want die heeft een diafragmaveer ipv de losse veertjes??
oke ik moet er ook aan geloven heb nu 2 blokken liggen en allebij koppeling versleten
maar Acura-Scott dan weet jij vast ook de aanhaal momenten van sc 28 (fireblade )