Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

How To: De spuitcabine (zelf spuiten) deel 2

lynx84

MF veteraan
Lid geworden
8 nov 2008
Waarderingsscore
11
Aangezien opa Aart al 2 jaar niet meer online is geweest bij deze het nieuwe deel!

Hieronder gekopieerd uit het vorige deel door Opa Aart:
Ik zal natuurlijk zelf wel beginnen, eerst een paar foto's van hoe mijn spuitcabine eruit ziet.

Het geraamte heb ik gemaakt van panlatten, die kosten bijna niets. 22,5 meter voor 8,5 euro, dus dat zijn de kosten niet.
Plastic heb ik geleased bij de baas. Kost niets

Natuurlijk heb ik er een deurtje ingemaakt anders gaat dat plastic zo fladderen en dan krijg je weer een stofzooi

Hier een foto van mijn veel te dure verfstandaard, maar goed het is betaald en het werkt.

Als afzuiger gebruik ik deze.

En hier de foto's van mijn eerste probeersel, een deelkuipje van een minibike.

En een closeup.

Laatst bewerkt:
Heb ik gelijk een vraag. Mijn motor is een paar maanden terug overgespoten maar rondom de tankdop is een luchtbelletje gekomen. Hoe kan ik deze het beste weer glad maken? Zat zelf te denken aan met een naald lucht weghalen en met iets kleverigs weer aandrukken maar wat? Lijm lijkt me geen goed idee ivm reactie

na degene terug gaan die hem gespoten heeft en kijken of die voor een schapelijke prijs het over wil doen ivm met die blaasjes

Ik ga mee met Mestyle.
Een luchtbel ontstaat niet zomaar.
Gewoon herstellen.

En als je het zwart heb laten doen voor weinig geld, helaas geen garantie dan vaak (dat is het risico wat je loop bij een beun)

Dat is mooi klote !
Ik zou ff contact opnemen met diegene die je motor heeft gespoten.

Plaats eens een piccie van het probleem

Bij deze. het is alleen hier. rest is stevig. ook na steenslag

kan ik het er niet tussenuit snijden en bijwerken? de plek valt toch niet op

iemand een idee, waar je voor niet al te veel geld spuitstandaards kan halen? geen idee of het zo heet, iig waar je je spuitpistool in kan ophangen...

[afbeelding]

Als dat watergedragen basislak is dan kan het goed zijn dat de benzine je ondergrond opweekt met alle gevolgen van dien. Desondanks zou die dop toch goed af moeten sluiten en daar niet echt benzine meer moeten kunnen komen!

Ik denk niet echt dat t roest is.. dat ziet er vaak niet zo mooi "rond" uit als die grote bel aan de voorkant zeg maar.

Kwestie van opnieuw primeren/gronden en lakken.

Ben benieuwd of ze het op de binnenkant kunnen houden.. zal niet meevallen zoeizo niet!

[afbeelding]

Fout die hier gemaakt is , is dat er lak onder de afdichtingsring/rubber van de tankdop zit. Waar je afdichtingsrubber zit moet de tankopening blank en glad zijn. Anders kruipt benzine onder de lak door. Ook als er veel roest op de rand zit zal je afdichting niet optimaal zijn en komt de lak vaak langdurig in contact met benzine/damp . En lak, ook 2 k is niet langdurig benzinebestendig. Dus zorg dat het afdichtingsrubber goed sluit op een gladde , blanke ondergrond.

Wat heeft WB hier mee te maken??
Benzine gaat ook met conventionele base aan de loop.

Je zou het kunnen proberen om op het randje open te snijden en seconde lijm er onder te laten lopen...als je het toch niet ziet,dan gaat het in ieder geval niet verder...!